Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Vaxholm, ryggskydd

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Vaxholm, ryggskydd

    Vi körde mot Vaxholm i går, hela Triumph. Vi skulle ta färjan från Rindö men vi missade färjan precis så där fick vi stå en halvtimme och vänta. Fikat blev lite senare än tänkt så det fick slinka ner fort, väldigt goda mjukglassar där fast dyra. Allt där var dyrare tyckte jag. Nåja, god var den så det väger upp priset. Sen ville jag hem, klockan var runt 21 men jag hittar inte ut från Vaxholm så jag fick sällskap av ett par som bor i Skarpnäck.

    Detta har jag glömt berätta, jag har väl varit chockad eller nåt men i tisdags när jag var i Lissma och kikade på gamla bilar och hojar kom ett par sporthojar dit med korvskinn på sig. Nog för att jag vet att skinnställen är trånga och ska sitta trångt (som ett korvskinn) men nog borde man få plats med ryggskydden under? De här två kom in och hade satt ryggskydden på utsidan av kläderna!
    Ponera att de kör omkull, sitter de där ryggskydden där de ska och gör sin uppgift? Knappast.

    Jag har sett folk på fyrhjulingar köra runt med lager av kläder och ytterst sitter ryggskyddet. Farligt, då kan man lika gärna köra utan för det där ryggskyddet lär absolut inte sitta där det ska om de kör omkull.
    Vad beror allt detta på? Butikspersonal som är dåligt upplysta?

    Nå, var ska det då sitta?
    Jo, närmast kroppen, max 1 plagg emellan och inte fler kläder. Ju fler kläder man har under det desto större är risken att det snor runt när man kör omkull. Den ska skydda ryggraden, inte revbenen...

  2. #2
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Jag har sett det där flera gånger. Tror det är vanligare än vi vet om. Syns inte när man har en tröja utanpå stället, som man gärna har om man är en av de "tuffa grabbarna". Kanske en av anledningarna till att ha tröja utanpå stället....?
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. Ryggskydd
    Av jrutgers i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2014-07-15, 07:41
  2. Ryggskydd
    Av cribbe i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-09-18, 19:10
  3. Söndagstur Vaxholm
    Av Jonas i forum Träffar & Körningar
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-04-26, 08:22
  4. Ryggskydd
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-07-28, 16:30
  5. Ryggskydd
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-08-21, 14:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •