Visa resultat för omröstning: Vilka skydd använder du?

Antal röster
108. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Hjälm

    108 100,00%
  • Handskar

    103 95,37%
  • MC-jacka

    101 93,52%
  • MC-byxor

    97 89,81%
  • MC-stövlar/kängor

    100 92,59%
  • Ryggskydd

    85 78,70%
  • Nackskydd

    3 2,78%
  • Annat

    13 12,04%
Flervalsomröstning.
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 26 av 26

Ämne: Skyddsutrustning räddar liv

  1. #21
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    För MCåkare innebär skaderisk = dödsrisk.

    Viss utrustning minskar vissa av dödsriskerna till skaderisker. Använd säkerhetsutrustningen.

    Denna sida visar bilder och information om hur det kan gå både med och utan utrustning. Den berättar sin egen historia och är inget för den kräkmagade.

    VARNING FÖR MYCKET STARKA BILDER

    http://home1.gte.net/res0ak9f/bike.htm
    Senast redigerat av Gurrag den 2009-09-09 klockan 17:32. Anledning: Skickade med en varning

  2. #22
    Medlem adaras avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Jag vet inte om den sidan tillför så mycket. Hemska bilder, ja, och det ska choka en och få en att fundera, jag förstår det. Men jag tycker inte att det av dom flesta bilderna framgår vad folk hade för skydd (eller inte). Den typen av information (såhär ser det ut om du inte har handskar på dig, såhär med handskar) hade nog gett mig personligen mer än "graphic pictures" utan kontext.

    Sen kan jag ju tillägga att jag är rätt så nojig själv och har en sambo hemma som är väldig orolig för mig, så att åka utan skydd skulle aldrig infalla mig. Budskapet på sidan håller jag helt med om men jag är tveksam till hur den framförs.

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    362
    Är det ingen som kör utan hjälm? Fegisar

  4. #24
    Det jag slås av är att ungdommar som kör sina EUmoppar skulle se dessa förfärliga skrapsår, så kanske åtmintone någon skulle klä sig bättre.
    Jan-Olov

  5. #25
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172

    Cool

    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Det jag slås av är att ungdommar som kör sina EUmoppar skulle se dessa förfärliga skrapsår, så kanske åtmintone någon skulle klä sig bättre.
    håller med dig till hundra% det skulle ingå i eumoppe kortet,ibland kommer det en förare här i byn med 2 passagerare,det jag hakar upp mig på är att en del av moppeförarna inte vet vad hänsyn i trafiken är för något utan dom kör dessa moppar som om att det inte finns några andra ute i trafiken ,skiter i regler bara kör utan att titta åt något håll,usch nu låter jag gnällig men så är det.

  6. #26
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Citat Ursprungligen postat av adara Visa inlägg
    Jag vet inte om den sidan tillför så mycket. Hemska bilder, ja, och det ska choka en och få en att fundera, jag förstår det. Men jag tycker inte att det av dom flesta bilderna framgår vad folk hade för skydd (eller inte). Den typen av information (såhär ser det ut om du inte har handskar på dig, såhär med handskar) hade nog gett mig personligen mer än "graphic pictures" utan kontext.

    Sen kan jag ju tillägga att jag är rätt så nojig själv och har en sambo hemma som är väldig orolig för mig, så att åka utan skydd skulle aldrig infalla mig. Budskapet på sidan håller jag helt med om men jag är tveksam till hur den framförs.
    Även fast ditt argument kanske stämmer till viss del finns det en del saklig information. %bilden på hjälmen där man ser att man riskerar att skada käkarna i strax under 35% av olyckorna kan hjälpa folk med hjälmval. Likaså med repat ansikte eller repad hjälm etc. Tror inte alla inser att även skrapsår kan bli allvarliga och kan denna sida få en person att använda säkerhetsutrustning är det värt det. Naturligtvis är skrämseltaktiken kanske inte det bästa men skadorna man ser på bild är riktiga och är ett faktum.

Liknande ämnen

  1. Med eller utan skyddsutrustning ?
    Av Allaandranamnvarupptagna i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2013-07-30, 12:43
  2. Utveckling på skyddsutrustning?
    Av Motormannen i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2011-04-15, 14:03
  3. MC patrullen Räddar liv
    Av Christian91 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-12-22, 17:56
  4. ABS-bromsar på motorcyklar räddar liv
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-06-25, 09:21
  5. Skyddsutrustning för cross
    Av Fredd i forum Offroad
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-05-29, 13:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •