Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 37

Ämne: Förbannade motorcykel!

  1. #1
    Mc-Bosse
    Gäst

    Förbannade motorcykel!

    Hej!

    Jag har aldrig varit med om mer skruvande eller mer tid som jag nu lägger på min Kawasaki! Är det inte det ena så är det det andra. Varvräknaren är på plats men visaren fladdrar lite. Nåja den fungerar i varje fall. Jag vurpade ju så detta med varvräknaren är ju mitt eget fel men ändå...

    Igår brast hastighetsmätarvajern i infästningen vid navet. Muttern släppte från höljet så nu går vajern inte att spänna fast. Jag har tyckt att vajern varit aningen kort men har inte tänkt så mycket på det. Med mc:n på centralstödet så har höljet skavt mot bromsoket.

    Efter lite googlande så vet jag nu att vajern ska vara 100 cm lång. Den som brast är bara 95 cm. Någon idiot någon gång har satt dit en för kort vajer! Vad sur jag blir! Jag tycker inte om att skruva även om jag kan det! Det ska fungera!

    Saaben rullar på utan problem och likaså mopeden men inte denna mc...

    Nu har jag fått avreagera mig! Och ny vajer är beställd.

  2. #2
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Tyvärr är det så med fordon som kan haft många ägare; var och en har haft sina idéer och tillämpat dom. Jag vet att min pojkvän jag hade som tonåring bytte elsystem i sin bil. Av ren snålhet fick han tag i grön kabel, ju mer han köpte desto billigare så han köpte en hel rulle. Bilen fick hela sitt elsystem i gröna kablar… Jag skulle inte vilja byta en kabel om det blev kabelbrott nånstans. Till råga på allt tog han dessutom krympslang så det låg snyggt och prydligt.
    Senare slipade han ner sin bil plåtren, den skulle lackas om. Men det kom ytrost på bilen så han tog automatlådsolja och smorde in den för att stoppa rostangreppet. Gissa om lackeraren tyckte det var skoj? Inte ett dugg, jag hörde på omvägar att lackeraren svurit och fått tvätta hela bilplåten om och om igen innan han kunde lägga på en lack. Ämne för Darwin Awards? Han tyckte hela tiden han var smartare och bättre än alla andra klantar. T o m jag dissades ibland.

    Tur man växte till sig och har dessutom bytt upp sig.

  3. #3
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Förresten Kawasaki-Bosse, du får ordning på din hoj ska du se. =)

  4. #4
    Mc-Bosse
    Gäst
    En mc av senare årsmodell är ju något jag vill ha men jag vill inte lägga ut för mycket pengar med tanke på att jag inte kör så där överdrivet mycket. Jag är förvånad själv över att det inte är mer kul än vad det är med A-kort och mc vid fyllda 45 år.... riktigt förvånad faktiskt. Men det är väl nyhetens behag i början som har lagt sig.

    Eller har jag inte rätt mc, jag vet inte.

  5. #5
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Tror du har rätt i att du kanske borde kolla in lite andra hojar, alla är olika och bjuder på olika upplevelser. Sen känner jag samma ovilja mot skruveri som du. Saker ska funka!
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  6. #6
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Jag vet inte hur mycket du åker med andra, men det gör ju åkandet lite roligare. Om jag åker själv så måste jag ha ett mål och inte bara åka Slingerbulten (känd mc-väg utanför Sthlm) för sakens skull. Jag försöker hitta nya smultronställen (slott, utsikter, caféer, värdshus etc) varje gång och om man sen också kan hitta fina och roliga vägar är det bara plus. Önskar ibland att jag vore i Skåne med hojen. Där finns ju fantastiska vägar och hur mycket som helst att se.

  7. #7
    Mc-Bosse
    Gäst

    Däckbyte

    Hej igen!

    Precis hemkommen efter en tur till Bosarpssjön med en polare. Fin och lagom kurvig väg dit faktiskt! Så pass trevligt så polaren med sin 125cc scooter blev ordentligt avhängd. Jo det är ju rätt kul att köra mc!

    Så var det då däckbyte som gäller. Framdäcket var utslitet när jag köpte mc:n och nu efter 500 mil är det mycket utslitet! Har precis plockat av hjulet för att lämna det till däckgubben imorgon.

    Fotot taget med en Sony Ericsson K800i 3,2 mega pixlar, ganska bra skärpa om jag får säga det själv.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2009-08-02 klockan 18:14.

  8. #8
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Katarina Visa inlägg
    Förresten Kawasaki-Bosse, du får ordning på din hoj ska du se. =)
    Tack för uppmuntrande ord i denna min "svåra tid"! Jodå nog brukar jag få ordning på saker och ting!

  9. #9
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Kawasaki-Bosse Visa inlägg
    Framdäcket var utslitet när jag köpte mc:n och nu efter 500 mil är det mycket utslitet!
    Herregud… Du är inte rädd om livet du? Det där däcket hade jag aaaldrig kört med, och allra minst haft det fram på hojen. Möjligen därför du druttade omkull i regnet på gruset?

  10. #10
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Katarina Visa inlägg
    Herregud… Du är inte rädd om livet du? Det där däcket hade jag aaaldrig kört med, och allra minst haft det fram på hojen. Möjligen därför du druttade omkull i regnet på gruset?
    Väven syns ju inte... där var lite mönster när jag vurpade.

    På bilar har jag kört med ett av däcken slitna men där är ju bara två på en mc så jag har nog inte varit riktigt klok nä! Vurpan hade kanske undvikits med ett frisk däck, jag vet inte.

    Imorgon ska jag skicka upp en bild på hjulet med ett nytt däck så som det ska se ut!

Liknande ämnen

  1. Förbannade idioter
    Av Ello i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2019-06-20, 17:07
  2. Köp av motorcykel
    Av Lunkish i forum Street
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-07-13, 19:20
  3. Vätternrunda på motorcykel
    Av Mats Liifv i forum Touring
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-01-08, 19:40
  4. USB på motorcykel
    Av Kret i forum Mekhörnan
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-09-19, 19:04
  5. Lastsäkra motorcykel?
    Av Motormannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-07-10, 20:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •