Sidan 2 av 13 FörstaFörsta 123412 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 125

Ämne: Frågar man inte får man inte veta…

  1. #11
    Medlem pea_72s avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    87
    Då är parkeringsfrågan utredd och jag tackar för svaren!
    Passar på att klämma in en ÄNNU mer pinsamma fråga (men som sagt om man inget frågar...) När jag kör har jag ett snyggt svart skinnställ...brukar folk ha vanliga brallor under? Tänker att det blir ju varmt och klumpigt som satan...men å andra sidan att ha med sig ett par brallor för att byta om...hm???

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av pea_72 Visa inlägg
    Då är parkeringsfrågan utredd och jag tackar för svaren!
    Passar på att klämma in en ÄNNU mer pinsamma fråga (men som sagt om man inget frågar...) När jag kör har jag ett snyggt svart skinnställ...brukar folk ha vanliga brallor under? Tänker att det blir ju varmt och klumpigt som satan...men å andra sidan att ha med sig ett par brallor för att byta om...hm???
    Om plats finnes. )

    Nej jag tror det blir för varmt och för trångt.
    Besök gärna min hemsida livet på två hjul.
    http://www.nogg.se/BajenSamMC

    Eller min nya mc blogg, Bajen-Sam Biker från Roslagen.
    http://bajen-sambikerfranroslagen.blogspot.com

  3. #13
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av pea_72 Visa inlägg
    Då är parkeringsfrågan utredd och jag tackar för svaren!
    Passar på att klämma in en ÄNNU mer pinsamma fråga (men som sagt om man inget frågar...) När jag kör har jag ett snyggt svart skinnställ...brukar folk ha vanliga brallor under? Tänker att det blir ju varmt och klumpigt som satan...men å andra sidan att ha med sig ett par brallor för att byta om...hm???
    Stället ska sitta tajt med skydden åtdragna kring vad de ska skydda. t ex. knäna.. Dvs underkläder och en t-shirt och fodret i eller av. Mitt ställ passar perfekt med fodret i och är något för stort utan fodret. Helst ett ställ med foder som sitter åt och ett utan foder som även det sitter åt. Men som jag har de är det ok tycker jag... men ska faktiskt kolla efter ett svalt och skönt välsittande sommarställ.
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2009-08-07 klockan 20:42.

  4. #14
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Bara kalsonger och t-shirt eller liknande under stället.

    Har ombyte med mig om det skulle krävas.
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #15
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Bara kalsonger och t-shirt eller liknande under stället.

    Har ombyte med mig om det skulle krävas.
    Samma här, men jag såg ett par brallor där benen gick att dela från det övriga med en blixtlås så att man fick shorts. Jag tror det var ett par Halvarsson byxor (skinn).
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  6. #16
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Trivs bäst i ett underställ typ coolmax som andas (vet inte vad mina heter men de funkar) under mitt allväderställ. Hur man än gör förlorar man ju ibland livslusten varma dar. Nästa ställ jag skaffar ska vara så svalt det bara går, är väl Halvarssons som har nåt nytt material som ska hålla sig svalt? Svart är för övrigt en idiotisk färg..
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  7. #17
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Har själv den här jackan, som funkar suveränt bra varma dagar!

    http://www.jofama.se/motorcycle_wear...hp?id=29&cid=3

    Både jackan och byxorna jag använder har behandlats så att de ska vara svalare än, vanligt, svart skinn. Tusan vet om det fungerar. Upplever det åtminstone som högst marginellt i så fall.
    ~ Mats

    Min blogg

  8. #18
    Medlem pea_72s avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    87
    Låter ju bra, ännu ett skäl att köra hoj mao, Killar i kalsingar...jo jag tackar.

    Så till dagens mer seriösa fråga. Jag har en liten Yamaha XJ 600 som jag övar mig på. Jag tycker att när man ställer den på sidostödet att den inte lutar så bra, känns liksom som om den borde kunna falla på det där lilla stödet, ja tom blåsa omkull. Är jag övernervös i onödan? Centralstödet är tokstabilt... men det är jobbigare att ställa upp på det om man bara skall in och handla något snabbt tex... Hur gör ni?

  9. #19
    Citat Ursprungligen postat av pea_72 Visa inlägg
    När jag kör har jag ett snyggt svart skinnställ...brukar folk ha vanliga brallor under? Tänker att det blir ju varmt och klumpigt som satan...men å andra sidan att ha med sig ett par brallor för att byta om...hm???
    Jag har alltid ett syntetunderställ under, vinter som sommar. Det känns skönare mot huden än fodret på skinnstället/ryggskyddet, och håller dem fräschare längre. Jag inbillar mig också att det skall transportera bort fukten från huden och på så sätt reglera temperaturen, men det vete katten om det stämmer.

    På hösten och våren kompletterar jag gärna med en t-shirt, och på vintern dessutom mjukisbyxor och stickad tröja.

    Allt detta under samma svarta, opraktiska skinnställ som känns idiotiskt när termometern visar över 25 grader och man står stilla vid ett trafikljus eller så. Dusch och ombyte är obligatoriskt när jag kommer fram om det är i någorlunda civiliserade sammanhang. ;D

    Tyvärr är det väl så att bra skydd (tight och täckande) inte går så väl ihop med varma dagar, men Mats Liifvs uppsättning verkar fungera åt rätt håll. Önskar bara att min kropp hade mer normala proportioner...

  10. #20
    Citat Ursprungligen postat av pea_72 Visa inlägg
    Jag tycker att när man ställer den på sidostödet att den inte lutar så bra, känns liksom som om den borde kunna falla på det där lilla stödet, ja tom blåsa omkull. Är jag övernervös i onödan? Centralstödet är tokstabilt... men det är jobbigare att ställa upp på det om man bara skall in och handla något snabbt tex... Hur gör ni?
    Min har omvänt problem - den lutar väldigt mycket på sidostödet. Det är dock normalt för modellen. Jag har (mestadels) lärt mig att parkera så att jag utnyttjar markens lutning till att parkera den mer stabilt. Om det sluttar så att vänster sida är lite högre än hjulens anliggning, eller om det finns någon svacka/grop att köra ner något hjul i, så hjälper det. Du kan säkert utnyttja samma fenomen fast tvärt om.

    Ett relaterat fenomen: När jag tankar vill jag alltid parkera på centralstödet för att få i så mycket soppa som möjligt. Ofta sluttar marken åt sidan vid bensinpumparna, så jag har för vana att leta efter en pump med relativt plan mark. Det kan bli lite väl spännande när man tar upp eller ner hojen annars...

Liknande ämnen

  1. Ser inte bra ut.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-03-16, 21:31
  2. Inte konstigt att inte bilisterna ser oss ju
    Av erkagn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-16, 20:33
  3. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-02-12, 12:08
  4. HLR, inte L-ABC
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-31, 12:56
  5. Om du inte kör hoj, vad kör du då?
    Av Nina i forum Off topic
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2007-11-10, 14:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •