Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Tempo vid körningar?

  1. #1
    Medlem Jonas76s avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    249

    Tempo vid körningar?

    Undrar vad ni håller för tempo när ni träffas och kör en sväng?
    Alla vill kanske inte hålla attack tempo eller ligga och puttra?
    Är det nån som vill köra lite mer aktivt på fina vägar så får man ju helt enkelt vänta in vid nästa korsning eller liknande...vad är era åsikter?

    /Jonas
    KTM 950SM

  2. #2
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Vi håller nog i stort sett hastighetsbegränsningarna när vi är ute. Det är ett stort spann i erfarenhet och hojar så det funkar bäst så. Om man vill ha annan typ av åkning är det nog bättre att åka själv eller med dom som delar ens glädje att köra mer aktivt. Det får alla ut mest av. Ditt hojval talar för att du tillhör den skara som vill köra mer åt det aktiva hållet...

    Grejen här är att alla ska kunna vara med, oavsett om man har nytt körkort eller är mer erfaren. Visst kan väl någon, som vet vart vi ska åka i förväg om så önskas. Annars försöker vi hålla ihop gruppen i största möjliga mån.

    Då vet du ungefär hur det funkar och kan själv avgöra om det kan vara något för dig eller ej.
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #3
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Skönt att de mer erfarna och bättre förarna kan anpassa farten efter de som inte har samma erfarenhet och inte tvärt om. Det är ett bra sätt att undvika onödiga olyckor!

  4. #4
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    ytterst sällan som jag kan lägga i tvåans växel
    brukar ta lite lugnt i svängarna så kan bli aningen efter men det har aldrig varit något problem
    sedan har vi sådär koll bakåt också,har varit två tillfällen med problem med någons hoj,då är det bra att veta att resten av gänget inte bara lämnar dig

  5. #5
    Medlem Jonas76s avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    249
    Då e jag me...jag kommer nog att åka med er nån dag men jag kanske vill köra lite mer aktivt emellanåt men det är ju inte svårare än att jag får vänta en stund längre fram i såna fall...
    Som sagt, hojen inbjuder ju till lite "huligan" åka ibland 8)
    KTM 950SM

  6. #6
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    ytterst sällan som jag kan lägga i tvåans växel
    brukar ta lite lugnt i svängarna så kan bli aningen efter men det har aldrig varit något problem
    sedan har vi sådär koll bakåt också,har varit två tillfällen med problem med någons hoj,då är det bra att veta att resten av gänget inte bara lämnar dig
    Vems hoj kan han mena?
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  7. #7
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Citat Ursprungligen postat av Gibson Visa inlägg
    Vems hoj kan han mena?
    Nåja. när mitt kort kommer kan vi meka tillsammans. gissar på att min mc har en del fel som kommer visa sig vid körning. ska passa på att kasta i lite riktiga verktyg i packboxen ^^

  8. #8
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av Gurrag Visa inlägg
    Nåja. när mitt kort kommer kan vi meka tillsammans. gissar på att min mc har en del fel som kommer visa sig vid körning. ska passa på att kasta i lite riktiga verktyg i packboxen ^^
    Ja gör det och glöm inte arme kniven.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  9. #9
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Nu är ju hojkörningarna här relativt nya, det är väl inte förrän detta år som vi kört tillsammans några stycken. Dock ska ingen tappas bort eller känna sig bortglömd, alla ska med. Man kan ju skapa två grupper: de som vill köra mer aktivt kan bli en grupp och de som vill lunka fram och hinna lukta på blommor eller nåt kan bli en grupp.

  10. #10
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Det kommer att ge sig med tiden, beroende på vilka som är med och typ av hojar.

    Kan för egen del köra på båda sätten utan att det gör mig något. Som ledare av grupp får man ta med i beräkningen att det går lite fortare längre bak i gruppen för att hålla jämn fart med täten. Det har sina problem att åka med många. För mig är det inte viktigt att åka i just "mitt" tempo vid gruppkörning, så länge det inte går för fort. Det kan jag göra när jag kör själv. Viktigare då att alla kan vara med utan att känna sig pressade att köra över sin förmåga. Tror det kommer att bli riktigt bra när vi lärt känna varandras sätt att köra, då kan vi dela upp oss i lämpliga grupper om vi är många.
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. onsdags körningar
    Av honda500 i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-03, 23:33
  2. Körningar i skåne 2011
    Av Nilsson i forum Träffar & Körningar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-10, 16:06
  3. Ang. Träffar & Körningar
    Av pewa i forum Om hojen.nu
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-04-05, 10:35
  4. Kommande mc-körningar
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-07, 10:36
  5. Körningar i vårvädret
    Av Hasse i Kristianstad i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-03-17, 00:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •