Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 18

Ämne: Svart/brunt och rutigt

  1. #1
    Mc-Bosse
    Gäst

    Svart/brunt och rutigt

    Hej!

    Tycker forumet fungerar utmärkt på alla sätt men är lite irriterad på flimrandet på sidorna. Alltså till vänster och höger på skärmen. Det flimmrar när man scrollar. Jag har inga dåliga grejor hårdvarumässigt vad jag vet. Kör Aero Glass i Vista och har en Fujitzu Siemens 22" lcd-skärm med ett ASUS 4350 grafikkort. Ta bort de små rutona och ha bara en färg på sidorna så blir det nog vilsamt att scrolla.

  2. #2
    Jag håller med. När jag hade en tjockskärm så upplevde jag inte det som ett problem, men med plattskärmen flimrar det för mig också.

    När vi ändå har önskemål på kanterna så skulle jag även uppskatta om innehållsdelen (den grå ytan mellan kanterna) blev bredare/smalare när man ändrar bredden på fönstret, så att man kan påverka bredden på textmassan man läser.

  3. #3
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jag har inga problem med de grå fälten på sidorna. Visst flimrar det men... Nej för mig fungerar det bra.

  4. #4
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Gnistvändaren Visa inlägg
    Jag håller med. När jag hade en tjockskärm så upplevde jag inte det som ett problem, men med plattskärmen flimrar det för mig också.

    När vi ändå har önskemål på kanterna så skulle jag även uppskatta om innehållsdelen (den grå ytan mellan kanterna) blev bredare/smalare när man ändrar bredden på fönstret, så att man kan påverka bredden på textmassan man läser.
    Du menar den grå delan med Start, Medlem osv. till vänster och Logga ut längst till höger? I Ie 8 så blir det propetionerligt och bra när jag zoomar med ändra zoomnivå längst ner till höger i fönstret.

  5. #5
    Mc-Bosse
    Gäst
    Visst flimrar det men...
    Det är ju det som är lite irriterande. Kolla min blogg där det är helgrått på sidorna. Inget flimmer alls när man scrollar.

  6. #6
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Stör mig inte det minsta, jag tycker det är OK, jag har aldrig tänkt på att det flimrar innan ni nämnde det.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    har inte uppmärksammat det förens du skrev om det men mig stör det inte alls

  8. #8
    Surfade in på hojen via en lånad dator förra veckan och då tänkte jag faktiskt på det själv också, att kanterna flimrar lite.

    Ska ta och testa en ny bakgrund till veckan.

    Gnistvändaren: innehållsdelen är fixerad som det är nu, därför inte sidan blir bredare om man har en bredare skärm. Anledningen till det är att annonser, artiklar osv ska visas korrekt, sidan kan "skära" sig lite om man har den med flytande bredd.

    Däremot kommer det en ny version av programvaran bakom forumet nu efter sommaren, har antecknat synpunkten så kanske det går att fixa ett flexiblare utseende då.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  9. #9
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Stör mig inte det minsta. Däremot stör det mig att det finns religiösa fundamentalister och att vi fortfarande har monarki i Sverige 2009.

  10. #10
    Jag har överhuvtaget inte obsarverat detta förrän det togs upp här, så mig stör det inte.
    Jan-Olov

Liknande ämnen

  1. Svårt med bokstäver
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-12-13, 09:31
  2. Svårt att få tag på bra pakethållare.
    Av Per Lindström i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2014-10-16, 16:12
  3. Svårt att vakna.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-05-10, 19:49
  4. Svårt.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-01, 06:12
  5. Svårt val
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-22, 16:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •