Sidan 3 av 13 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 125

Ämne: Frågar man inte får man inte veta…

  1. #21
    Medlem pea_72s avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    87
    Citat Ursprungligen postat av Gnistvändaren Visa inlägg

    Ett relaterat fenomen: När jag tankar vill jag alltid parkera på centralstödet för att få i så mycket soppa som möjligt. Ofta sluttar marken åt sidan vid bensinpumparna, så jag har för vana att leta efter en pump med relativt plan mark. Det kan bli lite väl spännande när man tar upp eller ner hojen annars...
    hehe du svarade just på min fjärde fråga faktiskt, tackar.

  2. #22
    Citat Ursprungligen postat av pea_72 Visa inlägg
    hehe du svarade just på min fjärde fråga faktiskt, tackar.
    Nu är det en utmaning att försöka förutse din femte fråga...

    Fråga på bara, jag tror att alla är lika glada som jag att få dela med sig av sina erfarenheter. Det verkar gälla alla som kör motorcykel, oavsett om de sitter framåtlutade, bakåtlutade eller står upp när de kör.

    Och glöm inte de två viktigaste reglerna när du kör mc:

    1. Blicken! Titta dit du vill så kommer du dit. Titta dit du inte vill så kommer du dit också.
    2. Vinka åt alla. Andra motorcyklister, barn, boende utmed grusvägen, ... Välvilja smittar.

  3. #23
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Kläder: jag har nåt underställ som inte transporterar fukt, köpte det på Jula för 79 kr. För mig som inte är så het fungerar det bra. Jag går aldrig i bart skinn innanför syntetfoder.

    Stöd: Jag ställer Trajjan på sidostödet när jag tankar för då får jag mer bränsle i tanken. Tanklocket sitter på höger sida av tanken. Likaså BMW:n, där sitter tanken under rumpan och tanklocket på högra sidan av hojen. Ställer jag dom på centralstödet skulle jag få i mindre bränsle.

    Det ska nog mycket till innan din hoj välter, först måste den över den centrala punkten och en bit till innan den självmant välter. Sen finns det hojar som lutar väldigt mycket och man tror att den ska tippa över själva sidostödet…

  4. #24
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Blicken: hojen är korkad: den gör som du hanterar den och den kör dit du tittar.

  5. #25
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    Mitt stöd har möjlighet att ha olika mellanlägg så du kan få vilken vinkel du vill
    Skaffar du bakdäck som min så behöver du inget stöd
    Kör försiktigt,vinka när du känner dig säker,jag vinkar inte i alla lägen och det har inget med den som jag möter att göra,pinsamt att vurpa bara för att man vinka på fel ställe ;D

  6. #26
    Medlem pea_72s avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    87
    Då kommer femman
    Precis där jag bor finns en bilfärja (en sådan där vanlig gul) och jag har märkt att en del motorcyklister i bland kör om hela bilkön och ställer sig längst fram...sen kör de på färjan först. Är det för att de är smarta och vill komma med färjan eller är det brukligt att man gör så? Jag tänker att OM man faktiskt kör förbi rödljuset är det ju ett brott..

  7. #27
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Man får köra förbi alla bilar och ställa sig längst fram och man kör på och av först med mc. Likaså gående och cyklister. MC brukar också få stå i mitten, ibland står det även MC i ett körfält i mitten.

  8. #28
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Katarina Visa inlägg
    Man får köra förbi alla bilar och ställa sig längst fram och man kör på och av först med mc. Likaså gående och cyklister. MC brukar också få stå i mitten, ibland står det även MC i ett körfält i mitten.
    Om någon bilist i kön visar sitt missnöje så kan ju alla 50 mc-åkare där framme vända sig mot bilisten och stå där i sina svarta mc-kläder och bara tyst glo på honom. Jag tror han tyst kryper in bakom sin ratt igen.

  9. #29
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av Kawasaki-Bosse Visa inlägg
    Om någon bilist i kön visar sitt missnöje så kan ju alla 50 mc-åkare där framme vända sig mot bilisten och stå där i sina svarta mc-kläder och bara tyst glo på honom. Jag tror han tyst kryper in bakom sin ratt igen.
    Har man varit förutseende och skaffat skägg, tatuering och svarta solglasögon så är risken att någon tutar näst intill obefintlig.

  10. #30
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Linnex Visa inlägg
    Har man varit förutseende och skaffat skägg, tatuering och svarta solglasögon så är risken att någon tutar näst intill obefintlig.
    *skratt*

Liknande ämnen

  1. Ser inte bra ut.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-03-16, 21:31
  2. Inte konstigt att inte bilisterna ser oss ju
    Av erkagn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-16, 20:33
  3. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-02-12, 12:08
  4. HLR, inte L-ABC
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-31, 12:56
  5. Om du inte kör hoj, vad kör du då?
    Av Nina i forum Off topic
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2007-11-10, 14:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •