Så träffades vi några stycken från forumet i går för en runda i Södertörn. Det var Gibson från Västervik, Leffa från Nyköping, Micke911 från Uppsala samt Klaus, Mats och jag från 08. Vi möttes på Rosenhill för en fika och macka och sen bar det av längs slingerbulten mot Sorunda. Vädret var med oss hela tiden även om det fanns ett och annat hotande mörkt moln. Men enligt norska väderlekstjänsten skulle det inte regna och det visade sig stämma ganska bra. Enligt samma väderlekstjänst skulle det regna först på eftermiddagen i dag måndag. Och javisst, helt riktigt damp det ner några droppar på eftermiddagen. Man kan lita ganska gott på den norska väderlekstjänsten, det blir oftast som de sagt.

Nåväl, vi tuffade på längs fina mc-vägar ut mot Nynäshamn och Torö i lagom tempo. Vid en bro med rödljus tyckte jag mig ha sett den bron förut, den verkade så bekant på något vis. Men vad jag mindes just då kunde jag inte ha kört där. Kanske jag följt med nån för länge sen men jag fick ingen rätsida på funderingarna förrän vi var framme i hamnen i Torö. Jovisst hade jag varit där förut. För två år sen när jag övningskörde med svärfar! Tänk att jag hunnit glömma Torö på bara 2 år. Måste vara åldern.

Där åt vi en glass som satt bra. Och sen bar det av hemåt. På vägen i Sorunda tappade jag bort Klaus, Gibson, Leffa och Micke911. Gibson hade fått stanna till med sin hoj. Senare stod Klaus och jag och försökte få igång hans Boss, den ville inte starta men det löste sig så kunde vi köra ikapp de övriga som hade hunnit ända fram till Rosenhill.

Söderköping och glass och/eller Jannes hembageri låter gott om 14 dar.