Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 35

Ämne: Celebert besök i huvudsta´n

  1. #11
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Ja tack för en trevlig tur runt storstan, känner mig fortfarande mätt efter storfikat på rosenhill. =) Hoppas man kan komma med på nån hojen-tur senare i sommar oxå! Hamnade tillome på bild när vi gled fram på slingerbulten:



    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    snygg bild

  3. #13
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av leffa Visa inlägg
    får vi se bonnevillen på glassturen?
    Visst blir det så!

    Var i Karlstad och hämtade hem en Triumph Bonneville America -02:a idag.

    Har alltid gillat att titta på Customhojar. Hade dock aldrig kört någon fram till i höstas när jag provade en likadan som jag nu köpt. Kände direkt att detta var något jag gillade och att jag i framtiden skulle ha en Triumph. Frågan var bara vilken modell. var inne på en Scrambler efter att ha provkört Katarinas. Dessa kostade dock för mycket så det fick jag slå ur hågen. Fick för en tid sedan ytterligare försäkringspengar, för min invaliditetsgrad, som jag inte räknat med. Därmed kunde jag skaffa ytterligare en hoj.

    Vilken härlig hoj det är! Det här exemplaret var utrustat med diverse bra saker som effektpipor med ett underbart ljud, risers till styret, vindruta, ombestyckad förgasare, KN-filter samt diverse annat smått och gott. Härligt komfortabel att köra, står inte min BMW efter på den punkten. Körde närmare trettiofem mil i ett svep med endast ett kort tankstopp. Inga problem alls. Känns som en fullt realistisk tanke att genomföra en IronButt även med denna hoj.

    Vilken stor nytta vindrutan gjorde. Trots ett i det närmaste monsunregn mellan Hummelsta och Enköping blev jag inte nämnvärt blöt bakom rutan. Rondellen på E-18 i Enköping var som en enda stor sjö. Märklig känsla att köra i allt detta vatten.

    Förvånande hur mjukt motorn gick. Mina tidigare erfarenheter av parallelltwinnar härrör från en Kawsaki Z750 B. Den vibrerade så att jag under flera år fick vita fingrar så fort det blev kallt. Efter en dag på den hade jag verkligen "sockerdricka" i fingrarna. På Trajan fanns inga sådana tendenser alls.

    Kunde inte låta bli att ge mellangas och växla ner vid omkörningar. Egentligen helt onödigt, hojen är stark nog ändå, men ack så mysigt att lyssna till ljudet och känna kraften. Vet inte riktigt vad jag ska likna ljudet vid, men märkligt nog gick mina tankar till amerikanska V-åttor när det mullrade som bäst. Låter inte klokt men så var det...
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #14
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Grattis till din nöjda min och ditt hjärtas glädje!
    Så blir det när man går på magkänsla och dessutom gör business med värmlänningar. ;-)

  5. #15
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Grattis, jäkligt fin.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  6. #16
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    snygg hoj.Jaså, du tänker konkurrera med ljudet

  7. #17
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    snygg hoj.Jaså, du tänker konkurrera med ljudet
    Tror det blir svårt...men det är i alla fall en lightversion, ha, ha!
    ~ Mats

    Min blogg

  8. #18
    Man blir alt lite avis, en hoj till som du skaffat vore roligt, särskilt en Triumph med sitt speciella ljud och stil. Grattis.
    Jan-Olov

  9. #19
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Man blir alt lite avis, en hoj till som du skaffat vore roligt, särskilt en Triumph med sitt speciella ljud och stil. Grattis.
    Gillar Triumph, BMW och Guzzi skarpt. Dom går sin egen väg och sticker ut lite i mängden av Harley-kopior och radfyror från Japan. Är väl lite deras sätt att överleva, genom att vara speciella....
    ~ Mats

    Min blogg

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    grattis till nya hojen

Liknande ämnen

  1. Väntar på besök.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-24, 11:31
  2. Celebert besök!
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-07-29, 16:09
  3. Besök
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-08-09, 11:36
  4. Hojtur + celebert besök
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-21, 14:37
  5. Får besök idag.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-23, 10:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •