Sidan 10 av 13 FörstaFörsta ... 89101112 ... SistaSista
Resultat 91 till 100 av 125

Ämne: Frågar man inte får man inte veta…

  1. #91
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av pea_72 Visa inlägg
    En grej till som jag undrar, kanske inte sååå pinsam men ändå viktig...om jag inte har någon instruktionsbok till min hoj hur vet jag då vad som är normalt lufttryck? Finns det något "lagom" man kan gå på?
    Hade samma problem med min Kawasaki. Sökte upp denna sida och kör på Dunlops rekommenderade.
    http://softgear.se/Sweden_MC_Dunlop.pdf

  2. #92
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Det är det som är så skönt med att inte ha bil, man slipper plågas i formell klädsel.
    Det skriver jag gärna under på men kopplar det inte till val av fordon.
    Kan jag välja själv, då blir det väldigt informellt och bekvämt. Förutom jeans o tröja eller mc-kläderna, trivs jag väldigt bra i mekaroverall med verktyg i hand.

  3. #93
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Citat Ursprungligen postat av pea_72 Visa inlägg
    En grej till som jag undrar, kanske inte sååå pinsam men ändå viktig...om jag inte har någon instruktionsbok till min hoj hur vet jag då vad som är normalt lufttryck? Finns det något "lagom" man kan gå på?
    http://diplodocs.se/bruksanvisning-i...HA/XJ%20600-_E kan du gratis ladda ner en instruktionsbok till din mc (länk i högra tredjedelen av sidan).
    Där finns ju en del grundläggande info om fjädring, däckstryck och så vidare som man behöver.

    Blir du intresserad av att göra en del service själv, rekommenderas en reparationshandbok från Haynes eller Clymer.

  4. #94
    Medlem kawa77s avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    11
    D undrade ja oxå innan ja tog mitt kort, nu ställer ja mig på mc parkering som vi har (sundsvall) annars där d finns plats å inte står i vägen

    Lycka till... ä inte avis för ja vill inte göra om konbanan, d va inte bra för nerverna å hjärtat hahaha

  5. #95
    Medlem pea_72s avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    87
    Citat Ursprungligen postat av Guzzi-Leif Visa inlägg
    http://diplodocs.se/bruksanvisning-i...HA/XJ%20600-_E kan du gratis ladda ner en instruktionsbok till din mc (länk i högra tredjedelen av sidan).
    Där finns ju en del grundläggande info om fjädring, däckstryck och så vidare som man behöver.

    Blir du intresserad av att göra en del service själv, rekommenderas en reparationshandbok från Haynes eller Clymer.
    Toppen! Tusen tack

  6. #96
    Medlem Tinas avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    8

    Tysta ner en högljudd hoj?

    Om jag förstått rätt är det i denna tråd man utan att skämmas kan ställa frågorna som visar hur korkad man är...
    Jag har funderingar på att åka till SMCs bankörning på Tuvängen för custom-hojar, men det är uppenbarligen rätt stränga ljudnivå-regler som gäller där. Jag tycker ju min lilla hoj mullrar så mjukt o fint men nu sa ingenjören på kontrollbesiktningen att den ligger på gränsen och då är det alltså en så pass gammal maskin att det är 103dB som är gränsen. Alltså klarar jag inte SMCs gräns. Läste i nån tråd att det finns dB-killer som man "bara stoppar in" och sen är kusten klar. Men om jag förstod det rätt så vinklar den grunkan liksom bara ljudet åt ett annat håll och då blir ju inte ljudet lägre?! Jag fattar ingenting! Funkar verkligen dB-killern och är det verkligen "bara att"?? Om jag nu mot förmodan skulle hitta fram till Tuvängen i tid (mitt lokalsinne är uruselt, skulle kunna gå vilse mellan ytterdörren o postlådan) så vill jag ju inte bli avvisad pga att min hoj låter för mycket!

    /Tina

  7. #97
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av Tina Visa inlägg
    Läste i nån tråd att det finns dB-killer som man "bara stoppar in" och sen är kusten klar. Men om jag förstod det rätt så vinklar den grunkan liksom bara ljudet åt ett annat håll och då blir ju inte ljudet lägre?! Jag fattar ingenting! Funkar verkligen dB-killern och är det verkligen "bara att"??
    dB-killern stryper luftflödet och minskar därmed bullret, brukar finnas till de flesta märken av ljuddämpare.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  8. #98
    Medlem Tinas avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    8
    Aha, det är väl bara att åka upp till grabbarna på vår lokala mc-butik. De brukar vara hjälpsamma, det är bara jag som känner mig stenkorkad när jag kommer in där och inte vet hur jag skall förklara vad jag vill ha hjälp med. Fast det vet jag ju faktiskt nu!

  9. #99
    Medlem ellies avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    38
    Okej - fråga om imskydd för visiret:
    Försöker förstå instruktionerna på tyska men har ett frågetecken.

    Google translate: Insidan av visiret spray jämnt - sedan torka. Lämplig för obestruket visir samt minskande betydelsen av anti-imma beläggningar. Ej för användning på speglad eller tonat - visir.

    Fråga nr1: Ska jag torka rent fysiskt med typ en trasa efter jag har sprejat ? Eller ska det lufttorka?

    Fråga nr2:
    Innan jag gör detta bör jag väl tvätta visiret. Gör jag detta med bara vatten eller? (kostade inte på mig rengöringsspray - så skitigt är inte visiret)

    Tack =)

  10. #100
    Medlem adaras avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Kan översätta om du orkar skriva den tyska texten här, är tysk själv..=)

Liknande ämnen

  1. Ser inte bra ut.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-03-16, 21:31
  2. Inte konstigt att inte bilisterna ser oss ju
    Av erkagn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-16, 20:33
  3. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-02-12, 12:08
  4. HLR, inte L-ABC
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-31, 12:56
  5. Om du inte kör hoj, vad kör du då?
    Av Nina i forum Off topic
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2007-11-10, 14:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •