Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 39

Ämne: Pinsamma nedläggningar-tråden

  1. #21
    Medlem swischmcs avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    infödd 08, dvs förortsbo :)
    Inlägg
    74
    Som "återfallare" här på forumet får man väl bjuda på en fantastisk nedläggning...

    Efter en lång dag med avrostning i SMC's regi i maj i år stod jag vid macken för att tanka. Orkade inte gå av hojen, kortautomaten satt bra till så jag behövde inte. Tankade på i godan ro när hojen plötsligt känns tung, rätar upp den utan att fundera och fortsätter tanka. Fem sekunder senare ligger hojen vackert på marken med bensinen sprutande!

    Vad gör jag? Jo, inser att jag håller tankhandtaget i handen och börjar med att noggrannt sätta tillbaka det. Sedan ser jag mig förvirrat omkring för att hitta äkta mannen, jag orkar nämligen inte lyfta hojen själv. Han kommer så småningom och hjälper mig att ställa hojen upp. Under dessa minuter tänkte jag inte ens tanken att jag skulle stänga tanklocket. Var mest facinerad av all soppa som rann ut och undrade hur många kronor det var...

    Runt om oss stod flera bilister, jag vågade inte titta efter hur mycket de sett... En tjej som jobbade på macken kom ut och frågade försynt om vätskan på marken. Jodå, det är bensin, fick jag erkänna. Hon hämtade en säck med något uppsugade material och jag var helt säker på att jag skulle få betala för saneringen, men det slapp jag.

    Från bra självförtroende efter avrostningen till noll på fem sekunder. Jodå, det där med att tippa - det är jag proffs på...

  2. #22
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av swischmc Visa inlägg
    Jodå, det där med att tippa - det är jag proffs på...
    Ja jag har alltid sagt att man ska hitta sin nish. Det finns tex folk som är jättebra på att laga saker, iom att jag är rätt duktig på att ta sönder saker uppstår en balans.

    Och hejsan. =)
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  3. #23
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Jag har hunnit med följande sedan 1973:
    -Fått gashäng + Oooohps! och kört in i pappas bil
    -Farit omkull på en isfläck på Tingvallagymnasiets skolgård inför ögonen på några hundra elever
    -Glömt låsa upp styrlåset och lagt mig framför några pinglor på Järnvägsgatan i Örebro
    -Fått in kicken mellan stövlar och V-jeans i en bilkö i Örebro. När det blev rött och jag stannat fick jag inte ner foten utan la mig som en störtad kossa rakt i backen
    -Fått gubbstopp i en gränd i Ripatransone och lagt semesterpackad mc + dotter mot gatstenen

    I samtliga dessa klantarselfall har jag haft mig själv att skylla samt sluppit personskador. Inte heller har det kostat några pengar att återställa cyklarna

  4. #24
    Medlem obans avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Ale
    Inlägg
    177
    en till som "lyckats"

    hade innan triumphen en virago, för ett år sen bra precis så gjorde jag mig en liten sväng norröver under en vecka. .. första dan stannade i Malung för att tanka, aningen stressad över att ha sett varningslampan lysa en del mil, kliver av hojen och råkar fastna i nån väska och får hela den över mig. Klarade mig bra och fick upp den snabbt, men kunde inte förstå hur den föll så lätt. Visade sig att de hade asvalterat "snyggt" och gjort en liten lutande kant upp emot pumpen, precis där jag ställt stödet så hojen stod nästan rakt upp (ja, tills jag klev av i alla fall ) ... men lärde mig då att inte kliva av åt höger nån mer gång och att det är bra med en verkstad mitt emot macken så man kan dra ut pluggen vid gashandtaget så det fungerar igen.

    Sen gick resan kanonbra, i ett par dar, tills jag svängde in och tog en rast vid en hembygdsgård... kör in på parkeringen och bromsar lite lätt... där låg man igen, dumt att ta handbromsen på grus.

    Tur man lär sig av misstagen (en del i alla fall) för sen har jag klarat mig bra ;D

  5. #25
    Medlem swischmcs avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    infödd 08, dvs förortsbo :)
    Inlägg
    74
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Ja jag har alltid sagt att man ska hitta sin nish. Det finns tex folk som är jättebra på att laga saker, iom att jag är rätt duktig på att ta sönder saker uppstår en balans.

    Och hejsan. =)
    Hoppas att det finns många som är bra på att laga saker, annars blir det ett klart överskott hos oss som tar sönder sakerna...
    Tack och lov för händiga och hjälpsamma människor!


    La omkull hojen en gång till i våras (sedan dess har jag (ta i trä) haft det svarta nedåt). Hade stannat och ätit en frukt vid en mindre trafikerad, härlig, hojväg. Insåg när jag stannade att jag stod lite väl nära diket, lite för lätt att trilla ner i det vid påstigning. För att undvika det rullade jag fram hojen en bit, bara för att snubbla på mig själv/en sten/ ??? och bli tvungen att släppa hojen ner i diket. Det var bara att sätta sig vid vägkanten och vänta på en förbipasserande. Till slut dök det upp en man i en saab. Förklarade snabbt läget, han såg rätt panikslagen ut när han såg mig och hojen i diket... Fick i alla fall hjälp, tack alla underbara människor som förstår hur svag en tjej är när hojen väger över 200kg - och den befinner sig nere i ett dike...

  6. #26
    Jaa..klassikern att köra iväg med bromskivelåset har man ju avverkat även om det är 15 år sedan nu. Kostade ett bromsok och en fotpinne.

    För två år sedan vurpade jag för första och förhoppningsvis enda gången. Det gick inte så våldsamt fort men pga stenbelagd refug i rondellen blev Ducati 1098:an jag lånat skrot.

    Läxan jag lärde mig var att det är dj-vligt onödigt att köra med knäskrap på landsväg.. Hädanefter håller jag dylika övningar till bankörningarna.

  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510

    Pinsamma vältningar

    Kan bli kul tråd. Om den inte spårar ur eller kanske därför.
    Själv har jag vält några gånger. Pinsamt med passagerare då man stannar på en gräsmatta och sätter ner foten i en grop. Eller den gången då hojen tvärstoppade precis efter starten men nästan fullt styrutslag och en massa packning och glada åskådare.

  8. #28
    Medlem Jonas76s avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    249
    Jag lyckades tappa hojen FÖRE en liten rondell och precis BREDVID en busshållplats full med folk, alla glodde som fan men ingen hade lust att hjälpa mig att få upp hojen!
    KTM 950SM

  9. #29
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Kul tråd!
    Pinsamt vet jag inte om det är men jag välte mitt i en körning. Det spårade och var isigt som tusan i vintras och rätt som det var låg jag på sidan och gled på tvären. Räknas det?

  10. #30
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Uttran i Tumba
    Inlägg
    12
    Det finns en annan variant. Köra in för tankning, kliver av utan att fälla ut sidostödet.
    Stickan

Liknande ämnen

  1. Moped-tråden
    Av WmB i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2014-03-26, 14:41
  2. Akvarium tråden!
    Av Allaandranamnvarupptagna i forum Off topic
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2014-03-07, 13:53
  3. Skitsnacks-tråden
    Av martinjobs125 i forum Off topic
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-04-19, 05:15
  4. Fotbolls-EM-tråden
    Av pewa i forum Off topic
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2008-06-30, 19:03
  5. BMW-tråden
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-03-14, 07:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •