Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Röda Caféet

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Röda Caféet

    I går for jag till Röda Caféet men först behövde jag hämta ut fikapengar. På vägen mot bankomaten möter jag en Triumph, ljust blåmetallic upptill på tanken och vit under, en äldre Triumph alltså. Jag hälsar men karln hälsar inte tillbaka. Nå det är en gammal hoj, han ska säkert till Röda Caféet, tänkte jag.

    Och jodå, där stod den! Det var en ur MCHK som jag mötte så jag passade på att meddela att jag hälsade men han vinkade inte tillbaka. Han menade han var så koncentrerad på körningen. Jag vet att äldre herrar inte hälsar, ser de att man kör en nyare hoj så hälsas det inte. Undrar om de hälsar på en om man kommer på en gammal hoj då…?

    Sen kom lite regn så alla for hemåt, då åkte också jag. Jag for ifrån regnet men det hann ikapp mig senare men jag hade redan hunnit ställa hojen i garaget, hi hi. =)

  2. #2
    Medlem AT-gubbens avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Vallentuna norr Stockholm
    Inlägg
    174
    Protest Ett sådant schblonmässigt uttalande måste rättas till. Jag faller inom ramen för äldre herrar och vinkar till alla. (Att sen inte alla orkar vinka tillbaka är deras problem) I storstaden och dess närhet har jag förståelse för att inte alla orkar lyfta vänsterhanden för det är massor av hojmöten. Det blir ibland så att det inte är lönt att sätta tillbaka tassen på handtaget.
    Misstanke finns att denna äldre herre på gammal hoj inte vill erkänna att hojen vibrerar så mycket att risk finns att han inte hittar styret igen om han släpper det.

  3. #3
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av AT-gubben Visa inlägg
    Misstanke finns att denna äldre herre på gammal hoj inte vill erkänna att hojen vibrerar så mycket att risk finns att han inte hittar styret igen om han släpper det.
    Tror stenhårt på den teorin...
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. Röda Faran -- Daniel
    Av Rödafaran i forum Ny på forumet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-12-06, 23:50
  2. Med BSA till Röda Cafét
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-05, 08:45
  3. Fika vid Röda Cafét
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-20, 07:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •