Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 26

Ämne: yamaha XJ 400 bra eller dåligt

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Halland
    Inlägg
    61
    ja det är lite knepigt med just upkörningen men jag tänkte ta några lektioner på trafikskola och köra upp med deras eller låna av en kompis för just upkörningen
    en 400räcker för mig kommer nog max köra de 18milen till malmö för att hälsa på släkten osv, och runt i bokskogarna i runt häckeberga i skåne mkt fina vägar.
    och så måste en sån vara rätt billig att försäkra. då förutom kostnad för mc och försäkring så är jag rätt rädd om kroppen så det blir ju mkt pengar på hjälm skinnställ ryggskena osv, så för att inte hetsa frun mer än jag redan gör när jag köper MC och ta MC kort så hoppas jag att en låg försäkringskostnad lugnar henner lite =)

  2. #12
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Citat Ursprungligen postat av intemartin Visa inlägg
    ja det är lite knepigt med just upkörningen men jag tänkte ta några lektioner på trafikskola och köra upp med deras eller låna av en kompis för just upkörningen
    en 400räcker för mig kommer nog max köra de 18milen till malmö för att hälsa på släkten osv, och runt i bokskogarna i runt häckeberga i skåne mkt fina vägar.
    och så måste en sån vara rätt billig att försäkra. då förutom kostnad för mc och försäkring så är jag rätt rädd om kroppen så det blir ju mkt pengar på hjälm skinnställ ryggskena osv, så för att inte hetsa frun mer än jag redan gör när jag köper MC och ta MC kort så hoppas jag att en låg försäkringskostnad lugnar henner lite =)
    Det låter som ett väldigt klokt koncept!
    För den typen av körning är nog en fin 400 (som dina drömmars Yamaha) alldeles perfekt.

  3. #13
    Medlem tomahs900s avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Skåne, Ystad
    Inlägg
    359
    Hojta till om du vill ha sällskap i häckeberga...en av mina favoriter.

  4. #14
    Medlem BanditJannes avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Småland
    Inlägg
    40
    Jag har en XJ650 -81 och det är inga problem att åka två på den, men åka på långsemester skulle jag nog undvika. Den är förresten till salu för en billig peng.
    Handledare åt frugan som kör Yamaha FJ1200 -93

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Halland
    Inlägg
    61
    Bandit janne

    ja tyvärr så har jag redan lovat en annat att köpa hans om den är ok (ska hämta den i veckan)
    men man vet ju aldrig det sjysta skicket kanske är en riktigt lik när man kommer fram och ska titta på den =)

    thomas

    ja vi lär nog ses där växte ju upp i de krokarna så mkt trimmad MT5 och Honda NSR 125cc
    har man varvat sönder på de vägarna =)
    lusten dog lite när man prövade en kompis honda 900 fireblade och nästan sket i brallan när den gick att dra upp på bakhjulet i närmare 200. men det är ju 14år sedan så nu är det nya tag.

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Halland
    Inlägg
    61
    ja nu har jag hämtat hem bågen och några frågor som de fd ägarna inte kunde svara på
    vad ska det vara för olja i motorn ? då den ståt i nästan 10år.
    och däcken är ok men de är ju minst 10år gamla är det inte lika bra att byta ?

  7. #17
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Oljan vet jag inte annat än vad hojen är tänkt för men däcken hade jag bytt direkt. Den största faran tror jag är att packboxarna ger upp efter sin 10 åriga vila.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  8. #18
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Klippan Visa inlägg
    Oljan vet jag inte annat än vad hojen är tänkt för men däcken hade jag bytt direkt. Den största faran tror jag är att packboxarna ger upp efter sin 10 åriga vila.
    Instämmer, tror att du kan räkna med att det kommer att bli en del ojeläckage på olika ställen. Packningar torkar. Däcken bör nästan ha torrsprickor vid det här laget. Olja, filter, stift och däck skulle jag byta direkt, innan jag ens skulle starta hojen.
    ~ Mats

    Min blogg

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Halland
    Inlägg
    61
    jo märker att det började läcka ur både det ena och det andra nu =(
    men jag har en godvän som gillar att skruva med MC rätt duktig faktiskt kan ställa ventiler och alt
    blir väl att han får titta på den.

    ska byta olja filter idag. häller i nåt mineral 10-40W blir nog bra.

  10. #20
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Citat Ursprungligen postat av intemartin Visa inlägg
    jo märker att det började läcka ur både det ena och det andra nu =(
    men jag har en godvän som gillar att skruva med MC rätt duktig faktiskt kan ställa ventiler och alt
    blir väl att han får titta på den.

    ska byta olja filter idag. häller i nåt mineral 10-40W blir nog bra.
    Det finns packboxar i framgaffeln och det kan även finnas i hjulen, kolla även dem innan lagerna får stryk.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

Liknande ämnen

  1. Yamaha XCR 900 eller 700
    Av Patrik i forum Street
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2016-05-28, 10:29
  2. Yamaha 1100 Dragstar går dåligt på låga varv
    Av Stefan57 i forum Mekhörnan
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-08-26, 18:49
  3. Yamaha tzr 125 går dåligt
    Av Allan K i forum Mekhörnan
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-04-12, 12:11
  4. Reflexväst bra eller dåligt?
    Av Jan-Olov i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-11-23, 19:26
  5. Däligt minne eller????????
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-17, 13:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •