Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 36

Ämne: Vindruta

  1. #11
    Mc-Bosse
    Gäst
    Som trådstartare så får jag säga nu 3 månader senare (utan att ha provat en ruta) att jag inte känner något behov alls av en dylik. Detta trots att jag kör till jobbet flera gånger i veckan och då även i ösregn. Kläderna jag använder håller tätt mot regn och huvudsaken är ju att man inte bli våt på insidan.

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Som trådstartare så får jag säga nu 3 månader senare (utan att ha provat en ruta) att jag inte känner något behov alls av en dylik. Detta trots att jag kör till jobbet flera gånger i veckan och då även i ösregn. Kläderna jag använder håller tätt mot regn och huvudsaken är ju att man inte bli våt på insidan.
    Jag är lite kluven. Men som sagt är min lätt vrida loss på ett kick. Så får prova båda delarna i sommar.

    Men borde egentligen ta den till en glasmästare som kan skära ner den en aning så jag kan se över den.

  3. #13
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557




    Här kan du se hur hög min ruta var. Funkade bra med den höjden för min del, men valde ändå att ta bort den av skilda anledningar. Blev för varmt med ruta och dessutom tycker jag hojen är bra mycket snyggare utan rutan.
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg




    Här kan du se hur hög min ruta var. Funkade bra med den höjden för min del, men valde ändå att ta bort den av skilda anledningar. Blev för varmt med ruta och dessutom tycker jag hojen är bra mycket snyggare utan rutan.
    Ja, den såg precis lagom hög ut.

  5. #15
    Jag hade både på Viragon och Dragstaren en jätteliten ruta ävnen kallad tummnagel. Den funkade, tog vinden upp till hakan ungefär så trycket på bröstet försvann. I och med att den var så liten så blev det inte varmt bakom. Efter som den var så liten så störde den inte utseendet.
    Jan-Olov

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Jag hade både på Viragon och Dragstaren en jätteliten ruta ävnen kallad tummnagel. Den funkade, tog vinden upp till hakan ungefär så trycket på bröstet försvann. I och med att den var så liten så blev det inte varmt bakom. Efter som den var så liten så störde den inte utseendet.
    Jo, de behövs inte mycke för styra undan vinden. Min brorsa har beställt en BMW 800R. Han har beställt den med en extra plastbit över instrumenten, just tillräcklig för styra undan vinden. Ska bli spännande provköra den till sommarn.

  7. #17
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    Behövdes inte nån stor ruta för att få bort vinden från famnen.Nu känns det väldigt behagligt även på motorväg
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  8. #18
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    Behövdes inte nån stor ruta för att få bort vinden från famnen.Nu känns det väldigt behagligt även på motorväg
    Visst är den du har en så kallad thumb nail-ruta?

  9. #19
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    stämmer bra, 14,5 tum, eller ca 36cm hög, fanns även som 10,5tum, eller ca 26cm
    enda nackdelen är att finns bara en variant av fäste och den är anpassad för att man har mätarna på styret,vilket jag inte har och då tycker jag att rutan hamnar lite långt ute,estetiskt. Skall fixa detta när jag kommer på en bra lösning med nån annan variant av fäste
    Dessutom går rutan att ha i flera olika höjder
    Senast redigerat av klaus den 2009-11-19 klockan 08:32.

  10. #20
    honda500
    Gäst
    Jag har kört några olika glidare med vindruta och har mest tyckt att det har varit jobbigt att ha ruta. Som jag har fattat så bör rutan sluta där halsen börjar eller vid näs tippen eller ? Lowers ska tydligen va bra för att minska turbulans men jag vet inte riktigt hur det funkar.

    Är det någon som har vindeuta och fått det fungera 100 procent utan turbulans och besvär?

    Tror ni att vindruta minskar eller höjer topphastigheten?

    // Amir

Liknande ämnen

  1. vindruta
    Av Evert i forum Köp & Sälj
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2020-03-06, 21:44
  2. Kapa vindruta....
    Av RobbeS i forum Mekhörnan
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2014-03-03, 22:47
  3. BMW F800GS vindruta
    Av jtr i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-09-02, 16:48
  4. Knep ställa in vindruta?
    Av lasrberglund i forum Mekhörnan
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-07-26, 20:20
  5. Vindruta till yamaha xt600E?
    Av lasrberglund i forum Offroad
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-09-01, 08:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •