Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 23

Ämne: Usel kundservice

  1. #11
    Mc-Bosse
    Gäst

    Thumbs up

    Beställde sent igår kväll via ett vanligt mejl (eller rättare sagt idag för kl var 00:24) en plastkåpa till min moped från http://www.pinalen.se. Fick svar idag kl: 09:58 att kåpan skickas på måndag mot postförskott så på tisdag eftermiddag får jag ett sms och kan hämta ut kåpan.

    Detta är service som gör att man går till http://www.pinalen.se det första man gör om man behöver något till mopeden.
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2009-07-11 klockan 12:08.

  2. #12
    Medlem tomahs900s avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Skåne, Ystad
    Inlägg
    359
    Citat Ursprungligen postat av Kawasaki-Bosse Visa inlägg
    Det blir kanske så att de klipper av vajern och bara skickar ett av kabelhöljerna...
    Va glad jag blir då!
    Hur gick de fick du rätt?
    Själv får jag ta tillbaka allt positivt jag sagt om mcweb...stod både på sidan att grejorna fanns på lager
    och leverans 3-5 dagar...även ett mail jag fått bekräftar detta.
    Sen fick jag strax därpå att de inväntar leverans från sin leverantör.
    Ok hur lång tid ca undra jag via mail.
    Har dragit iväg ett par mail till dom.

    Men...inget svar!!!!!....skickade ett nytt mail om min
    besvikelse till dom igår o skrev även att dom kan behålla sitt skit om dom någonsin får dom.

    Beställde ytterligare en gång igår denna gången på auktoriserad Kawasaki handlare ej via
    webben utan den gamla hederliga metoden.

    Dock gick de gubbarna på sem snart så mina prylar får jag vänta på tills den 27e juli men
    han lovade mig att dom kommer då...alla prylar fanns på Kawa stockholm så de känns
    tryggt nu...dubbla priset men de skiter jag i.

    Från o med nu blir de original delar!!!

    Touringbutiken har fortfarande inte inte besvärat sig med att skicka några grejor eller höra av sig.

  3. #13
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Bytte inte Touringbutiken ägare för en tid sen??

    Edit: blandar nog ihop den butiken med annan.
    Senast redigerat av Nina den 2009-07-16 klockan 10:44. Anledning: Jag & min förvirrade hönshjärna

  4. #14
    Medlem tomahs900s avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Skåne, Ystad
    Inlägg
    359
    Citat Ursprungligen postat av Katarina Visa inlägg
    Bytte inte Touringbutiken ägare för en tid sen??

    Edit: blandar nog ihop den butiken med annan.
    Jo dom kursa (undra varför missnöjda kunder kanske)o fick ny ägare men tror
    dom har samma ledarskap....

  5. #15
    Jåke
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Katarina Visa inlägg
    Bytte inte Touringbutiken ägare för en tid sen?? De verkar ha kvar samma personal och usla service, sporthoj är full med trådar om den butiken.
    Jo, Touringbutiken gick i konkurs. En annan motorfima i Borlänge köpte resterna i vintras och öppnade på nytt, men det var såklart en hel del strul med drift av konkursförvaltare och annat under en tid. I stort samma personal som tidigare med tillägget av lite folk från köparen. Personalen lider inte av brist på hjälpsamhet när det gäller standardgrejer och när du vet exakt vad du ska ha. Kunskap om grejer och att hjälpa till att hitta alternativ är det dock lite ojämnt med kan man väl säga... sen svaras det väl inte på epost och sånt som det ska, har aldrig gjorts utan man måste beställa via webben eller åka dit. Har du tur svarar de i telefon, men när man är där hör man ofta att det ringer och ringer... samtidigt som de som jobbar är fullt upptagna i butiken.

    Sen det där med att beställa saker de inte har på lager... är det en standardgrej som ett drev så kommer det nog hem hyfsat snabbt, annars är det ingen idé utan bättre beställa på annat håll. Jag ska försöka ta mig dit till veckan och hämta ett framdrev till min ganska vanliga Suzuki som inte fanns på lager förut.

    Rent generellt är jag dock skeptisk till dessa trådar om all usel service. Trots allt har butikerna bra mycket mer kunder än så och det som skrivs måste vara den bråkdel som är missnöjda. Ingen lägger ju ner tid att skriva en tråd på ett forum när de fått det de ville, eller?
    Senast redigerat av Jåke den 2009-07-16 klockan 10:54.

  6. #16
    Mc-Bosse
    Gäst
    Hur gick de fick du rätt?
    Som jag skrev så beställde det som det säger rätt vajer den 10 juli. Beställde väl då från något centrallager någonstans på samma sätt som den första vajern antar jag. 16 Juli idag och fortfarande ingen vajer. 30 dagar hittentills alltså från min första beställning...

    Tur är ju att jag hittade en universal som jag hjälpligt fixade till. En trattformad nippel i motoränden av vajern skulle lödas fast. Med jag har ingen lödkolv så det blev lite svets istället vilket håller med den smala änden av tratten gick sönder så jag är rädd för att vajern liksom ska börja gnida mot metallen i infästningen och så småningom fransas sönder. Därför vill jag ha originalvajern.
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2009-07-16 klockan 18:55.

  7. #17
    Medlem tomahs900s avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Skåne, Ystad
    Inlägg
    359
    Citat Ursprungligen postat av Jåke Visa inlägg
    Jo, Touringbutiken gick i konkurs. En annan motorfima i Borlänge köpte resterna i vintras och öppnade på nytt, men det var såklart en hel del strul med drift av konkursförvaltare och annat under en tid. I stort samma personal som tidigare med tillägget av lite folk från köparen. Personalen lider inte av brist på hjälpsamhet när det gäller standardgrejer och när du vet exakt vad du ska ha. Kunskap om grejer och att hjälpa till att hitta alternativ är det dock lite ojämnt med kan man väl säga... sen svaras det väl inte på epost och sånt som det ska, har aldrig gjorts utan man måste beställa via webben eller åka dit. Har du tur svarar de i telefon, men när man är där hör man ofta att det ringer och ringer... samtidigt som de som jobbar är fullt upptagna i butiken.

    Sen det där med att beställa saker de inte har på lager... är det en standardgrej som ett drev så kommer det nog hem hyfsat snabbt, annars är det ingen idé utan bättre beställa på annat håll. Jag ska försöka ta mig dit till veckan och hämta ett framdrev till min ganska vanliga Suzuki som inte fanns på lager förut.

    Rent generellt är jag dock skeptisk till dessa trådar om all usel service. Trots allt har butikerna bra mycket mer kunder än så och det som skrivs måste vara den bråkdel som är missnöjda. Ingen lägger ju ner tid att skriva en tråd på ett forum när de fått det de ville, eller?
    Jag kan förstå vad du säger men om man inte klarar av att sköta en web butik....varför har man den då???
    Dessutom va de 2 helt vanliga standard lager fram jag skulle ha och styrlager,kopplingshandtag en klämma till avgasröret och 2 21w blinkerslampor....inga avancerade grejor alltså.
    Dessutom fanns de pålager först men sen inte....grejorna betalda men inga svar???

    Kan ju knappast köra från ystad upp för att eventuellt har dom funderat klart över vad ett hjullager o en 21w lampa är så kanske kan jag få de med mig hem....???

    Nej jag tycker dock att folk ska skriva av sig sånt här så dom får kritik...för om de nu e så
    att dom är seriösa med nöjda kunder så kan dom förbättra sig genom att veta att en viss del av deras kunder går förlorade eller är missnöjda...

    Så all kritik e inte negativ för e dom seriösa så kommer dom bli bättre...eller så skiter dom i vilket
    o då ska dom inte ha fler kunder.

  8. #18
    Medlem tomahs900s avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Skåne, Ystad
    Inlägg
    359
    Kan ju samtidigt tillägga att jag har semester nu....o står utan hoj tack vare dom så
    jag e nog extra sur bara för det......

  9. #19
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Jag har faktiskt bara goda erfarenheter av webb-köp. Från Touringbutiken, Roffes, dackonline, Bike i Trollhättan, Stemler i Tyskland o.s.v.
    Fel har det blivit någon gång och ibland restbeställningar men aldrig vrånghet och lång-trassel.

    Håller tummarna för att ni ska få era grejer snart!

    Ett litet tips:
    Lager köper man (oftast) billigast o bäst från Momentum eller liknande. Ta med det gamla så de kan plocka fram motsvarigheten.

  10. #20
    Medlem tomahs900s avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Skåne, Ystad
    Inlägg
    359
    Håller med...men om man ändå ska ha massa andra prylar så...
    Hittade faktiskt en en som lagerför mina lager bara ett stenkasst härifrån....dock semestertider
    Har inte problem i allmänhet med web köp heller....köper de mesta på nätet.
    Men de kan väl inte funka varje gång helt enkelt.

    Men man har ju fått en del gjort hemma istället....kommer alltid något positivt ur de...

Liknande ämnen

  1. Fy för sådan usel knutte
    Av erkagn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-29, 06:05
  2. Intresant kundservice anda
    Av zerokool i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-02-06, 17:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •