Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: MC-kläder för tjejer???

  1. #1
    Medlem ellies avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    38

    MC-kläder för tjejer???

    Tjena!

    Jag håller på att söka mig förtvivlad på internet. Är ute efter lite snyggare skyddskläder. De ytterst få dam-kläder jag hittar (vill gärna ha lite passform iaf) är nästan uteslutande svarta.

    Jag har ett svart pylsigt allväders ställ just nu - otroligt fult, otymligt och gassande varmt.

    Någon som har tips på nätbutiker där de har bra utbud för tjejer? Eller någon som vill ta affärsidén och starta ett varumärke inriktat på damkläder? Jag köper!

    Skriv nån rad om du har tips på nått bra ställe! Gärna också om och varför du föredrar skinställ eller allvädersställ.

    /Elin (kortet i handen om ett par månader?)

    Ps. SJUKT roligt att köra hoj! Jag har kommit upp till en hastighet av hela 50 km/h nu

  2. #2
    Medlem tomahs900s avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Skåne, Ystad
    Inlägg
    359
    Hade nog själv oxå hoppats på några bra tips i denna tråd,då jag övertalat gumman att åka med ut igen....
    (inte så lätt efter hennes traumatiska upplevelse sist)

  3. #3
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av ellie Visa inlägg
    Tjena!

    Jag håller på att söka mig förtvivlad på internet. Är ute efter lite snyggare skyddskläder. De ytterst få dam-kläder jag hittar (vill gärna ha lite passform iaf) är nästan uteslutande svarta.

    Jag har ett svart pylsigt allväders ställ just nu - otroligt fult, otymligt och gassande varmt.

    Någon som har tips på nätbutiker där de har bra utbud för tjejer? Eller någon som vill ta affärsidén och starta ett varumärke inriktat på damkläder? Jag köper!

    Skriv nån rad om du har tips på nått bra ställe! Gärna också om och varför du föredrar skinställ eller allvädersställ.

    /Elin (kortet i handen om ett par månader?)

    Ps. SJUKT roligt att köra hoj! Jag har kommit upp till en hastighet av hela 50 km/h nu
    Hittade http://www.sharkspeed.com/sv/artikla...oss/index.html

  4. #4
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Det är så här, det finns storlekar upp till 44, vissa har t o m stl 46 (som Halvarssons t ex). Behöver man större storlekar än 44 eller 46 får man kika på herrkläder.

    Kika in på FC Moto i Tyskland, de har mycket och verkar ha bra priser. Många verkar handla där. Vissa provar i butiken lokalt och beställer sen sin storlek från Tyskland. Det finns säkert nån fler som har bra tips på fler nätbutiker. =)

    Det finns kläder som kan ha vädringsöppningar, kolla gärna så det finns på ärmarna OCH i ryggen, då ventileras jackan bättre och man känner sig svalare. Jag föredrar allväders, det är lite pyssel med skinn för de ska tvättas försiktigt med mild tvål och vatten och sen smörjas in ordentligt varje höst. Skinnet kan bli torrt och stelt om man inte sköter om det. Allväders kan man tvätta i maskin och bara gänga upp och så kan man röra sig bättre i det (tycker jag). Skinn har bättre nötningsförmåga än Gore-Tex, det finns jeans med kevlar i, Draggin' Jeans heter de.

    Se bara till så att stället inte sitter för bysligt och löst, det kan gärna få smita åt lite. Man kan alltid ta ur skydden och sätta på sig kroppsnära skydd som sitter direkt på kroppen. De som sitter i kläderna kan sno runt om man kör omkull och då skyddas inte de delar av kroppen som de är tänkta att skydda från början.

    Nån fler som kan ha lite tips jag förmodligen glömt uppge?

  5. #5
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Se där, Kawasaki-Bosse hann före mig med ett tips.

  6. #6
    Medlem ellies avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    38
    =) tack för tipsen! Shoppade lös på första bästa jag hittat efter en entimmes tur i statstrafik under en av dom varmaste dagarna hittills. Det blev en vit och svart scott jacka med mycket vädring, och ett par toksnygga kakifärgade "jeans"-aktiga brallor (allt godkänt allväders). Byxorna är helt underbara i varmt väder eftersom dom inte är vindtäta =) Behåller dock de gamla vind och vattentäta brallorna oxå.

    Ska ta en titt på sidorna ni tipsade om, kanske hittar man nått mer

  7. #7
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Katarina Visa inlägg
    Se där, Kawasaki-Bosse hann före mig med ett tips.
    Därför att jag tycker om att hjälpa en kvinna i nöd...

  8. #8
    Medlem Malinhes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    19
    En sak jag upptäckte när jag började leta efter kläder var hur konstiga strl var i dammodellerna,. Är verkligen en small, 36-39 men på mina kläder som sitter perfekt är det (Jofama allväders) är det strl L/40 på byxorna och L44 på jackan. Så hade jag beställt dem hade de varit alldeles för små för mig.

    Har sett några snygga jackor på Handelsboden, värt att kolla in.

  9. #9
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Det är jättesvårt med storlekar på MC-kläder! Själv brukar jag prova den modell jag vill ha i en butik och sedan beställa den via nätet. Skiljer mycket mellan olika märken så det är ett vågspel att köpa utan att prova först.
    ~ Mats

    Min blogg

  10. #10
    Medlem BanditJannes avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Småland
    Inlägg
    40
    Vill man ha skinn så tycker min fru och även jag att denna är skitsnygg.
    http://www.handelsboden.com/default....aspx&prodid=61
    Handledare åt frugan som kör Yamaha FJ1200 -93

Liknande ämnen

  1. MC kläder för tjejer
    Av Nicole i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2013-01-11, 12:14
  2. Körsugna tjejer i Linköpingsområdet?!
    Av Ramona i forum Träffar & Körningar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-08-15, 13:02
  3. Tjejer får dyrare mc-försäkringar
    Av erkagn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-05-09, 16:21
  4. Hur får man fler tjejer att åka hoj?
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2009-11-15, 17:41
  5. Tjejer & rondeller!
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-15, 14:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •