Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 33

Ämne: Köra hoj i värme

  1. #21
    Medlem Motormannens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västernorrlands län
    Inlägg
    361
    Imorgon lovas det upp till 30-plus... kommer verkligen att inta flytande form känns det som!

    Överväger ett spontanköp av en sommarutstyrsel som jag tänkt bestå av: midjekort allvädersjacka med inbyggt ryggskydd, draggin' jeans med inbyggda knäskydd och låga mc-stövlar. Helst CE-godkänt men då lär prislappen stiga? Någon som har erfarenhet av Sharkspeed? Är lite misstänksam mot deras låga priser!

  2. #22
    Citat Ursprungligen postat av Motormannen Visa inlägg
    Imorgon lovas det upp till 30-plus... kommer verkligen att inta flytande form känns det som!

    Överväger ett spontanköp av en sommarutstyrsel som jag tänkt bestå av: midjekort allvädersjacka med inbyggt ryggskydd, draggin' jeans med inbyggda knäskydd och låga mc-stövlar. Helst CE-godkänt men då lär prislappen stiga? Någon som har erfarenhet av Sharkspeed? Är lite misstänksam mot deras låga priser!
    Mina erfarenheter av Sharkspeed är att man får vad man betalar för. Visst, kläderna ser ut och känns hyfsade men detaljkvalitén kunde vara bättre. Dragkedjorna på både jacka och byxa i allväderstället gick sönder efter två månader på mina plagg och skydden sitter lite sladdrigt. Skyddsaspekten vågar jag inte uttala mig om men jag tror knappast den uppnår de dyrare märkesklädernas nivå.
    Jag skulle leta på ebay.uk istället efter märkeskläder.... Samma pris och bättre kvalité....

  3. #23
    Här i Umeå så har vi haft kring 30 i några dar nu. Jag kör i Kewlar-jeans och allvädersjacka och jet-hjälm. Känns perfekt.

  4. #24
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Efter gårdagens möhippekörning i långsamt tempo genom Stockholms innerstad insåg jag att det inte längre fanns någon återvändo! Idag inköptes ett par Draggin´jeans. Betydligt skönare än mina vanliga byxor, dessutom funkar dom ju civilt också. Sparar packning på semestern...
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #25
    Ja, de är kanonbra med sådana jeans i värmen :-)

  6. #26
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Tycks inte hitta den jacka med hiart som du rekommenderade förut Mats.
    Vad heter produkten?

  7. #27
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Gurrag Visa inlägg
    Tycks inte hitta den jacka med hiart som du rekommenderade förut Mats.
    Vad heter produkten?
    Tänkte du på den jag har själv, med stora partier med Mesh? Den verkar utgått ur deras sortiment, tyvärr.

    Den här verkar inte helt fel i sammanhanget. Svårt att hitta jackor med rejäl ventilation!
    Senast redigerat av Mats Liifv den 2011-06-12 klockan 23:51.
    ~ Mats

    Min blogg

  8. #28
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Mina erfarenheter av Sharkspeed är att man får vad man betalar för. Visst, kläderna ser ut och känns hyfsade men detaljkvalitén kunde vara bättre. Dragkedjorna på både jacka och byxa i allväderstället gick sönder efter två månader på mina plagg och skydden sitter lite sladdrigt. Skyddsaspekten vågar jag inte uttala mig om men jag tror knappast den uppnår de dyrare märkesklädernas nivå.
    Jag skulle leta på ebay.uk istället efter märkeskläder.... Samma pris och bättre kvalité....
    Sorry såg nu att det inte är samma det är Lindstrands byxor jag har
    http://www.jofama.se/motorcycle_wear...hp?id=64&cid=8

  9. #29
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Intruder Visa inlägg
    Sorry såg nu att det inte är samma det är Lindstrands byxor jag har
    http://www.jofama.se/motorcycle_wear...hp?id=64&cid=8
    Alltid bra att handla från JOFAMA. Har fått två helt nya par byxor i år. Reklamerade två par, nästan tre år gamla, som spruckit i sömmarna. Hade naturligtvis inga kvitton kvar efter så lång tid. Skickade ett mail och bilder på hur det såg ut. Blev inget tjafs utan jag fick nya byxor direkt, trots avsaknad av kvitton. Dom ger tre års garanti på sina produkter. Kan vara bra att veta!
    ~ Mats

    Min blogg

  10. #30
    Medlem Motormannens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västernorrlands län
    Inlägg
    361
    Jag uthärdade fjolårets sommar i mitt allväderställ... Herrejösses vad varmt det var! Jag lyckas dock inte hitta någon midjekort jacka med ficka för att lägga ett löst ryggskydd i, ska ligga runt 1 500 kr, någon som har tips?
    Bayerische Motoren Werke - Freude am Fahren
    Vägrapportör 5023, Trafikverket
    Suppleant i SMC Västernorrland
    Utvald Vägrapportör

Liknande ämnen

  1. Vinterhandskar med värme
    Av flyers90 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2017-02-04, 12:31
  2. Värme.
    Av pentti01 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2016-04-24, 21:13
  3. Värme
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-11-12, 17:01
  4. Äntligen lite värme
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-05-06, 05:21
  5. Värme + bad = kramp
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-28, 07:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •