Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Nytt luftfilter, bränsleförbrukning

  1. #1
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    Nytt luftfilter, bränsleförbrukning

    Jag har bytt luftfilter på hojen och tro det eller ej men bränsleförbrukningen gick ner från 0,7 till 0,6 liter milen.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    grattis

  3. #3
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Gibson Visa inlägg
    Jag har bytt luftfilter på hojen och tro det eller ej men bränsleförbrukningen gick ner från 0,7 till 0,6 liter milen.
    Ojdå!

    Då ska jag också byta!

  4. #4
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Jag visste att det hade betydelse men inte så jäkla stor. Jag ska kolla upp det under en tid framöver, kan ju bero på hur man har kört men jag tycker att jag har kört som vanligt.
    Senast redigerat av Gibson den 2009-07-22 klockan 22:44.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Gibson Visa inlägg
    Jag visste att det hade betydelse men inte så jäkla stor. Jag ska kolla upp det under en tid framöver, kan ju bero på hur man har kört men jag tycker att jag har kört som vanligt.
    Hur långt hade de gamla gått??

  6. #6
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av Boven Visa inlägg
    Hur långt hade de gamla gått??
    CA 1500 mil tror jag, jag har inte bytt sedan jag köpte hojen så egentligen kan det ha gått hur långt som helst.
    Senast redigerat av Gibson den 2009-07-22 klockan 23:41.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  7. #7
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Gibson Visa inlägg
    CA 1500 mil tror jag, jag har inte bytt sedan jag köpte hojen så egentligen kan det ha gått hur långt som helst.
    Det har nog gått långt. Brukar byta eller göra rent mina luftfilter, beroende på typ av filter med tusenmila-intervaller.

    Har aldrig märkt någon skillnad i förbrukning, inte ens på grushojen som får gå mycket i dammig miljö....
    ~ Mats

    Min blogg

  8. #8
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Det har nog gått långt. Brukar byta eller göra rent mina luftfilter, beroende på typ av filter med tusenmila-intervaller.

    Har aldrig märkt någon skillnad i förbrukning, inte ens på grushojen som får gå mycket i dammig miljö....
    Min går ju på grus varje gång vi ska ut och åka. Men jag tycker att det är väldig stor ändring på förbrukningen men ska som sagt hålla koll på den ett tag så att jag inte ljuger för er och lurar mig själv. En sak som kan påverka är att jag hade shell v-power i tanken för att dom hade slut på 95 oktan det kan vara den kombinationen som gör det men nu har jag tankat 95 oktan igen så vi får se. Jag har kört med v-power tidigare men inte märkt någon skillnad då, vi får se jag återkommer med uppgifter när jag har lite mer.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

Liknande ämnen

  1. Bränsleförbrukning yamaha virago 535 1991
    Av Retep53 i forum Touring
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-07-16, 16:43
  2. K&N luftfilter
    Av Postis i forum Custom
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2018-05-24, 07:19
  3. Bränsleförbrukning !
    Av Allaandranamnvarupptagna i forum Mekhörnan
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2014-09-06, 06:05
  4. Bränsleförbrukning 125cc
    Av Hondamannen i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-03-12, 09:46
  5. K&N Luftfilter
    Av triumphtobbe i forum Mekhörnan
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-01-12, 08:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •