Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Taveltråden (bloopers)

  1. #1
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293

    Red face Taveltråden (bloopers)

    Då gör vi en tråd....

    Jag kan inte komma på något annat just nu än när jag tvättade frugans två veckor gammla hoj.
    Jag skulle tvätta både hennes min samtidigt eftersom vi hade varit ute och kört på delvis blöta vägar i februari (=saltade vägar). Jag drar ut trädgårdsslangen och tvättar av hennes och när jag håller på med min egen fastnar slangen och då gör jag ett kort ryck och slangen lossnar och far upp längs hennes framskärm med grus från backen som fastnat på slangen med "fina" repor som följd....
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  2. #2
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Jag har farit iväg med låst styrlås och lagt mig så det sjöng om det.
    Utanför en uteservering i Örebro där det förstås satt en massa tjusiga damer som stirrade förundrat...

  3. #3
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Guzzi-Leif Visa inlägg
    Jag har farit iväg med låst styrlås och lagt mig så det sjöng om det.
    Utanför en uteservering i Örebro där det förstås satt en massa tjusiga damer som stirrade förundrat...
    Har gjort samma tavla...två gånger, glömt skivbromslåset. Präktiga marksyningar utanför jobbet. Känner mig rätt billig när jag hör klonket, inser vad som är på väg att hända och inte hinner göra något annat än att följa med hojen ner i backen. Numera använder jag alltid en spiralsladd från låset upp till kopplingen. "Sent skola syndaren vakna..."
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #4
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    enligt försäkringen som jag har så ska jag ha två lås på hojen,smart som jag var så köpte jag ett billigare skivlås utan larm eller snöre och satte den på bakskivan.När jag skulle köra iväg tog jag bort framlåset men glömde ta bort baklåset eftersom minnet är kort,när det väl tog i så förstördes hela skivan,hade varit billigare att köpa två dyra larmlås.

  5. #5
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Ett nästan lika snyggt nedlägg som med ett glömt skivbromslås gjorde jag när Yamahan var nyköpt. Gled, stolt över min skinande nya springare, in på nån parkering i Linköping. Det hade regnat så jag hade regnställ och hela baletten och därmed begränsad sikt neråt, så jag upptäckte aldrig att sidostödet flippar tillbaka efter att jag fällt ner det. Börjar luta hojen och när jag inser att stödet är uppe är det försent, så jag hoppar bara undan och låter hojen åka i backen med packning och allt. Det var naturligtvis fullt med folk och det måste sett udda ut: Uppsvälld knutte rullar in, stänger av motorn och slänger sen helt omotiverat hojen i backen i ren ilska.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  6. #6
    Mc-Bosse
    Gäst
    Va obegåvade ni är allihopa!

    Skönt att jag är en i gänget!

    När jag var typ 10 år och hemkommen från skolan så skulle jag blanda till Oboy som jag gjort otaliga gånger. På den tiden fanns den i jordgubbssmak. Jag blandade men tyckte den smakade konstigt. Hällde ut och blandade igen med samma bleka resultat vad gällde smaken. Så höll jag på några gånger tills 25-öringen trillade ner. Man ska blanda med mjölk, inte vatten!

    Jag hade även en idé om att det man inte såg fanns inte och försvann liksom av sig själv. Så när jag inte orkade äta upp en smörgås så släppte jag ner den bakom spisen. Efter ett tag så började det ju att lukta och när mina föräldrar såg ett tio-tal halvätna smörgåsar bakom spisen så fattade ju jag att det som göms inte försvinner...

  7. #7
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    @Molgan: du skriver så härligt beskrivande när du berättar något i text. Tummen upp.

  8. #8
    Kul läsning!

    Minns när jag köpte min första cross, första tvåhjuling över 50cc också för den delen.
    Lastade den på släpvagn och surrade fast den VÄLDIGT noga. Allt gick fint, tills jag skulle lasta av den 2m från garagedörren. Löste spännbanden lite för ojämt och vips låg den på sidan, med ena kylaren hårt masserad av släpvagnskanten
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  9. #9
    Samma sak höll på att hända när jag fick hem Varaderon, Jag lossade spännbandet om frammgaffeln och hojen fick en väldigt brottom att vilja lägga sig på högersidan men som tur var såg jag vad som var på väg och fick ett grepp om bandet så att inget hände. Där stod jag och inte kunde släppa taget, så det var bara att vänta tills svågern kom för att ge mig ett handtag med avlastningen, det var bra att det endast tog en tio minuter innan han kom. Sådant beror endast på bristande kunskap och rutin.
    Jan-Olov

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •