Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 19 av 19

Ämne: Lämpliga hojar för storvuxna

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av sofo Visa inlägg
    Fråga till Bajen-Sam:

    Varför har du både en Intruder M1800R2 och en Intruder VS 1400? *nyfiken*
    Var sugen på att testa custom och jag föll för 1400:an.
    Riktigt skön maskin, men att ha någon på bönpallen var ingen höjdare, varken för mig eller passageraren.

    Och då jag nästan alltid kör med passagerare så föll både jag och Monica för 1800:an.

    Vill gärna bygga om 1400:an till en ensam hoj, typ den som var med i lördags.

    Men gumman tycker det räcker med en hoj, max två.
    Men jag vill ju alla kvar ju.
    Besök gärna min hemsida livet på två hjul.
    http://www.nogg.se/BajenSamMC

    Eller min nya mc blogg, Bajen-Sam Biker från Roslagen.
    http://bajen-sambikerfranroslagen.blogspot.com

  2. #12
    Mc-Bosse
    Gäst
    7. relativt vibrationsfri
    Från en novis: då faller väl alla två-stånkare? 4 cyl får det väl vara för att få relativt vibrationsfritt?

  3. #13
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av sofo Visa inlägg
    Mm, just nu står den högst i kurs. GS 1200. Verkar vara en riktigt bra hoj, enligt flera hojåkare och mediatester. Men vill gärna ha ett alternativ om jag trots allt bestämmer mig för en custom.
    Om jag hade rätt budget och ville ha en custom skulle jag i varje fall testa en Triumph Rocket!

    Bajen-Sams 1150GS är ett alldeles utmärkt alternativ. Personligen gillade jag 1150:an bättre än den nyare 1200:an. Vill påstå att den uppfyller alla dina önskemål enligt listan. Inte alla som gillar Boxer, skiljer sig ganska radikalt från japanska radfyror. Ta absolut chansen att testa en. Är faktiskt den enda hoj jag haft som jag skulle kunna tänka mig att köpa igen, ångrar nästan att jag sålde den...
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #14
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Från en novis: då faller väl alla två-stånkare? 4 cyl får det väl vara för att få relativt vibrationsfritt?
    Vibrationer skiljer sig enormt mycket åt. Dom som kommer från en radfyra kan vara betydligt jobbigare än de hos exempelvis en boxer eller HD. Svårt att säga något generellt där utan det får var och en pröva. En del tycker att KTM Adventure vibrerar så att dom är fullständigt okörbara. Jag har gjort femtiomila-etapper på landsväg utan minsta problem.
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #15
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Vibrationer skiljer sig enormt mycket åt. Dom som kommer från en radfyra kan vara betydligt jobbigare än de hos exempelvis en boxer eller HD. Svårt att säga något generellt där utan det får var och en pröva. En del tycker att KTM Adventure vibrerar så att dom är fullständigt okörbara. Jag har gjort femtiomila-etapper på landsväg utan minsta problem.
    Man lär sig något varenda dag ja...

  6. #16
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Denna skriften verkar rätt så vettig om man behöver MCtipps inför körningen

    http://www.svmc.se/upload/Infomateri...LL%20SVENO.pdf

  7. #17
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Om typen av hoj som FJR:en representerar är intressant ska du absolut prova även BMW K1200RS. De är båda samma andas barn och jämförbara på många sätt, bland annat har båda kardandrivning vilket är ganska bekvämt i längden. Du får gärna provköra min så fort du får din eftertraktade "lapp". Kika här under recensioner för att jämföra olika hojar, utrustning eller vad du nu kan vara intresserad av...
    ~ Mats

    Min blogg

  8. #18
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Gurrag Visa inlägg
    Denna skriften verkar rätt så vettig om man behöver MCtipps inför körningen

    http://www.svmc.se/upload/Infomateri...LL%20SVENO.pdf
    Jo den pdf:en är kanon! Förekomsten av motstyrning togs aldrig upp under min mc-utbildning. Efter att jag läst pdf:en började jag att praktisera motstyrning och ett mer direkt sätt att få mc:n att ändra riktining finns inte tycker jag. Innan bara lutade jag kroppen i svängarna men det blev liksom inte precist. Tryck lite med vänsterhanden/högerhanden och följ med med kroppen så lägger sig mc:n så fint så till vänster/höger i kurvorna!

    Motstyrning med mopeden med sina små hjul är på något sätt ännu effektivare! Kanske för att tyngdpunkten ligger så lågt på en scooter.
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2009-08-11 klockan 21:32. Anledning: Stavfel... igen!

  9. #19
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Bajen-Sam Visa inlägg
    Vill gärna bygga om 1400:an till en ensam hoj, typ den som var med i lördags.
    Går att få till riktigt balla hojar med den som grundmaterial, vilket vi såg i lördags!
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. Hojar och bensinförbrukning
    Av Olle Å i forum Mekhörnan
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2011-03-13, 23:39
  2. Bränsleförbrukningen på hojar?
    Av Mc-Bosse i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2010-08-26, 15:54
  3. Rena hojar...
    Av Danne i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2010-04-09, 09:26
  4. Äga flera hojar?
    Av erkagn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-11-16, 16:38
  5. 2 nya hojar hemma..
    Av tomahs900 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-27, 03:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •