Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 21

Ämne: Kuggad!

  1. #11

    SV: Kuggad!

    Jag har en stilla undran, jag är till 101% övertygad om att det är min körning, min manövrering och min riskmedvetenhet som skall avgöra om jag skall tillåtas framföra ett fordon på allmän väg och inte dagsformen på vägverkets representant.

    Kan man överklaga hans beslut eller har han fullständigt tolkningsföreträde vad det gäller bedömningen?
    Att jag inte skall bedöma min körning är ju klart men om min lärare har en annan åsikt än uppkörningskille finns det då möjlighet att ändra hans beslut?

    ALLT går att överklaga i Svärje annars.

    8) Printer
    When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace.
    Jimi Hendrix

  2. #12
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: Kuggad!

    Nja, överklaga tror jag inte man kan. Möjligen om de kryssar i att de inte kan styrka ens identitet eller nekar en ett prov för att man har körkort i annat land men jag tror de är både domare och bödel vid själva provet, jag tror inte Länsrätten tar upp överklaganden inom provdelen.

    I dag känner jag mig både deppig och förbannad. Det jag hängt upp mig på är att de övriga fick ju krypa omkring i högre farter än jag var tvungen att göra varav en vet jag med säkerhet fick köra krypbanan som uppvärmning först innan hon körde provet där. Det var en kompis till mig. >
    Finns det verkligen NÅN som klarar av att krypköra runt fyra konor i stil med pensionär med rullator-fart?
    Satt och funderade på om man skulle söka sig till landsbygden och ta några lektioner i en annan trafikskola men då måste man ju vänja sig vid en ny modell av cykel och så vet man ju inte om de är lika petiga på landsbygden heller.
    Jag fick en ny tid i dag men den ligger på hösten placerad. Funderar om man inte ska ta det lugnt och rikta in sig på att bli riktigt överlärd tills dess.

  3. #13

    SV: Kuggad!

    Från artikel ur GP 2005! Är det verkligen så att man är så mycket sämre på att köra i Göteborg? Eller trafikskolorna sämre? :
    För en gång skull visar den här statistiken fördel mammamu! ;D 8)

    Andel som klarade körprovet (A-provet) i procent.
    Skövde 84
    Vänersborg 78
    Borås 69
    Halmstad 61
    Göteborg 53
    Riket 71
    För att få göra körprovet måste man först klara det teoretiska kunskapsprovet.
    Den geografiska indelningen styrs av var förarprovskontoren finns.
    Källa: Vägverket
    Nu får MammaMu köra mc utan handledare! Lovely!!!

  4. #14
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: Kuggad!

    Aha! Då kanske man ska ringa runt i Skövde!! Men finns nyare statistik?

  5. #15
    Nu får MammaMu köra mc utan handledare! Lovely!!!

  6. #16

    SV: Kuggad!

    Amen vad surt..

    Lycka till nästa gång istället!

  7. #17
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: Kuggad!

    Tack!! ;D
    Skövde såg ut att ligga på topp även 2006. Västerås som är närmare mig ligger också bra till. Man ska kanske ta och ringa runt i Västerås då kanske? Helst om den trafiskolan har en likadan hoj så slipper man slösa bort tid på att vänja sig med en annan modell...
    Privatister kuggas i större utsträckning ser jag, även om jag gått i trafikskola nu så kanske jag riskerar att bli kuggad i större utsträckning om jag kommer som privatist bara för det.

    Får se hur jag ska göra, jag har bett min trafikskola kolla varje dag om de hittar en återbudstid som ligger tidigare fast det är nog bara en dröm att nån skulle avboka sin tid... :-\

  8. #18

    SV: Kuggad!

    Karlstads siffror är inte illa heller!
    Nu får MammaMu köra mc utan handledare! Lovely!!!

  9. #19
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: Kuggad!

    Mmm, men längre bort.

    Jag hittade en trafikskola i Skövde som har just såna hojar min trafikskola har och mailade dom. Så i natt drömde jag att det var en gniden trafikskola. De skulle inte låta mig provköra och se var jag är i utbildningen utan bara bestämde innan jag kom dit att jag skulle ta sisådär minst 30 lektioner men helst 50-60 stycken, de var billigast i landet men intäkterna var typ massor av lektioner istället så det skulle bli samma summa i alla fall, t o m dyrare än hemma, drömde jag.
    Jag frågade självaste ägaren om han kan köra på rullgrus med hojen på bredställ och han svarade att han inte kan det. Då svarade jag: Men det kan *jag*! Nå, får jag mina 3 lektioner nu eller ska vi strunta i det här? frågade jag igen. Han vidhöll sina minst 30 men helst 50-60 lektioner så jag tog tåget hem.

    Vilken mardröm…

  10. #20

    SV: Kuggad!

    Citat Ursprungligen postat av Katarina


    Jag hittade en trafikskola i Skövde som har just såna hojar min trafikskola har och mailade dom. Så i natt drömde jag att det var en gniden trafikskola.
    Har du fått nåt svar eller var allt en enda lång dröm?
    Du har väl fått en ny tid - hur långt fram är den?
    Nu får MammaMu köra mc utan handledare! Lovely!!!

Liknande ämnen

  1. han inte köra motorcykeln kuggad uppkörning
    Av leveland95 i forum MC-kort
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-08-20, 20:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •