Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 35

Ämne: Celebert besök i huvudsta´n

  1. #21
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Gillar Triumph, BMW och Guzzi skarpt. Dom går sin egen väg och sticker ut lite i mängden av Harley-kopior och radfyror från Japan. Är väl lite deras sätt att överleva, genom att vara speciella....
    Jag skall försöka att få tillfälle att testa en triumph någon gång, just nu är jag nöjd med min Varadero trotts att den är ett tungt as. Jag har kört frugans XV535 vid några tillfällen men den är både för klen och jag sitter kass på den, men det märkte jag inte när jag själv hade en sådan.
    Jan-Olov

  2. #22
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Och dessutom är Triumph enda märket det går bra för trots kristid!

  3. #23
    Mc-Bosse
    Gäst
    Vilken stor nytta vindrutan gjorde.
    Jaså dom gör det? Tänkte skaffa en till min Kawasaki men har tvekat. Dels för att en mc som sådan blir ful med vindruta men också att jag aldrig trott att de skyddar mot regn så bra. Ser att den går upp i höjd med halsen, är det en optimal höjd? Kan ju överse med utseendet om en ruta är så praktisk!

    Grattis till det nya åket!

  4. #24
    Grattis till nya hojen, Mats!

  5. #25
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Kawasaki-Bosse Visa inlägg
    Jaså dom gör det? Tänkte skaffa en till min Kawasaki men har tvekat. Dels för att en mc som sådan blir ful med vindruta men också att jag aldrig trott att de skyddar mot regn så bra. Ser att den går upp i höjd med halsen, är det en optimal höjd? Kan ju överse med utseendet om en ruta är så praktisk!

    Grattis till det nya åket!
    Tackar, tackar!

    Hade innan tänkt att ta bort den och sätta på den mindre Flyscreen som följde med i köpet. Nu vete tusan hur jag gör. Blev riktigt imponerad av effektiviteten. Rutan är ställbar i höjdled. Tidigare ägare som var ungefär i min längd hade kommit fram till att den här höjden var optimal för honom. Tror jag låter den vara kvar i samma läge. Till min förvåning blev det mer vindbrus och buller om jag hukade mig ner bakom rutan än när jag satt upprätt. Tyder på att luftströmmarna går gynnsamt som den sitter nu.
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #26
    Mc-Bosse
    Gäst
    Hjälmen matchar mc:n också, bara en sån sak...
    Intresserad av ett mc-byte? Du får en fin Kawasaki då ju... Hjälmarna ingår då i bytet naturligtvis.
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2009-07-13 klockan 18:26.

  7. #27
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Snygg hoj! Grattis!

  8. #28
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Var ute och tog en tiomilasväng nu på kvällen. Tog gamla Enköpingsvägen genom Bålsta, förbi Skokloster till Sigtuna. Va´härligt det är att åka customhoj. Glider fram i lugn takt till ett skönt motorljud. Känner inget behov av att åka fort utan njuter bara av vägen. En skön avkoppling från det stressade jobbet i regeringskansliet, där allting är halvt hysteriskt på grund av det svenska ordförandeskapet i EU. Känns gott att lämna det där bakom sig och bara åka dit "framhjulet pekar". Efter en god glassbägare på Café Våfflan bar det hemåt igen, styrkt till både kropp och själ...
    ~ Mats

    Min blogg

  9. #29
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Undrar om sporthojsfantomerna får uppleva samma relax av sitt åkande? Hoppas det!

    För övrigt är jag ganska nöjd med att så lite EU-mötande sker i "mitt" län. Vi har så möe annat skôj å hölle på mä'

  10. #30
    Mc-Bosse
    Gäst
    Va´härligt det är att åka customhoj.
    Du har alltså hittat hem nu? Den enda hoj jag kört förutom min egen är körskole-Suzukin från 2006 och den var ju bara tråkig att köra tyckte jag. Lite framåtlutad och inte en upprätt körställning.

    Grannen har en supersporthoj med styret i höjd med knäna typ. Att sitta på den känns som att ligga på magen. Ska få testa den vid tillfälle men inte verkar det vara en bekväm körställning mil efter mil. Men att köra fullt i sjätte växeln och se hastighetsmätaren visa 260 är nog en spännande känsla. Inte för att jag kommer att göra de, jag är för gammal för farter över 150.

Liknande ämnen

  1. Väntar på besök.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-24, 11:31
  2. Celebert besök!
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-07-29, 16:09
  3. Besök
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-08-09, 11:36
  4. Hojtur + celebert besök
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-21, 14:37
  5. Får besök idag.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-23, 10:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •