Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Huvudbry

  1. #11
    Medlem Panokas avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    49
    Citat Ursprungligen postat av Katarina Visa inlägg
    : jag vet inte vad den dog av men jag hade borstat tänderna på morgonen vet jag med säkerhet.

  2. #12
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Getingen inne i hjälmen kan väl knappast vara samma som du krockade med. Den bör ha studsat bort. Den inne i hjälmen måste kommit dit vid något annat tillfälle. Så fort man öppnar visiret under färd är det ett tillfälle för diverse småkryp att ta sig in. Flugor och liknande har jag fått in liksom även getinger ett par gånger. Getingarna har dels flugit in genom öppet visir och dels studsat i bröstet och vidare in i hjälmen ett par gånger. Bara stucken en gång dessbättre.
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #13
    Häromveckan när jag var ute och körde i skogen så fick jag något litet harmlöst men irriterande kryp modell bananfluga som kröp omkring på insidan av visiret. Efter ett tag stannad jag vid en korsning och försökte skaka ut det. Knackade på visiret, bankade på sidorna av hjälmen, nickade häftigt fram och tillbaka, skakade på huvudet etc, tills den slutligen försvann. När jag tittade åt sidan för att se att kusten var klar att köra vidare så såg jag ett gäng ungdomar som stirrade och verkade väldigt muntra. Det såg nog kanska kul ut där jag satt och dunkade och hade mig.

  4. #14
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Pjaa... Säg det, snopen blev jag i alla fall! Kanske vattnet kommer in den vägen. Det sitter pinlock på visiret för att motverka imma på insidan, möjligt att vattnet satt mellan pinlocken och visiret.

    När getingen krockade med visiret var den innanför sekundsnabbt, jag vet inte vad den dog av men jag hade borstat tänderna på morgonen vet jag med säkerhet.
    Vad för typ av hjälm har du?

  5. #15
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Gurrag Visa inlägg
    Vad för typ av hjälm har du?
    Schuberth C3 av senaste snittet. Jag har hittat en liten glipa på ovansidan mellan visiret och hjälmen. Pga luftmotståndet pressas de in bakom visiret genom glipan. Så nu har jag fått svar på den stora gåtan hur de tar sig in bakom.

  6. #16
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Ok. då borde de vara en smal sak att täta där

  7. #17
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    He he… Mnja, riktigt så enkelt är det inte. Då går det inte att öppna visiret (om man tejpar för där).

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •