Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 39 av 39

Ämne: Pinsamma nedläggningar-tråden

  1. #31
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av stickan Visa inlägg
    Det finns en annan variant. Köra in för tankning, kliver av utan att fälla ut sidostödet.
    Stickan
    Detta hände på en norgetur 17 maj. Fullt med snyggklädda norrmän kollar tokiga svenskarna som försöker resa en vält hoj.
    Jan

  2. #32
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Fick min hoj engång i ''knät'' dvs lite förtungt att räta upp den själv på ett kick och lite för pinsamt att lägga ner den för att lyfta upp den med ett bättre grepp. Så där stog man i en kvart och dividerade nere i garaget huruvida om man ska svälja stoltheten eller få en stroke... men jag var envis som en röd gris i en grind och fick upp den tillslut med ren akademisk värdighet. Räknade ut momenten, tillgänglig friktion och var det var bäst att sätta in stöten. Som tur är så är gravitationen konstant och jordklotet snurrar mot öster. Satsade allt på ett kort och voila.... Inte ens Chief Inspector Clousseau hade gjort det bättre


    (Annars så kan man lägga sin hoj på marken när den behöver vila sig lite, om nån frågar om man har tappat den. )
    Senast redigerat av DearHunter den 2010-09-07 klockan 10:53.
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  3. #33
    Medlem Gawriels avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Kinna
    Inlägg
    203
    övningkörde med min VF750, hade tankat o skulle därifrån. i o m att det sluttade neråt så ledde jag fram den samtidigt som jag svängde vänster . kom på den briljanta ideen att bromsa den lätt varpå hojen la sig på höger sida illa kvickt. som tur är så är JET obemannade stationer och min handledare hjälpte mig

    min nästa hoj var en GSX400FWS. Hondorna jag har/haft har den lilla egenheten att om sidostödet är utfällt när man lägger i växeln så stannar motorn... det hade inte GSXn

    min nuvarande Shadow, skulle backa ut från syrrans garage som ligger högt upp i backen en isig januari dag och jag bara gled rakt ut på gatan där hojen ställde sig nästan med hjulen rakt upp.
    Fick upp den illa kvickt, bensin hade börjat rinna ut o så
    tur att ingen såg det!

  4. #34
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Glömt styrlåset och la' mig utanför en välbesökt uteservering.
    Kicken i byxbenet och la mig mellan två bilköer.

    Tur man kan roa andra så enkelt...

  5. #35
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Man måste ju kunna se det lustiga i situationen och inte ta illa upp som en klubbkompis gjorde när han välte omkull på en avrostning. I stället för att göra om övningen så blev han generad och åkte hem i stället för att öva tills han klarade den.
    Gjorde en tavla i Norge för några år sedan. stannade vid ett vägräcke för att kolla vägen, stjälpte mot räcket och satt en bra stund med benet i kläm innan jag kom loss.
    Det mest pinsamma var också i Norge. Blev pinknödig och lyckades hitta ett ställe och stanna på. Hoppar av hojen för det var bråttom. Står i buskarna och hör en duns. Det var hojen ville iväg utan förare.
    Frågan är om jag är klumpig eller har kul

  6. #36
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Finns en likadan tråd här som Nina startade för ett år sen: http://www.hojen.nu/forum/showthread.php?t=2762

    Några av mina stordåd finns att läsa om där. =)
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  7. #37
    Trådar sammanslagna.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  8. #38
    Medlem syrsans avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Ort
    Stockholmsområdet
    Inlägg
    9
    Övningskörde i hettan nu i sommar - motorväg/landsväg. Öppnar upp skinnstället en aning. Tycker att det känns som om något studsar in, men tänker inte mer på det. 5 min senare är det motorvägsavfart som avlutas med bilkö och väjningsplikt. Då sticker getingen (som flög in under stället....) mig i armhålan, så att jag tappar kopplingen, får motorstopp och lägger hojen precis i korsningen.
    Fick dock hjälp med att resa upp den igen, men läxan om att alltid köra med blixtlåset uppe sitter!

  9. #39
    Citat Ursprungligen postat av syrsan Visa inlägg
    Övningskörde i hettan nu i sommar - motorväg/landsväg. Öppnar upp skinnstället en aning. Tycker att det känns som om något studsar in, men tänker inte mer på det. 5 min senare är det motorvägsavfart som avlutas med bilkö och väjningsplikt. Då sticker getingen (som flög in under stället....) mig i armhålan, så att jag tappar kopplingen, får motorstopp och lägger hojen precis i korsningen.
    Fick dock hjälp med att resa upp den igen, men läxan om att alltid köra med blixtlåset uppe sitter!
    Usch så hemskt.

Liknande ämnen

  1. Moped-tråden
    Av WmB i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2014-03-26, 14:41
  2. Akvarium tråden!
    Av Allaandranamnvarupptagna i forum Off topic
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2014-03-07, 13:53
  3. Skitsnacks-tråden
    Av martinjobs125 i forum Off topic
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-04-19, 05:15
  4. Fotbolls-EM-tråden
    Av pewa i forum Off topic
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2008-06-30, 19:03
  5. BMW-tråden
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-03-14, 07:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •