Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 25

Ämne: Äntligen ett intresse

  1. #1
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560

    Äntligen ett intresse

    I 47 år har jag undrat vad som är mitt intresse. Jag har provat det mesta som fiske, krograggning, coola bilar, hästar, båtar och en mängd annat. Men nu vet jag vad livet, mitt liv, handlar om. Nämligen brukshundssport (får dock vänta tills jag är pensionär eller har ett annat jobb) och hojåkning.

    Jag köpte min trehjuling som en instegshoj för att se om hojåkning var min grej. Har provat så många saker, men snabbt tröttnat. Men här är jag torsk. Jag älskar doften av naturen samtidigt som jag känner kraften ur motorn när den drar mig ur kurvorna. Samtidigt får man tillfället att vid fikapauserna vara social tillsammans med likasinnade och upptäcka vägar, orter och utsikter som jag inte brytt mig om tidigare, som bilförare.

    Jag är fast och kommer att ösa frågor till er veteraner under hösten och vintern innan jag beslutar mig för vilken hoj jag ska köpa. Just nu står det mellan touring, on/offroad, custom och street. Racing faller helt bort. Så det underlättar ju valet en del.

  2. #2
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Märkligt, så där har jag aldrig känt eller upplevt saker och ting. Kanske jag vet vem jag är och har min identitet klar sen unga år? Det är frågan, men jag har aldrig behövt leta efter vem jag är och vad jag vill och vad jag tycker är skoj.

  3. #3
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av sofo Visa inlägg
    I 47 år har jag undrat vad som är mitt intresse. Jag har provat det mesta som fiske, krograggning, coola bilar, hästar, båtar och en mängd annat. Men nu vet jag vad livet, mitt liv, handlar om. Nämligen brukshundssport (får dock vänta tills jag är pensionär eller har ett annat jobb) och hojåkning.

    Jag köpte min trehjuling som en instegshoj för att se om hojåkning var min grej. Har provat så många saker, men snabbt tröttnat. Men här är jag torsk. Jag älskar doften av naturen samtidigt som jag känner kraften ur motorn när den drar mig ur kurvorna. Samtidigt får man tillfället att vid fikapauserna vara social tillsammans med likasinnade och upptäcka vägar, orter och utsikter som jag inte brytt mig om tidigare, som bilförare.

    Jag är fast och kommer att ösa frågor till er veteraner under hösten och vintern innan jag beslutar mig för vilken hoj jag ska köpa. Just nu står det mellan touring, on/offroad, custom och street. Racing faller helt bort. Så det underlättar ju valet en del.
    Jag känner igen mig själv i det du skriver om att leta intressen, men idag vet jag att det bland annat är hoj och gitarr som gäller för min del.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  4. #4
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Nyfikenhet är en tillgång i livet.
    Klart att man måste prova olika saker för att veta vad som passar en, precis som olika typer av mc-åka. Inte lätt att veta utan att ha testat vad som passar en i livet varken vad gäller arbete, vilken människa man ska dela livet med eller mycket annat. Det är, som jag ser det, bara erfarenheten av olika saker som kan ge mig kunskaper om vad som passar just mig. Det som kan hindra en är fördomar, man låter bli att testa för att man tror att man inte kan eller "det där kan inte passa mig". Är ett utmärkt exempel själv vad gäller min senaste motorcykel. Trodde att det skulle vara på ett speciellt sätt att köra cruiser, som inte skulle passa mig. Nu tycker jag att det är roligare än någonsin att köra hoj. Så kan det gå!
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #5
    Ja det där med att hitta ett intresse är viktigt. Tidigare har jag inte haft något som riktigt intresserat mig så det har fattats, jag menar att kunna ha något att se fram emot under vintern, tänka på och längta efter. Ett intresse gör att livet inte bara blir jobb och en massa som måste göras det gör att man kan priotera om eller bort en del måsten.
    Jan-Olov

  6. #6
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Ja det där med att hitta ett intresse är viktigt. Tidigare har jag inte haft något som riktigt intresserat mig så det har fattats, jag menar att kunna ha något att se fram emot under vintern, tänka på och längta efter. Ett intresse gör att livet inte bara blir jobb och en massa som måste göras det gör att man kan priotera om eller bort en del måsten.
    Ja det är viktigt annars så blir ju livet lite trist.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  7. #7
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Ja det där med att hitta ett intresse är viktigt. Tidigare har jag inte haft något som riktigt intresserat mig så det har fattats, jag menar att kunna ha något att se fram emot under vintern, tänka på och längta efter. Ett intresse gör att livet inte bara blir jobb och en massa som måste göras det gör att man kan priotera om eller bort en del måsten.
    Precis så. Särskilt de sista åren har det bara rullat på. Livet fungerar och är inte pest, men det har saknats något att se fram emot de dagar när det är som jävligast på jobbet eller när det är vinter och Söder är fyllt av grå slask. Plötsligt finns så många resor och utflykter jag vill göra. Gärna tillsammans med likasinnade. Jag har en lång lista med intressanta platser som jag hoppas kunna beta av i framtiden. Allt från turer till Nynäshamn till touring i Europa. Fattar bara inte varför det dröjt så länge innan jag kom till skott.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av sofo Visa inlägg
    Fattar bara inte varför det dröjt så länge innan jag kom till skott.
    Orsaken är nog att ekonomin inte tillåtit några extravaganser samt att familjen och huset har tagit den mesta tiden, sedan har åtminstone jag inte kommit mig för att aktivt leta hoj.
    Jan-Olov

  9. #9
    Mc-Bosse
    Gäst

    Utsatthet

    Fattar bara inte varför det dröjt så länge innan jag kom till skott.
    Jag vet varför jag inte tog A-kort i unga år. Jag hade kört buss i några år och var 22-23 år när jag gick till en körskola för att ta A-kort. Jag körde en lektion och sen la jag av. Jag kände att jag var så fruktansvärt utsatt som motorcyklist så jag ville helt enkelt inte utsätta mig för risken.

    Överdriven rädsla ja. Men säkerheten jag kände bakom bussratten var som bortblåst när jag då grenslade körskole-mc:n. Även nu med nytaget A-kort kan jag känna denna känsla av utsatthet fast inte alls i den grad som när jag var 23 år gammal. Man mognar väl när man blir äldre.

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    Citat Ursprungligen postat av sofo Visa inlägg
    Precis så. Särskilt de sista åren har det bara rullat på. Livet fungerar och är inte pest, men det har saknats något att se fram emot de dagar när det är som jävligast på jobbet eller när det är vinter och Söder är fyllt av grå slask. Plötsligt finns så många resor och utflykter jag vill göra. Gärna tillsammans med likasinnade. Jag har en lång lista med intressanta platser som jag hoppas kunna beta av i framtiden. Allt från turer till Nynäshamn till touring i Europa. Fattar bara inte varför det dröjt så länge innan jag kom till skott.
    känner precis likadant skulle inte gått o väntat på att bli återfallare utan gjort slag i saken för flera år sedan ,men man ska inte se bakåt utan blicka fram emot nya äventyr med hojen

Liknande ämnen

  1. Äntligen! :D
    Av Phaedre i forum Ny på forumet
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-08-08, 14:55
  2. Äntligen!
    Av Guzzi-Leif i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-10, 06:18
  3. Äntligen.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 09:20
  4. Ny sida för veteran enduro intresse
    Av Sepe i forum Offroad
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-21, 17:57
  5. Äntligen.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-16, 12:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •