Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Slingerbulten

  1. #1
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560

    Slingerbulten

    Jag tog en tur ut till Dalarö idag. Perfekt väder och perfekt kulglass i hamnen. Jag tog motorvägen ned, men valde att åka Slingerbulten (väg 257) hem. Tänkte att de flesta racers kör senare på kvällen/eftermiddagen och så kanske det är, men vägen var ändå relativt hårt trafikerad av adrenalinstinna pojkar som körde 180 på 70-vägen. Jag mötte bland annat en förare som kom ut på min sida efter att han passerat en uppförsbacke med skymd sikt. Med bara 40 cm undslapp jag en för tidig död. Om jag kört en större bil eller en traktor hade det smällt ordentligt.

    På vägen från Tungelsta mötte jag omkring 20-25 racerhojar och blev omkörd av fyra. Jag körde i maklig takt i cirka 100 och försökte njuta av vägen (som är helt underbar med perfekta välducerade kurvor), men fick istället ägna uppmärksamheten åt mötande självmordskandidater. Trist. Det är väl bara en tidsfråga innan vägverket bygger bulor i vägen för att stävja buskörandet.

    Alltså jag vet att vägen inbjuder till härlig körning i högre farter än lagliga 70 och har inga synpunkter på de som jag mötte och som körde i 130. Det såg kontrollerat ut. Men de sju-åtta förare som körde i 180 borde plockas av vägen i många år till dess de har mognat.

    För övrigt har det varit en fin dag med skön åkning. Imorgon blir det en kvällstur ut till Värmdö och Café Sjöstugan.

  2. #2
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Det hade varit kul om du hade åkt med oss på "glasstouren", vi hade en kanondag utan självmordskandidater....
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #3
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Jag hade tänkt åka med, men fegade ur. Tänkte att ni skulle skämmas över att ha med en trehjuling. Nej, jag ska allt hänga på er på nästa runda om det passar almanackan. Ni verkar vara ett skönt gäng som har funnit varandra. Och om inte annat så hoppas jag vi ses i Botkyrka den 15/8.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    Citat Ursprungligen postat av sofo Visa inlägg
    Jag hade tänkt åka med, men fegade ur. Tänkte att ni skulle skämmas över att ha med en trehjuling. Nej, jag ska allt hänga på er på nästa runda om det passar almanackan. Ni verkar vara ett skönt gäng som har funnit varandra. Och om inte annat så hoppas jag vi ses i Botkyrka den 15/8.
    hoppas jag också

  5. #5
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Kan behöva träffa och umgås med erfarna hojåkare som kan tipsa om ett och annat inför A-kortet och hojköp till nästa sommar. Jag är som en oanvänd svamp nu, redo att suga åt mig av allas råd.

  6. #6
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    För övrigt har Patrik Adolfsson lyckats hitta ett foto (eller tagit själv) på mig när jag körde Bulten igår. Bland alla racers på bilderna, så dyker plötsligt jag upp. Måste ha varit helt inne i körningen för någon kamera såg jag aldrig. De skrattade säkert rått, men förhoppningsvis hjärtligt, när jag kom puttrandes i 90-100...

    http://www.panoramio.com/photo/25184856

  7. #7
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av sofo Visa inlägg
    Jag hade tänkt åka med, men fegade ur. Tänkte att ni skulle skämmas över att ha med en trehjuling. Nej, jag ska allt hänga på er på nästa runda om det passar almanackan. Ni verkar vara ett skönt gäng som har funnit varandra. Och om inte annat så hoppas jag vi ses i Botkyrka den 15/8.
    Klart du platsar i "gänget"!

    Kan man åka Amerikansk Sumobrottare, Brittiska järn och Japanare kan man även åka italiensk scooter. Motor och två, eller fler, hjul är det som gäller...storleken har ingen betydelse. Värre än Klaus är det svårt att bli i alla fall...
    Senast redigerat av Mats Liifv den 2009-08-04 klockan 06:53.
    ~ Mats

    Min blogg

  8. #8
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Okej, tack, det känns bra!

  9. #9
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    hälsningar från den med "amerikansk sumobrottare" också

  10. #10
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    hälsningar från den med "amerikansk sumobrottare" också
    Tackar Klaus! Men var försiktig så du inte kör över min scooter med din ångvält.

Liknande ämnen

  1. Slingerbulten
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2019-02-26, 15:13
  2. Vägtrafikverket målar (förstör?) Slingerbulten,
    Av scooter_tomas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-10-06, 19:48
  3. Slingerbulten
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-04-11, 07:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •