Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 39

Ämne: Pinsamma nedläggningar-tråden

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Pinsamma nedläggningar-tråden

    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Haha, pinsamma nedlägg borde få en egen tråd. Jag har många på lager..
    Yes, Molgan födde idén så här är den. Alla pinsamma nedläggningar vi gjort på hojarna…

  2. #2
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Då börjar jag.

    Hade precis satt dit vindskyddet. Satt mig på hojen och gjorde lite justering. Lutade sedan tillbaka hojen på sidostödet... som jag hade fält in...
    Och det var på uppkörningen innan jag skulle ut i trafiken. Vet fortfarande inte om inspektören såg det eller ej

  3. #3
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Katarina Visa inlägg
    Yes, Molgan födde idén så här är den. Alla pinsamma nedläggningar vi gjort på hojarna…
    Har du inte gjort några Katarina?

  4. #4
    Mc-Bosse
    Gäst
    Jag så här i efterhand får ju se det som pinsamt att bromsa lite för hårt med frambromsen med ett utslitet framdäck i regn och grus i 50-60 km/ tim. Mycket irriterande reparationer av mc:n och en stukad handled.

    Pinsamt ja, yrkeschaufför som jag är.

    Eller detta platsar kanske inte i denna tråden?
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2009-08-18 klockan 11:35.

  5. #5
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Har du inte gjort några Katarina?
    Jo de kommer.

  6. #6
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Har åstadkommit väldigt lite i den vägen.

    Två vurpor utanför UD med skivbromlåset kvar i hjulet är de värsta. Lagom pinsamt när folk är på hemväg. Var inte helt ensam.

    En annan tavla var när jag stannat vid vägkanten för att sätta på mig regnstället. Det var lite lutning på rastplatsen där jag stod, vilket jag inte riktigt noterat. När jag tryckte till min vänstra packväska för att stänga locket välter hojen ifrån mig. Fanns ingen chans att rädda situationen. Hände faktiskt ingenting, utan hojen lade sig mjukt och fint på den högra packväskan. Kändes pinsamt och såg säkert roligt ut för den som eventuellt såg mig stå som en fåne och se hojen välta, utan att kunna påverka situationen.
    ~ Mats

    Min blogg

  7. #7
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Aaah, en välttråd, har som sagt en uppsjö hojvältningar på lager. Att jag har fler än Mats som kört hoj cirka.. jättemånga år mer än mig kan tolkas som att jag är klantig men detta förnekas bestämt. Här är några samlade som jag redan avslöjat i detta forum:

    Mina första styrskrap gjordes egentligen med en DT125 som av nån anledning har styret i konstiga vinklar på alla bilder jag har kvar av den. Detta är dock så länge sen att preskriberingstiden gått ut och räknas därför inte.

    När jag tog mitt A-kort var jag stolt ägare av en DR800. Samma dag som jag klarade uppkörningen åkte jag förbi mina föräldrar för att reta farsan som alltid drömt om en hoj men aldrig fått för sin fru som vet hur omoget han uppför sig när han kommer i närheten av motoriserade leksaker. När jag skulle iväg därifrån så fick jag tjuvstopp, tror jag råkade ha 2an i. Att få tjuvstopp på en 800cc enstånka med supermjuk fjädring när framhjulet står snett resulterar i en katapultliknande effekt. Jag lyckades på nåt vis hoppa ÖVER styret (landade dock vig som en katt på fötter) och hojen stöp i backen. Även farsan låg på marken, dubbelvikt, och skrattade rått..

    En nästan lika snygg sak gjorde jag när Yamahan var nyköpt. Gled, stolt över min skinande nya springare, in på nån parkering i Linköping. Det hade regnat så jag hade regnställ och hela baletten och därmed begränsad sikt neråt, så jag upptäckte aldrig att sidostödet flippar tillbaka efter att jag fällt ner det. Börjar luta hojen och när jag inser att stödet är uppe är det försent, så jag hoppar bara undan och låter hojen åka i backen med packning och allt. Det var naturligtvis fullt med folk och det måste sett udda ut: Uppsvälld knutte rullar in, stänger av motorn och slänger sen ilsket hojen i backen. Inte konstigt att knuttar får dåligt rykte.

    På väg hem från Europatrippen för några veckor sen lyckades jag välta med Suzukin när jag skulle stanna och konsultera jävulsmanicken (gps'en). Svängde av ner på grus och såg försent att asfaltskanten var ett par decimeter hög, orkade inte hålla emot hojen när den fick slagsida vid landningen utan fick slänga den i backen. Vådan med att köra för långt på tom mage bara för att man är så pigg på att avverka mil är att huvet blir långsamt.

    Har gjort fler vurpor med mera fart i skogen, men det är ändå de här vältolyckorna som svider värst i stoltheten. =)
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  8. #8
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Vad du berättar bra Molgan!

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    har också lyckats med att välta med en hoj fast det är länge sedan närmare 1984 hade nyss inhandlat en cb 400n ,jag tror att jag hade haft den i en vecka när jag kommer till mc-handlaren o ska ställa upp den på stödet men mcn välter framför affären och det är förstås folk som står och tittar ,det kändes väldigt pinsamt sen var det bara att inhandla nya blinkers och låna lite verktyg och byta blinkers sedan forsätta att åka med stoltheten lite naggad i kanten. molgan din beskrivning av det som hände i linköping är en 10 poängare.

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    gjorde en pinsam grej till med samma hoj ,skulle göra en u-sväng på en smal väg i västeråstrakten men det slutade med att jag körde ner i ett ganska djupt dike ,klarade både mcn o mig själv utan blessyrer kunde bara skratta åt händelsen efteråt.

Liknande ämnen

  1. Moped-tråden
    Av WmB i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2014-03-26, 14:41
  2. Akvarium tråden!
    Av Allaandranamnvarupptagna i forum Off topic
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2014-03-07, 13:53
  3. Skitsnacks-tråden
    Av martinjobs125 i forum Off topic
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-04-19, 05:15
  4. Fotbolls-EM-tråden
    Av pewa i forum Off topic
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2008-06-30, 19:03
  5. BMW-tråden
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-03-14, 07:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •