Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 18 av 18

Ämne: Söderköping och glass i morgon lördag

  1. #11
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Tack Mats för en inspirerande reseskildring. Känns nästan som om man varit med, men själv åkte jag till Gnesta via krokiga småvägar. Hänger gärna på till Nynäshamn om det finns plats i gänget.

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    klart att det finns plats8)

  3. #13
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Jag har läst Mats reseskildring och ni verkar ha haft en trevlig dag, synd att frugan och jag inte kunde åka med, det hade varit härligt.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  4. #14
    Medlem Ingemars avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Västervik
    Inlägg
    190
    Känner mycket väl till er resväg som Mats så mästerligt beskrev. Har till och med flera gånger fikat vid Helgö. Fina bilder också.

  5. #15
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Jag måste nog åka till Helgö någon gång och kolla, har inte varit där någon gång.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  6. #16
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Regnet han ikapp mig nån timme efter jag kommit hem så jag slapp regnet men det kom en rejäl störtskur här. =)

    Ja detta måste bli ett stående inslag!

    Vi döpte turen till lämpliga Glasstouring i går. Funderade över om själva Söderköping och glassen skulle vara ”Grande Finale” där vi alla ”hojenister” möts vid ett bestämt klockslag och äter glass tillsammans. Då kan de som bor söderöver samordna turerna uppåt mot Söderköping. Men hur ofta tycker ni är lagom, en gång per år eller kanske rentav två gånger i året?

  7. #17
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    ja,det var en fin och härlig resa,synd bara att jag var tvungen att åka hem på motorväg ,blåsigt som fasiken - min regskylt blåste bort till mittendiket strax före Nyköping,det var resans förlust för mig ,tur att polisen i Nyköping körde framför mig,så slapp jag förklara - klarade annars skyltlös mig hem bakom fint vindskydd (långtradare) och hann fram före regnet,riktig störtskur - det blev ingen ballongflygning. Förbrukningen på soppa blev 1 liter milen så jag kan hålla med tillverkaren att deras uppgifter stämmer;D. Börjar få känsla för kurvor tack vare dessa trevliga resor,men tar det fortfarande lite varligt,sedan blir det ofta som Mats säger att man fastnar vid hojen på stoppen när alla kommer fram med sina frågor,vill inte verka oartig för fölk men ibland får man försöka hålla sig i sällskapet som man kör med. Nu blir det första service för hojen och får tillverka en mer hållbar regskylthållare,tur jag har en extra regskylt och hann inte klistra nya skattemärket på den provisoriska som försvann. Ser fram emot nästa tripp
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  8. #18
    Mc-Bosse
    Gäst
    Jag bor mitt i landskapet Skåne, Höör. Fler som bor här i Skåne? Vi kan ju samlas någonstans för färd mot den numera berömda glassen någon gång. 40 mil mellan Höör och glassen men vadå? Det är ju körningen som är det egentliga målet!

Liknande ämnen

  1. Dagens tur till Söderköping.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-08-15, 01:34
  2. Söderköping.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-06, 09:18
  3. Intressekoll Norrköping/Söderköping
    Av Gibson i forum Träffar & Körningar
    Svar: 212
    Senaste inlägg: 2010-04-13, 21:10
  4. FLYTTAD: Vårmullret nu i morgon lördag den 12/5.
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 09:22
  5. Vårmullret nu i morgon lördag den 12/5.
    Av Bajen-Sam i forum Träffar & Körningar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-05-14, 19:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •