Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Buell xb9r nåt att ha?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Halland
    Inlägg
    61

    Buell xb9r nåt att ha?

    Har hört lite blandat om buell vissa påstår att de har dålig kvalitet och vissa att det rä guds gåva till MC världen.

    vad tycker ni ?

  2. #2
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Verkar vara en entusiasthoj som man antingen älskar eller så förstår man den inte alls. Det låter på de bulleägare jag mött som att det är hojar man får pilla rätt mycke med, el- och programmeringsproblem, små mekaniska haverier här å där samt att man måste ha koll på fjädringsinställningarna för att det ska funka som det ska.

    Tycker i övrigt att det är en kul hoj med personlighet och roliga tekniska lösningar, den låter maffigt och funkar nog fint för bus och bankörning. Skulle gärna provköra en. =)
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  3. #3
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Precis som Molgan säger är det verkligen en entusiast-hoj. Tror man måste veta vad det är och redan på förhand gilla det man köper. Bara att man behöver ställa frågan får mig att misstänka att det inte är det optimala valet. Såg en tysk kille i somras som hade varit vid Nordkap med sin. Hade monterat "korv-lådor", packväskor i aluminium och åkt på långtouring. För rätt person så funkar allting. Det är nog som vanligt, provkörning som gäller. Lär vibrera en hel del och beroende på känslighet för sådant kan valet avgöras redan där. Vad jag har förstått kan det vara, minst sagt, si och så med kvaliteten. Skiljer mycket mellan olika exemplar. Många måndagsexemplar....
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #4
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773
    som ni redan sagt, det är en speciell hoj som kräver en speciell förare. den är rå, vibrerar som fasen samtidigt som den ser riktigt cool ut och har BRA med klös!

    kul att köra men inget jag själv skulle vilja äga, den är lite för speciell

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Halland
    Inlägg
    61
    ja det var bara en tanke från min sida har länge tyckt att den var tuff men att kvaliten är lite si och så men de är ju rätt billiga, men jag gillar udda utseende jag var på vipen att köpa en Hummer H3 förra året bara för att den retade så många och såg udda ut men den var ju skitkass att köra vid provkörningen så det blev ingen slö, svårstyrd. katastrofal kvalitet som en kinesisk plastbåt.

    men så fort jag har MC kort så ska det provköras ialla fall 3e har jag upskrivning =)

  6. #6
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Citat Ursprungligen postat av intemartin Visa inlägg
    Har hört lite blandat om buell vissa påstår att de har dålig kvalitet och vissa att det rä guds gåva till MC världen.

    vad tycker ni ?
    Dålig kvalitet så klart, det är ju en H-D.
    Vissa tycker ju att allt Amerikanskt är Guds gåva till världen.
    Det tycker inte jag!
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    1

    Sv: Buell xb9r nåt att ha?

    Hoppas jag är i rätt tråd. Vet ni om man kan mappa en Buell xb9r. Det är en 2003:a jag kör.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Liknande ämnen

  1. Slipon/ljuddämpare till Buell xb12 stt 2007
    Av Buellxb i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-09-26, 22:21
  2. Buell läggs ner, Cagiva & MV Augusta säljs
    Av Molgan i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-10-20, 22:42
  3. Buell 1125R testad
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-02, 19:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •