Sidan 7 av 8 FörstaFörsta ... 5678 SistaSista
Resultat 61 till 70 av 71

Ämne: Tur till Hjälmare docka den 29/8

  1. #61
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560


    Och jag tycker om att ni har kört lugnt, så att alla kommer hem hela och friska.

  2. #62
    Medlem Nickes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm - Hägersten
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av jonas Visa inlägg
    Och jag tycker om att ni har kört lugnt, så att alla kommer hem hela och friska.
    Ja, med Mats i spetsen lär det inte bli annat än säker och skön touring på perfekta mc vägar. De e sånt som tilltalar mig eftersom jag vill njuta lite av det vi passerar med ett ’brett’ seende och inte 'tunnelseende'. Men alla har vi våra olika värderingar på hur vi vill ha det på våra turer.
    Försöker att hålla mig till tråden, fast modet är trådlöst

  3. #63
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av Hobbelitos Visa inlägg
    Ja, med Mats i spetsen lär det inte bli annat än säker och skön touring på perfekta mc vägar. De e sånt som tilltalar mig eftersom jag vill njuta lite av det vi passerar med ett ’brett’ seende och inte 'tunnelseende'. Men alla har vi våra olika värderingar på hur vi vill ha det på våra turer.
    Instämmer. Mats är en föredömlig körkarl.

  4. #64
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Det är bara att tacka och bocka för förtroendet. Försöker köra på ett vettigt vis och ansvara för att alla ska kunna hänga med utan att köra på gränsen av sin förmåga. Har åkt med många, i mina ögon, dåliga ledare av grupper. Ett evigt omkörande av bilar på landsväg, in och ut mellan bilarna. Det blir en stor oro i ledet och ingen vet vad som ska ske härnäst. Försöker om omkörning känns nödvändig, att välja ett ställe där alla kan komma om vid samma tillfälle. Är annars ett utmärkt tillfälle att låta gruppen samlas om man hamnar bakom någon bil en stund. Något som är mycket viktigt vid omkörning är att alla går in långt framför den omkörda bilen. Här har jag varit med om att det syndats å det grövsta. Första man kör in precis framför bilen och alla andra blir hängande utanför. Har slutat med att de efterföljande måste köra förbi ledaren för att undvika mötes-olyckor. Tro mig, jag har sett mycket tok i den här vägen under mina år. Tycker generellt inte om grupp-körning med okända, med hojen-gänget har det funkat absolut klanderfritt. Alla har kört med stor disciplin och haft god koll bakåt, ett rent nöje att leda det här gänget!
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #65
    Mc-Bosse
    Gäst
    Jag vill även veta hur snabbåkarna hade det!

    Berätta!

  6. #66
    Medlem M@ries avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    108
    Hej hej!

    Och tack för en väldigt trevlig tur i lördags. Även denna gång en härlig tur på kringliga vägar... me like

    Tyvärr har jag inte haft tid att ladda hem bilderna än... men det kommer så småningom och då lovar jag att säga till här.

  7. #67
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Jag vill även veta hur snabbåkarna hade det!

    Berätta!
    Dom kom från BMW-klubben så det har vi inte riktigt koll på!
    ~ Mats

    Min blogg

  8. #68
    Medlem M@ries avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    108
    Jag tror jag fick med hela 3 bilder från trippen i lördags. Det tog alldeles för lång tid att ladda upp dem idag (sitter på mobilt bredband) så det fick räcka. Som "vanligt" är det http://snorkelkompis.wordpress.com som gäller.

  9. #69
    Medlem Nickes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm - Hägersten
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av M@rie Visa inlägg
    Jag tror jag fick med hela 3 bilder från trippen i lördags. Det tog alldeles för lång tid att ladda upp dem idag (sitter på mobilt bredband) så det fick räcka. Som "vanligt" är det http://snorkelkompis.wordpress.com som gäller.
    Mittenbilden ser ju nästan ut som en tavla om man tar bort hojen
    Försöker att hålla mig till tråden, fast modet är trådlöst

  10. #70
    Medlem M@ries avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    108
    Hehe, jag tyckte att hojen gjorde det hela lite konstnärligt *s*

Liknande ämnen

  1. Ruta till hojen, till vettigt pris.
    Av nadako i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-03-30, 06:27
  2. Vädrar väl till en tur till Art Weekend i Hstad
    Av Foosi i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-05-10, 10:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •