Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 35

Ämne: MP3 filmer

  1. #1
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560

    MP3 filmer

    Hittade denna film på Tuben. Det händer inte så mycket i filmen, men det är den bästa filmen jag sett där man ser en MP3 in action framifrån.

    Jag fortsätter hålla utkik efter andra intressanta filmer med MP3-tema och länkar till dem här.

    By the way är vi några som kör en Södertörnsrunda imorgon. Start Gullmarsplan 18.00. Alla är välkomna att hänga på. Särskilt medlemmar från hojen.nu!

  2. #2
    Medlem tomahs900s avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Skåne, Ystad
    Inlägg
    359
    Ser rätt ostabilt ut trots stödhjul.....e den så för dig med eller de beror på föraren?

  3. #3
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Tänkte också på det när jag såg filmen, men nej, jag upplever den som vilken tvåhjuling som helst. Jag tror att killen som kör kanske är ovan och osäker på hur den ska bete sig. Enligt flera mc-relaterade tester går en Mp3 att lägga ned i 40 graders lutning. När jag körde på bana i juni, så testade jag att lägga ned den ganska så djupt, men då tog centralstödet i vid cirka 30 graders lutning. Inte jag på bilden dock.

    http://www.hojen.nu/forum/picture.ph...pictureid=1200

  4. #4
    Medlem tomahs900s avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Skåne, Ystad
    Inlägg
    359
    ok tänkte väl de oxå....dags att demontera centralstöd då?

  5. #5
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Detta trodde jag aldrig att jag skulle skriva:
    Så jäkla läcker den där manicken verkar! Så skoj att någon kommer med något helt nytt, "assymetriskt", i vår konservativa bransch.

  6. #6
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av Guzzi-Leif Visa inlägg
    Detta trodde jag aldrig att jag skulle skriva:
    Så jäkla läcker den där manicken verkar! Så skoj att någon kommer med något helt nytt, "assymetriskt", i vår konservativa bransch.
    Idag har vi varit ute på en riktigt skön runda ute på Södertörn utanför Stockholm. Vi avverkade tio mil i en fantastisk miljö med perfekt väder och tomma och kurviga vägar. MP3:an går underbart fint och mjukt med bra vrid när det behövs. Jag provade att lägga ned hojen ordentligt vid ett par tillfällen och det gick hur fint som helst.

    Nu har jag snart avverkat hundra mil och jag känner mig allt mer bekväm med min MP3. Jag tycker till och med om att hamna i centrum. Som när vi rullade in på Rosenhill för en kaffe och räksmörgås. Alla sträcker på sig och tittar, men ingen tordes kommentera eller fråga något trots att jag såg att de hade tusen funderingar. :-)

  7. #7
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Citat Ursprungligen postat av sofo Visa inlägg
    Idag har vi varit ute på en riktigt skön runda ute på Södertörn utanför Stockholm. Vi avverkade tio mil i en fantastisk miljö med perfekt väder och tomma och kurviga vägar. MP3:an går underbart fint och mjukt med bra vrid när det behövs. Jag provade att lägga ned hojen ordentligt vid ett par tillfällen och det gick hur fint som helst.

    Nu har jag snart avverkat hundra mil och jag känner mig allt mer bekväm med min MP3. Jag tycker till och med om att hamna i centrum. Som när vi rullade in på Rosenhill för en kaffe och räksmörgås. Alla sträcker på sig och tittar, men ingen tordes kommentera eller fråga något trots att jag såg att de hade tusen funderingar. :-)
    Pilutta dom!

  8. #8
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Guzzi-Leif Visa inlägg
    Detta trodde jag aldrig att jag skulle skriva:
    Så jäkla läcker den där manicken verkar! Så skoj att någon kommer med något helt nytt, "assymetriskt", i vår konservativa bransch.
    Kan bara instämma med Guzzi-Leif, kul med nya grepp. Hoppas att det inte blir en dagslända utan att sorten kan etableras. Borde kunna passa som pendlingsfordon för ganska många i storstäderna.
    Senast redigerat av Mats Liifv den 2009-07-15 klockan 10:45.
    ~ Mats

    Min blogg

  9. #9
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Kan bara instämma med Guzzi-Leif, kul med nya grepp. Hoppas att det inte blir en dagslända utan att sorten kan etableras. Borde kunna passa som pendlingsfordon för ganska många i Storstäderna.
    Vad jag förstått är MP3 en oerhörd framgångssaga. Inte bara i Europa utan även i USA. Den största anledningen är förstås att du som B-kortsinnehavare plötsligt kan köra hoj lagligt. Har också förstått att Piaggio inte vill pusha lyckan mot politikerna genom att öka motorvolymen i kommande MP3-generationer.

    Personligen tycker jag, och de hojåkare som testat Mp3:an, att det är märkligt att man tillåter denna variant av hoj på endast B-kort, då skillnaden i sadeln inte skiljer sig åt mot att köra en 400 cc tvåhjuling. Personligen klarar jag det då jag är 47 år och haft körkort och bil sedan jag var 18 och har rasat av mig för länge sedan. Däremot vill jag inte se unga killar i trafiken på Mp3r utan att de tagit A-kort. Det är ju bara att titta på hur de kör med sina trimmade EU-mopeder eller i ännu värre fall med fyrhjulingar.

    Nu är Mp3 400 dock så pass dyr (ca 94 000), så vilken ung man som helst lär lyckligtvis inte ha råd att skaffa en.

    Men jag gillar också att branschen, som ju annars är väldigt konservativ, vågar prova nya grepp. Inte minst om det kan påverka miljön och trafiksäkerheten positivt.

    Jag vill även tillägga, apropå Rosenhill igår, att även om många slänger långa blickar efter min Mp3, så har jag hitills bara stött på en negativ kommentar om hojen och det var från en ung sporthojskille på SMC´s forum. Men han blev ganska kraftigt tilltufsad av övriga forummedlemmar. :-)

  10. #10
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Finns det några fler tillverkare av liknande fordon eller är Piaggio ensam herre på täppan?

    Japanerna brukar vara snabba om det är något som är populärt...
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. QUIZ: Kända MC-filmer
    Av pewa i forum Nyheter
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2022-03-10, 16:16
  2. Triumph i filmer
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2017-10-16, 22:43
  3. mc-filmer - tips?
    Av rbud i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2014-01-09, 18:58
  4. Roliga filmer på nätet (YouTube-tråden)
    Av Gert i forum Off topic
    Svar: 279
    Senaste inlägg: 2013-06-21, 00:49
  5. Roliga filmer med mc
    Av namn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2013-01-25, 19:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •