Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Mardröm

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Mardröm

    Fy vilken hemsk mardröm jag hade innan jag vaknade i morse. Jag drömde jag var nånstans med min muskelbil (säkert drömde jag om den för att jag skrev om den i går). Jag ställde bilen på en sandstrand, mycket fin utsikt var det och där fanns också en lyft. Så jag tryckte på knappen för jag skulle visa det nya avgassystemet och lite annat jag monterat på bilen.

    Lyften går upp så fint men den går högre upp jag tänkt, den var lite väl lång den där lyften, mycket högre än på OKQ8 för där hade den gått igenom taket i så fall. Och inte kunde jag stoppa den för nån stoppknapp fanns inte. Plötsligt tippar den ut bilen i havet som en katapult! Jag skrek NEEEEJ!!! och plums sa det, där nere låg min muskelbil på taket, hur jag skulle få upp den var en gåta.

    Jag sprang till närmaste café och bad om hjälp. De tog fram rep. Jag sa de inte kan ta rep, ring hellre en bärgare. Men rep blev det. Men först ska de fika och dessutom ta hand om alla kunder, bilen går ju ändå ingenstans. Jag kände stressen krypa inpå mig, jag stampade jämfota och bad om hjälp men de tyckte kunderna var viktigare. Så jag tänkte att om jag också köper en fika så borde jag bli lika viktig och då få den hjälp jag behöver. Och jag vet inte hur det gick till men min bärbara dator var där, några ur personalen surfade i min dator! Jag gick ut till bilen vid havet och undrade hur jag ska få upp den, hur jag ska lösa situationen. Jag gick tillbaks till caféet och ser att min dator hade försvunnit och kvar hade de lämnat nåt annat som dels inte fungerar och dels behövde jag inte en kassettbandspelare heller.

    Någon hjälp att få upp bilen eller få tillbaka min dator fanns inte, bilen låg kvar på bottnen och min dator var borta. Kvar stod jag med saker jag inte ens ägde eller ville ha. Jag blev väldigt glad när jag vaknade och insåg att allt hade jag bara drömt, bilen står kvar i garaget och datorn är här.

    Men det där fiket vid sandstranden lär jag ju aldrig besöka.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    nu törs du väl inte gå o lägga dig i kväll

  3. #3
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Ja drömmarna kan spela oss ett spratt ibland.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  4. #4
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Märkligt vad man kan drömma. Såg vid Röda Caféet för en del år sen hur man, med kranbil, plockade upp ett antal nya hojar ur vattnet precis utanför. Var lite liknande drömmen med fiket, vattnet och fordon i vattnet. Lär ha varit någon typ av försäkringsbedrägeri. Bara sporthojar av nyare modell.

    Du får nog vara försiktig nästa gång vid "Rödan"....
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. Snacka om mardröm... lossnat däck
    Av Mats Liifv i forum Off topic
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-03-31, 22:44
  2. Huu, vilken mardröm
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-03-14, 16:52
  3. Ooh vilken mardröm
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-09-16, 06:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •