Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 23 av 23

Ämne: Till alla "glidar-mc" ägare, framför allt YamahaXV1600

  1. #21
    Medlem stefanistockholms avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    293
    Jag ÄR helt nöjd med Wilden! Att jag blir trött i ryggen säger nog mer om mig än om hojen... Den är sänkt och därför möjligen stötigare än en vanlig Wildstar... det är kanske därför som den tung att hantera i kurvorna - vad vet jag...

  2. #22
    Mc-Bosse
    Gäst
    Nu har jag kört 3700 mil sedan 15 juni 2008 och jag har älskat varje meter och varje sekund på den hojen! Trots att jag fick riva motorn då oljepumpen gått sönder, 13 700 kr. Trots att ett bakdäck håller 1800 mil, 2 700 kr. Trots att ryggen värker efter 10-15 mil pga sittställningen. Trots att originalsadeln är så kass att den inte går att använda - åtgärdat av sadelmakare för 2 500 kr. Trots att den är så tung att köra, vet inte om det har med gaffelvinkel eller något annat att göra, så att man måste bryta ner den kraftigt i kurvorna. Det är lite som att slåss mot den. När jag tog i lika mycket som jag brukar på min brors CT så höll jag på att hamna i diket direkt. Den är lättstyrd - Wilden är det inte. Men samtidigt så är det charmen i körningen. Man åker inte bara med på en Wilde, det är aktiv körning som gäller. Jag gillar att köra där det är kurvigt, för det kräver en hel del.
    Jag skulle utan vidare köpa en Wildstar idag om det var dax att börja om.
    Svårt att förstå men ok... charmen är väl ett stort plus då kan jag tänka mig.

  3. #23
    Medlem swedans avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    385
    Jag har bara haft min Wildstar den här sommaren och har inte hunnit köra mer än c:a 300 mil med den. Jag är helnöjd med den och tycker den är riktigt skön att köra. Fjädringen är sänkt och gaffelkronorna är bytta så hela hojen är lägre. Blir lite skrap i kurvorna ibland. Det är, som andra skriver, inte bara att svänga i kurvorna. Det är nedlägg som gäller. Det enda problem som jag känner till är något med växellådorna som skall vara åtgärdat på garanti av Yamaha. Vet inte vilka årsmodeller det gäller eller vad det var för fel, men min är en -01 som ska vara fixad enligt förra ägaren.

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-07-02, 12:34
  2. Svar: 25
    Senaste inlägg: 2015-12-23, 14:05
  3. Nu får det vara nog! Öppet "brev" till Pewa.
    Av Darkman i forum Om hojen.nu
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-04-20, 22:52
  4. Frågor kring hojresa till "Stelviopasset"?
    Av Reckless i forum Träffar & Körningar
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-04-13, 15:18
  5. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-01-24, 08:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •