Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 39

Ämne: Pinsamma nedläggningar-tråden

  1. #11
    Efter att Mats och jag varit och kollat på stunt i Bromma hösten 2006 skulle jag tanka på Shell i Roslagsnäsby efter vi hade kört åt varsitt håll och det gick som det gick.

    Kommer in på macken och ställer mig vid en automat pump, dock vill den inte fungera.

    Efter tre förskök på andra pumpar med samma resultat går jag in på macken där de säger att kort automaterna är trasiga.

    Ställer mig i kön till en kassa automat och när det är min tur så kör jag fram något irriterad och kliver av hojen, snabbare en blixten får jag en tung BMW R 1550 GS över mig och sitter som fast gjuten mot bensinpumpen med benet i kläm på ett inte speciellt skönt sätt. ( Hade glömt att fälla ut stödet. )

    Försöker lyfta upp hojen men den går inte att rubba, då går en man förbi mig och jag ropar på hjälp.
    Han bara tittar på mig och går in på macken.

    Då kommer en liten gubbe fram springande och frågar om jag behöver hjälp.
    Jag lyckas stöna fram ett ja.

    Nu är det ju så att Bumsen är tung och jag kunde inte hjälpa till att lyfta så mycket som jag satt.
    Den lilla gubben tog i så jag trodde han skulle få en hjärtattack, men till slut får han upp hojen och jag är fri.

    Jag tackar för hjälpen och den lilla gubben går med raska steg in på macken och skäller ut mannen som inte ville hjälpa mig.

    Den där lilla gubben är för mig en stor hjälte som skall hyllas.
    Besök gärna min hemsida livet på två hjul.
    http://www.nogg.se/BajenSamMC

    Eller min nya mc blogg, Bajen-Sam Biker från Roslagen.
    http://bajen-sambikerfranroslagen.blogspot.com

  2. #12
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Kan se bilden framför mig hur snubben bara kollar på dig och går förbi, hur tusan tänkte han? Förstår att du blev förbannad, till och med jag som inte blir arg i första taget, hade nog blivit en aaaning irriterad....
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Kan se bilden framför mig hur snubben bara kollar på dig och går förbi, hur tusan tänkte han? Förstår att du blev förbannad, till och med jag som inte blir arg i första taget, hade nog blivit en aaaning irriterad....

    Har tänkt om detta hänt en natt ute i obyggden på en automat mack där det knappt kommer någon för att tanka.

    Kunde ha fått sitta där länge då.
    Besök gärna min hemsida livet på två hjul.
    http://www.nogg.se/BajenSamMC

    Eller min nya mc blogg, Bajen-Sam Biker från Roslagen.
    http://bajen-sambikerfranroslagen.blogspot.com

  4. #14
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av Bajen-Sam Visa inlägg
    Har tänkt om detta hänt en natt ute i obyggden på en automat mack där det knappt kommer någon för att tanka.

    Kunde ha fått sitta där länge då.
    Alltid ha mobil lättillgänglig ifall olyckan är framme är mitt koncept.

  5. #15
    Medlem Malinhes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    19
    Jag tappade min gamla goding när jag övade konbanorna första gången, gick i slow motion kändes det som. I vändnigen i lågfartsbanan. Hann hoppa undan så jag inte fick den på mig..
    Var bara sambon där så det var inte så värst pinsamt.
    Ett lite krökt kopplingshandtag och vetskapen att jag inte orkar få upp den själv fick jag på köpet...

  6. #16
    Jåke
    Gäst
    Jag lyckades lägga min nuvarande hoj mitt i en korsning under provkörning... när Laila skulle köpa den.

    Till mitt försvar kan sägas att någon spillt ut en hel del diesel i korsningen och att det skett mer än en gång, men hon var inte så glad när jag kom tillbaka till butiken med en backspegel i handen och några lättare repor innan hon ens skrivit på kontraktet. Till saken hör att affären gjordes upp ganska långt hemifrån på resande fot och hennes TRX byttes in mot GSXR:en... Som tur är skedde detta från stillastående så jag hann aldrig få upp fart innan bakhjulet for, och kraschpuckarna gjorde verkligen sitt jobb.

    Man kan kanske säga att det var på tiden jag köpte den

    Har även lyckats ramla av en RD350 och sittandes på backen sett den fortsätta. Det kallas visst gashäng och jag körde inte hem den 10 mil till garaget den dan... tur ingen annan såg det. Måste sett lustigt ut när 2-taktaren plötsligt vrålar till och reser sig för att kasta av föraren som landar mer eller mindre på ändan. Tur det är preskriberat sen länge
    Senast redigerat av Jåke den 2009-08-18 klockan 19:53.

  7. #17
    Mc-Bosse
    Gäst
    Det känns så fruktansvärt fel när mc:n ligger där och skräpar på sidan på marken om man själv står bredvid så jag knappt tror det är sant! De gångerna det hänt mig så vill jag förtränga faktumet och får titta bort och titta igen och nog fan ligger den där!

    En motorcykel liggandes på sidan är så fel som det kan bli! Och ganska komiskt på något egendomligt sätt där man står bredvid utan allvarliga skador och glor. Men det är kanske bara min sjuka humor som kommer fram i fel lägen...

  8. #18
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    När jag tryckte till min vänstra packväska för att stänga locket välter hojen ifrån mig. Fanns ingen chans att rädda situationen. Hände faktiskt ingenting, utan hojen lade sig mjukt och fint på den högra packväskan.
    Samma sak hände kompisen med hans ZZR1400. Skulle stänga toppboxen och hela klumpen välte över sidostödet. Blev dyrt med all den plasten..
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    fattar inte att man bara kan gå förbi en människa i nöd,helt obegripligt.

  10. #20
    Medlem ellies avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    38
    Ja under min korta mc-tid (lite drygt två månader) har jag då vält hojen ett antal gånger. Men som tur var alltid körskolans.

    Första gången var i trafik - jag kommer körandes med körlärare bakpå - har glänst genom stan på min kanske tredje gång i trafik.

    "Det här var ju inte så svårt!"

    Sväng höger säger körläraren och jag lyder. Inser att jag är på väg in på min mest fruktade gata i stan. En mycket storstenig väg som aldrig verkar få asfalt på sig. Nåja - jag kör på - tänker att cykeln ska göra sitt jobb, men bygger samtidigt upp en rätt fin nervositet. När vi sedan kommer till en fyrvägskorsning blir jag så nervös bara över att stanna att jag nyper frambromsen. Körläraren kastar sig av och jag följer hans exempel. Där - mitt i korsningen ligger min cykel å skräpar. Så var det med den kaxigheten.

    Nästa gång var ett par lektioner bort - manövrering. En stor parkering. På ena sidan körde en kille konbana (jätte duktig var han så klart), två körlärare - och jag som ska göra en rätt stor vänster sväng. Livrädd för att tippa - vad gör jag - lägger omkull den såklart...

    Sedan följde några till gånger på manöverbanan där jag visst råkade bromsa med frambromsen när jag blev lite rädd.

    Senaste gången var fem dagar innan uppkörning. Hela banan är full av människor som ska köra upp. Sex pers står och väntar - samt några lärare och handledare. Alla vet hur nära uppkörning det är. Alla kör konbanan felfritt vid det här laget. Vad gör jag - mesar ur - tappar fokus - glömmer bort att jag ska gasa bort svajet - och lägger ner den förbannade hojen - igen. Då trodde jag det var kört... Men tre dagar med nötande från mogon till kväll gav resultat. Förhoppningsvis ger jag f*n i frambromsen så snart det blir vingligt i framtiden. Har faktiskt lite fasor om den där gubben som bara går förbi eller ligisterna som får för sig att sno min fina Honda.

Liknande ämnen

  1. Moped-tråden
    Av WmB i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2014-03-26, 14:41
  2. Akvarium tråden!
    Av Allaandranamnvarupptagna i forum Off topic
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2014-03-07, 13:53
  3. Skitsnacks-tråden
    Av martinjobs125 i forum Off topic
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-04-19, 05:15
  4. Fotbolls-EM-tråden
    Av pewa i forum Off topic
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2008-06-30, 19:03
  5. BMW-tråden
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-03-14, 07:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •