Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 40

Ämne: Vad lyssnar ni på just nu?

  1. #1
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    Vad lyssnar ni på just nu?

    Själv så lyssnar jag mycket på Jeff Healey som tyvärr gick bort förra året men som tur är så finns hans musik kvar.

    Så vad lyssnar ni på nu när ni vill ha lite musik.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    allt utom hiphop men mest 80-tals musik

  3. #3
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293

    Talking

    Duffy och sen en tid är det är mycket Sabaton... (sen vissa tips här) http://www.youtube.com/watch?v=Y4blscB-zsQ
    Senast redigerat av Gert den 2009-07-12 klockan 21:54.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  4. #4
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Jag är allätare och lyssnar på det mesta utom dansband. Gillar 70-talsrock som Black Sabbath, Deep Purple, Dylan, The Who, Uriah Heep etc. Men jag gillar det mesta som har själ i sig. Allt från Solomon Burke och Eva Cassidy till Lundell, Timbuktu och Petter. Konsumtionspop går bort. Alltså typ alla Idol-artister och artister som generellt är med i tv-program som Allsång på Skansen eller Så ska det låta. Just nu snurrar Whitesnake i min disk. Jeff Healey snurrar annars också regelbundet i disken.

  5. #5
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Barock (gärna Bach), Beethovens Nia, Credence, svensk prog, Uggla, Beatles åsså husgudarna Sparks. Plus en hoper till...

    Inte för att jag är så duktig, men ännu roligare än att lyssna är att spela, helst i orkester eller ensemble.

    Jo, förresten: Eftersom jag åker BMW R1150RS, är förstås Simon & Garfunkels "The Boxer" en favvis.

  6. #6
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Oj... Det är väldigt varierande och väldigt många olika, en blandad kompott. T ex en mycket bra artist är Hayley Westenra. Vilken röst!!
    May it be
    Wuthering Heights (här slog hon igenom, som 14-åring)

    Det kan också vara Sarah Brightman, la upp t ex den här väldigt kända och omtyckta låt så alla känner igen den: Time to say goodbye
    Dust in the wind

    Senaste tillskottet i CD-samlingen är Gasoline. =)
    Hva gör vi nu, lille du, Stakkels Jim, Masser av succes, Kvinde min, This is my life m fl. =)

    Förra tillskottet är en gammal skiva jag lyssnade på som tonåring: Slade – The Amazing Kamikaze Syndrome:
    My oh my

    Deep Purple, Nazareth, Nightwish, Nickelback, Michael Jackson, The Darkness, Pink, Marilyn Manson, Led Zeppelin, Justin Timberlake, Hammerfall, Duffy, Europe, Guns 'n' Roses, Amy McDonald, Van halen, Joe Satriani m fl.

  7. #7
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Måste slå ett slag för
    SVENSK TRALLPUNK

    Charta 77 for the win

  8. #8
    Mc-Bosse
    Gäst
    "Vad lyssnar ni på just nu?" heter tråden ju!

    Just nu lyssnar jag på Pet Shop Boys senaste (tror jag) - Did you see me coming.mp3 om och om igen!
    Den är fanimig helt underbar instrumental! Njuter av det sköna Pet Shop Boys gunget via surround-recivern! En härlig ljudmatta på hög volym! Gött är bara förnamnet!
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2009-08-06 klockan 21:11.

  9. #9
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Tyckte väl den påminde starkt om Musiktråden!!

  10. #10
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av Katarina Visa inlägg
    Tyckte väl den påminde starkt om Musiktråden!!
    Skillnaden mellan trådarna är att den här tråden ska man skriva in vad som är aktuellt just nu medan den andra tråden är mer vilka favoriter man har och visst man lyssnar mycket på favoriter men det är lite roligt att höra vad ni tycker om just nu och ibland så hittar man ny favorit musik.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

Liknande ämnen

  1. Vad lyssnar du på just nu?
    Av Brännjack i forum Off topic
    Svar: 264
    Senaste inlägg: 2016-05-18, 00:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •