Sidan 1 av 13 12311 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 125

Ämne: Frågar man inte får man inte veta…

  1. #1
    Medlem pea_72s avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    87

    Frågar man inte får man inte veta…

    Som blivande MC förare (kör upp om drygt en vecka), utan nära kompisar med hoj, har man tusen frågor men ingen man kan ställa dem till. Jag tänkte att jag kan ösa mina mest pinsamma frågor på er så slipper jag framstå som en idiot.

    Jag tar en i taget så ni inte drunknar…
    Hur gör man med parkeringskvittot?

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    själv är jag så pass ärlig att jag löser biljett och delar den i 2 delar och sätter ena inanför kåpglaset å den andra i fickan

  3. #3
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Haha, vi har alla fått ställa dem nån gång så ös på bara. =)

    Har aldrig behövt fundera eftersom jag aldrig ställer mig på P-plats, har hänt nån gång på nån gratisparkering utanför ICA men annars ställer jag mig vid cyklarna (fast med marginal, vill inte ha nån som skrapar cykeln mot hojen), vid nån vägg där jag inte är ivägen eller MC-parkering om det finns. En mc är ingen bil så jag förstår inte varför man ska ta upp P-platser i onödan.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  4. #4
    Medlem pea_72s avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    87
    Citat Ursprungligen postat av leffa Visa inlägg
    själv är jag så pass ärlig att jag löser biljett och delar den i 2 delar och sätter ena inanför kåpglaset å den andra i fickan
    Ärlighet varar längst. Men vaddå två delar...?

  5. #5
    Medlem pea_72s avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    87
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Haha, vi har alla fått ställa dem nån gång så ös på bara. =)

    Har aldrig behövt fundera eftersom jag aldrig ställer mig på P-plats, har hänt nån gång på nån gratisparkering utanför ICA men annars ställer jag mig vid cyklarna (fast med marginal, vill inte ha nån som skrapar cykeln mot hojen), vid nån vägg där jag inte är ivägen eller MC-parkering om det finns. En mc är ingen bil så jag förstår inte varför man ska ta upp P-platser i onödan.
    Om man är i stan, i mitt fall Gbg, kan man ju inte parkera hur som helst...det är vad jag har hört ialf... Om jag inte missminner mig har det varit ett djävla liv under våren för att man INTE skulle få parkera vid tex cykelställ.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av pea_72 Visa inlägg
    Om man är i stan, i mitt fall Gbg, kan man ju inte parkera hur som helst...
    Trots allt hallå när cykelställsparkeringen försvann så tycker jag faktiskt att Göteborg har rätt gott om gratis mc-parkeringar, i alla fall i centrum. Hemma parkerar jag bland cyklar och mopeder på innergården till bostadshuset, med fastighetsskötarens goda minne.

    De få gånger jag behövt lösa parkeringsbiljett så klämmer jag fast den på instrumentpanelen. Brukar även ta ett kort med mobilen, fast jag vet att det inte hjälper om någon nu skulle sno lappen.

    Lycka till med körkortet förresten!

  7. #7
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av pea_72 Visa inlägg
    Om man är i stan, i mitt fall Gbg, kan man ju inte parkera hur som helst...det är vad jag har hört ialf... Om jag inte missminner mig har det varit ett djävla liv under våren för att man INTE skulle få parkera vid tex cykelställ.
    Jag bor ju i Luleå och här kanske det inte är lika petigt. Hörde oxå om det där parkeringsbråket i gbg, verkar knasigt. När jag åkte runt i Europa tidigare så var det faktiskt enbart i gbg som nån gnällde på hur jag parkerat (vid en vägg där ingen människa satt sin fot sen 1900-talet) så det verkar vara en het potatis där.

    Några MC-parkeringar såg jag inga, som besökare har man ingen aning om vart man ska leta.
    Senast redigerat av Molgan den 2009-08-07 klockan 17:09.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  8. #8
    Mc-Bosse
    Gäst
    Jag ställer mig alltid på bilparkeringar eftersom jag hittentills aldrig sett någon plats för enbart mc. Förutom hos Biltema i Kristianstad. Ställer man sig mitt i bilrutan har man ju gott om plats anser jag och det är väl så att bilrutor är tillåtna att använda med mc om det inte finns någon mc-parkering?

    Fick aldrig denna fråga på teoriprovet.

    Visst vill vi ha foto som visningsbild på alla vackra damer här på forumet?

    Jag vill i varje fall men det är ju frivilligt...
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2009-08-07 klockan 19:16.

  9. #9
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    men annars ställer jag mig vid cyklarna (fast med marginal, vill inte ha nån som skrapar cykeln mot hojen.... En mc är ingen bil så jag förstår inte varför man ska ta upp P-platser i onödan.
    Gjorde som du innan men sen jag fick en P-bot för det så är det P-ruta om gäller. En Mc är ingen bil men dock ett fordon som ska stå i en P-ruta fick jag reda på.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  10. #10
    Medlem pea_72s avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    87
    Citat Ursprungligen postat av Kawasaki-Bosse Visa inlägg

    Visst vill vi ha foto som visningsbild på alla vackra damer här på forumet?

    Jag vill i varje fall men det är ju frivilligt...
    Det fattar du väl att man inte kan ha om man skall ställa sina pinsamma frågor, då vill man ju vara in till oegänkännlig Det kanske kommer en bild på min hoj men först skall kortet bärgas.

Liknande ämnen

  1. Ser inte bra ut.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-03-16, 21:31
  2. Inte konstigt att inte bilisterna ser oss ju
    Av erkagn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-16, 20:33
  3. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-02-12, 12:08
  4. HLR, inte L-ABC
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-31, 12:56
  5. Om du inte kör hoj, vad kör du då?
    Av Nina i forum Off topic
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2007-11-10, 14:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •