Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 35

Ämne: Celebert besök i huvudsta´n

  1. #1
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557

    Celebert besök i huvudsta´n

    Molgan var på genomresa på sin väg till Växjö.

    Hade sagt åt honom att höra av sig när han skulle passera Stockholm. I morse ringde han från Östhammar. Blev precis lagom för mig att ta mig till Frescati för att möta upp honom. Eftersom han skulle söderut var Rosenhill ett bra delmål. Naturligtvis tog vi vägen över Tungelsta för att vi skulle kunna köra "Slingerbulten". Inte mycket trafik, så vi fick nästan fritt spår. Dock var det en SUV som av någon oförklarlig anledning gått av vägen i en kurva. Dessbättre såg bilen inte ut att vara speciellt skadad så det hade säkert gått bra för de åkande. Tror faktiskt inte att jag sett någon bil som gått av vägen på "Bulten" tidigare.

    Nere vid Rosenhill var det som vanligt en massa hojar, både med och utan motor. Vi tog oss varsin tunnbrödsrulle och en kopp kaffe innan vi åkte vidare. Det blev samma väg som vi troligen tar nästa vecka, över Skanssundet till Mörkö.

    Efter Vagnhärad tog vi kustvägen ner till Nyköping. Nu kändes det som läge att sätta på sig regnställen, i förebyggande syfte. Stannade till en stund vid det klassiska långtradarstället Tuna Motell och krängde på oss regnkläderna. Blev precis lagom, för när vi svängde av i Jönåker ner mot färjan över Bråviken började det stänka lite. Här börjar en krokig väg som heter duga. Tar gärna den när jag ska söderut och inte har alltför bråttom. Följde med Molgan tills det var en knapp mil kvar till färjan. Här skiljdes vi åt och han rullade vidare mot Växjö och jag mot Stockholm. Nu började det regna riktigt intensivt en stund. Gick dock snart över och solen började skina igen.
    Tog motorvägen hem igen.
    Kändes som en lyckad dag med trevligt sällskap och härliga vägar.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av Mats Liifv den 2009-07-11 klockan 22:26.
    ~ Mats

    Min blogg

  2. #2
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Lät som en riktigt fin dag i gott sällskap!

    Men du; sätta på sig regnkläder i förebyggande syfte? Vad är du för någon människa?
    Jag är en total förnekare på området och brukar vara genomblöt innan jag riktigt tror på att det är på riktigt. För visst ser det mycket ljusare ut strax därborta...
    Mitt ex brukade bli galen på mig för min ovana ;-)

  3. #3
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Guzzi-Leif Visa inlägg
    Men du; sätta på sig regnkläder i förebyggande syfte? Vad är du för någon människa?
    Jag är en total förnekare på området och brukar vara genomblöt innan jag riktigt tror på att det är på riktigt. För visst ser det mycket ljusare ut strax därborta...
    Mitt ex brukade bli galen på mig för min ovana ;-)

    Ha, ha!

    Även jag har varit en förnekare, men med tilltagande ålder har jag insett att om jag bara sätter på mig regnkläderna håller sig regnet borta. Gör jag det inte är jag snart totalt genomblöt. idag var faktiskt ett undantag, att det verkligen regnade.

    Varje dag, på ett undantag när, under semestern semestern i Österrike hade vi regnkläderna om inte på oss så i alla fall med oss. Vilket var det enda tillfället det regnade tro? Jo den enda gång vi hade lämnat regnkläderna hemma. Naturligtvis! Vi skulle ju bara två mil bort i strålande solsken. Tjenare, så blev det inte alls. På hemvägen hamnade vi i ett av de värsta regn jag upplevt. Tror aldrig jag blivit så blöt tidigare.

    I morgon ska jag faktiskt till Solsta´n för att hämta hem ännu en motorcykel till mitt stall, tre känns lagom. Då kan det väl inte regna?

    Vad det är för märke och modell? Tänk på ett riktigt anrikt märke känt för parallelltwinnar, en saltöken och landet den ligger i så har du hela svaret.
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #4
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Låter som ni haft jättetrevligt!

  5. #5
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Kul med det här forumet!

    Många trevliga människor att lära känna. Extra kul nu när vi börjat att träffas också.

    Nästa helg bär det ner till Söderköping och glasscaféet intill slussen i Göta kanal. Har goda förutsättningar att bli lyckat!
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #6
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Kul med det här forumet!

    Många trevliga människor att lära känna. Extra kul nu när vi börjat att träffas också.

    Nästa helg bär det ner till Söderköping och glasscaféet intill slussen i Göta kanal. Har goda förutsättningar att bli lyckat!
    Håller med om allt du säger.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Kul med det här forumet!

    Många trevliga människor att lära känna. Extra kul nu när vi börjat att träffas också.

    Nästa helg bär det ner till Söderköping och glasscaféet intill slussen i Göta kanal. Har goda förutsättningar att bli lyckat!
    håller med till 100%

  8. #8
    Medlem Ingemars avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Västervik
    Inlägg
    190
    Satt och klurade på på vad du har på gång Mats. Är det så att du åker till Karlstad och hämtar en Bonneville?

  9. #9
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Bonneville är lika med saltöken, ja. Helt rätt gissat.

    …fast Bonneville är i USA.

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    får vi se bonnevillen på glassturen?

Liknande ämnen

  1. Väntar på besök.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-24, 11:31
  2. Celebert besök!
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-07-29, 16:09
  3. Besök
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-08-09, 11:36
  4. Hojtur + celebert besök
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-21, 14:37
  5. Får besök idag.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-23, 10:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •