Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 22

Ämne: Ont i protesen

  1. #11
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av leffa Visa inlägg
    krya på dig ,jag får migrän om jag sover o dricker för lite ,det slår sig på synen om jag försöker att läsa så flyter raderna isär o en del text försvinner i synfältet
    Låter inget vidare.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  2. #12
    I Skåne döpte vi Anglian till "Hack i nacken"
    60-årskrisare, tillbaks till barndomen, körde cross och lekte i sandlådan, nu kör jag BMW GS, Yamaha Virago och Case grävmaskin

  3. #13
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av leffa Visa inlägg
    krya på dig ,jag får migrän om jag sover o dricker för lite ,det slår sig på synen om jag försöker att läsa så flyter raderna isär o en del text försvinner i synfältet
    Jag vet inte vad huvudvärk är för något och det är nog skönt tror jag...

    Krya på sig Katarina!

  4. #14
    Vi har sett bild på dig med protes, hur såg du ut innan?

    Skämt åt sidan, krya på dig.
    Jan-Olov

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    Citat Ursprungligen postat av Kawasaki-Bosse Visa inlägg
    Jag vet inte vad huvudvärk är för något och det är nog skönt tror jag...

    Krya på sig Katarina!
    lyckost

  6. #16
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av Kawasaki-Bosse Visa inlägg
    Jag vet inte vad huvudvärk är för något och det är nog skönt tror jag...

    Krya på sig Katarina!
    Du har tur, det kan vara för jävligt.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av Katarina Visa inlägg
    Fattar inte men ibland får jag sån attans huvudvärk att den känns ända ner i tandraderna. Och Alvedon hjälper inte heller… Den sitter i ännu, jag har knappt sovit i natt pga huvudvärken. Nu tog jag en till Alvedon, kanske det är fel styrka på glasögonen men då borde det komma dagligen.
    Jag hade sådana problem för flera år sedan - ett par gånger i månaden hade jag den typen av förblindande huvudvärk. Provade det mesta utan framgång.

    Sedan började jag träna gympa på Friskis och Svettis. De första två veckorna blev det värre - värken kom oftare. Sedan dess - på ca nio år tror jag, så har jag haft den typen av huvudvärk kanske tre-fyra gånger. Jag har ett mestadels stillasittande jobb och är övertygad om att träningen var det som löste problemet.

  8. #18
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Hmm, kan ligga nåt i det, Gnistis. När jag tränade styrketräning och åt mera rätt hade jag mindre problem med huvudvärk, när jag tänker efter nu. Jag brukar oftast göra som så att jag väntar och ser, ibland kan det bli bra efter en natts sömn och den försvinner. Men inte alltid det fungerar och då har den bitit sig fast så att säga, då hjälper inte ens Alvedon längre. Att det känns ända ner i tandraden har kommit på senare år, har aldrig haft sån huvudvärk förut i yngre år. Knyta skor får tandraden att dunka rejält…

  9. #19
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Katarina Visa inlägg
    Hmm, kan ligga nåt i det, Gnistis. När jag tränade styrketräning och åt mera rätt hade jag mindre problem med huvudvärk, när jag tänker efter nu. Jag brukar oftast göra som så att jag väntar och ser, ibland kan det bli bra efter en natts sömn och den försvinner. Men inte alltid det fungerar och då har den bitit sig fast så att säga, då hjälper inte ens Alvedon längre. Att det känns ända ner i tandraden har kommit på senare år, har aldrig haft sån huvudvärk förut i yngre år. Knyta skor får tandraden att dunka rejält…
    Finns det någon inom läkarvetenskapen som vet vad huvudvärk egentligen är och varför vissa får det och andra inte?

  10. #20
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Jag tror att det beror på många faktorer men är ingen läkare så jag vet inte.

    Själv så kunde jag få enorm huvudvärk tidigare när jag var yngre, sedan när jag var 22 år fick jag hjärnblödning och efter det så har jag aldrig haft den där galna huvudvärken och det var ett brock eller en blåsa som vanligt folk säger på en åder som svullnade upp och tryckte på hjärnan som gjorde att jag ville halshugga mig själv ibland på grund av värk. Jag är så glad att jag slipper den värken den var obeskrivlig.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •