Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 21

Ämne: Kuggad!

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Kuggad!

    >

    Så ser jag väl ut nu ungefär…

  2. #2

    SV: Kuggad!

    Fan vad trist! Läste i bloggen.. det blev ingen körning alls?

    Tycker själv det är lite överdrivet stor vikt på krypkörningen. Visst, hantera hojen är bra men det finns väl gränser? Jag var på gränsen att få min garagevändning underkänd men han släppte igenom mig och skulle hålla extra uppsikt på mig under körningen. Vi for ut och körde, efter en halvtimme var vi tillbaka och han sa att jag körde riktigt bra. Kul att höra men tänkt om han valt att kugga mig på garagevändningen istället..

    Kanske ska tillägga att jag hade gjort typ 1000 garagevändningar innan utan problem men man var ju lite smått nervös den dagen också.

    Tänkte skriva att du inte ska ge upp men det vet jag att du inte gör så jag skiter i det!
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  3. #3
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: Kuggad!

    Nä på det igen bara!

    Han var lite nitisk av sig, han kuggade nån i torsdags också. Det jag funderade över var varför just JAG skulle köra jättelångsamt när de övriga inte behövde det. Hans gångfart var ungefär som när ”Märta 90 år” är ute och går med gåstolen, otroligt långsamt krypande. Och jag fick inte använda bromsen heller så visst blev väl farten lite för hög (enligt honom då givetvis).

    Allt har suttit kanon, t o m inbromsningarna senast i morse innan vi for dit. Jo, visst var man nervös och de bör ha överseende med det men jag tycker nog han var lite väl nitisk som flera där ute menade. De sa där på banan att vissa dar är han bra och andra dar är han grinig, lite labil av sig alltså. I dag var en grinig dag helt enkelt. Så nä, inget köra på vägen ens för min del.

    På vägen hem torkade jag av kurvorna, har väl aldrig kört så bra i kurvorna som just då.

    Nästa gång ska jag be att få en annan om han dyker upp igen! >

  4. #4

    SV: Kuggad!

    Min uppkörningsledare välte en av privatisterna hojar och kuggade honom sen på hinderbanan.. han var rätt missnöjd

    Som alltid annars när man har med människor och göra har de också bra/dåliga sidor och bra/dåliga dagar..
    även uppkörningsledare. Du kanske hittade av en av hans dåliga dagar bra.. kräv någon annan nästa gång, borde man ha rätt till?

    Bokat någon ny tid?
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  5. #5
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: Kuggad!

    Jag kan inte få nån ny tid förrän i morgon när de ringer Vägverket. Allt måste registreras först…
    Jag hörde att en viss trafikskola fått ett paket med uppkörningstider av Vägverket, nån blev kuggad i torsdags men kör upp redan i morgon igen. Jag tyckte till min instruktör att de borde tjata till sig lite tider de också.

    Annars blir det inte förrän i slutet av augusti eller början på september… *suck & stön*

    Jo, jag ska be att få en annan. Jag körde upp för samma gubbe förra året (C-kort) och då hade han tydligen en bra dag, jag fick det direkt. Så jag nämnde nåt om att får jag samma inspektör känner jag mig lugnare. Att han var lite labil av sig visste jag däremot inte. Så nästa gång — en annan gubbe!!

    Han hade inget att anmärka i säk-kontrollen. Jag åkte på bromsar och kollade ALLT: nipplar, skivor, knackade på skivorna och lyssnade efter ev sprickor, klossar, ledningar, vätskor, ryckte i bromsoken fram och kände att de inte var lösa, kontrollerade att det inte fanns läckage nånstans, höll i handbromsen länge för att se om den sjönk in, likaså fotbromsen, koll av bromsljus… Rubbet. Så han var väl kanske inställd på att peta mig i NÅT, om inte i säkerhetskontrollen så i nåt annat helt enkelt för säk-kontrollen fanns inget att hitta fel på. Han sa inget heller.

    På't ba' igen! Nej, jag deppar inte, tycker bara han var extremt nitisk med krypkörningen helt enkelt.

  6. #6
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217

    SV: Kuggad!

    Dumma han!
    Långväga lyckospark sänds virtuellt härifrån Karlstad.

    För övrigt är det där med att inte få använda bakbromsen för att stabilisera bågen så in i helvete dumt - det är ju egentligen en superb metod för total kontroll.

  7. #7

    SV: Kuggad!

    Va 17!! Vad tror de eller?

    Tycker att körskolelärarna borde lämna en bedömning av eleverna som ska vägas in i den slutliga bedömningen.

    Är det alltid säkerhetskontroll? Jag skulle nog inte klara av en sån.

    Måste säga att jag blev ännu mer nervös nu.....

    Nu får MammaMu köra mc utan handledare! Lovely!!!

  8. #8

    SV: Kuggad!

    Sorry Katarina. Jag vet ju hur det känns.
    Men varför skulle man inte få bromsa på krypandet?
    Krypandet skall bevisa att du behärskar hojen, inte att du kan köra sakta, kör man och det går för fort så måste man ju för xxx få bromsa.

    Säkerhetskontroll måste man kunna "hela eller delar därav"
    Kolla körkortsboken där står hur man gör, be din lärare om en lektion i ämnet. Det skall ingå i utbildningen. Hur många som sedan gör det i verkligheten vete gudarna, men kör man mycket så lär man ju känna hojen och upptäcker strax om det är några förändringar.

    8) Printer
    When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace.
    Jimi Hendrix

  9. #9
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: Kuggad!

    Jag har ju alltid duttat på bakbromsen om det börjat rulla på för fort, min handledare sa senast igår att det är okej att dutta till den 4-5 ggr under uppkörningen om farten ökas.
    Här kröp jag i den fart som var ungefär som självaste handledaren kör, riktigt långsamt, men det var för fort så långsammare än det skulle det gå! Och allt skulle regleras med enbart kopplingen och gasen.

    Det jag just nu retar mig på är att de andra som kröp med sina inspektörer hade minsann högre fart. Den fart jag hade från början!

  10. #10
    Nilsson
    Gäst

    SV: Kuggad!

    bara på det igen , fattar inte varför du inte fick bromsa inte fan e det väl någon uppvisning i att använda så lite av hojen som möjligt brommsarna finns för att användas om det går för fort

Liknande ämnen

  1. han inte köra motorcykeln kuggad uppkörning
    Av leveland95 i forum MC-kort
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-08-20, 20:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •