Sidan 7 av 12 FörstaFörsta ... 56789 ... SistaSista
Resultat 61 till 70 av 118

Ämne: CF MOTO V5 - Vad tycker ni?

  1. #61
    Mc-Bosse
    Gäst
    Tryck på knappen märkt FM så ska radion starta. Sidostödet måste vara uppfällt för att starta motorn. Vad gäller nyckeln så är det kanske larm och fjärrstart. Fast larmet försvann efter några år för det drar tydligen ur batteriet. Fjärrstarten jag hade på min moped fungerade så att jag tryckte två gånger i snabb följd på den ena knappen och höll kvar så startade mopeden. Den andra knappen slog på och av larmet.

    Men Linnex vet nog mer...
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2010-05-13 klockan 18:47.

  2. #62
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Fjärrkontrollen är till larmet. Det går inte att starta den när sidostödet är nere. Det dödar även motorn om man fäller ner den medan motorn går. Radion startas med knappen power. Dock kan radiostationerna behövas sökas upp. Jag kör dock aldrig med radion då den inte hörs när man kommer upp i hastighet.

  3. #63
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    15
    Om ni visste hur tacksam jag är för att ni är här. Jag försökte starta mc i morse men utan att lyckas. Till slut har jag tryckt på alla knappar och vet inte riktigt var jag är. Jag försökte också starta med nyckeln och startmotorn gick igång men den där sista starten gick inte. Den "tände" liksom inte till. Jag har pratat med försäljaren som på dålig svenska försökte få mig att trycka på alla möjligt knappar. Nu vet jag iofs inte om mc är svårstartad eller om jag gör fel. Helst av allt vill jag helt koppla bort fjärrkontrollen och bara använda nyckeln, det måste väl gå eller?
    Kan ni spontant komma på vad jag gjort för fel med fjärrkontrollen - vilket f-b påfund. Jag tycker bara den blinkar och tutar och gör inte mycket annat.
    Tack

  4. #64
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Saxat ur reklambladet för V3:
    "Ljudanläggning med integrerade högtalare, FM/AM,
    kassettbandspelare samt MP3 uttag."

    Tillverkas det fortfarande kassettbandspelare
    Troligen endast i Kina....?
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #65
    Mc-Bosse
    Gäst
    Varför den nu inte startar... hmmm.

    Den röda knappen på styret (höger sida)är en säkerhetsbrytare, kolla hur den står. Bromsljuset måste vara tänt för att den ska starta dvs. bromsa med ett av handtagen, det vänstra är ju mest vettigt. Som jag fattat det ska du alltid dra lite i gasen när du startar motorn kall. Det står t o m i handboken.

  6. #66
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Tamt Visa inlägg
    Om ni visste hur tacksam jag är för att ni är här. Jag försökte starta mc i morse men utan att lyckas. Till slut har jag tryckt på alla knappar och vet inte riktigt var jag är. Jag försökte också starta med nyckeln och startmotorn gick igång men den där sista starten gick inte. Den "tände" liksom inte till. Jag har pratat med försäljaren som på dålig svenska försökte få mig att trycka på alla möjligt knappar. Nu vet jag iofs inte om mc är svårstartad eller om jag gör fel. Helst av allt vill jag helt koppla bort fjärrkontrollen och bara använda nyckeln, det måste väl gå eller?
    Kan ni spontant komma på vad jag gjort för fel med fjärrkontrollen - vilket f-b påfund. Jag tycker bara den blinkar och tutar och gör inte mycket annat.
    Tack
    Trist när det blir så där! Du fick inte med någon instruktionsbok som kan ge dig ledning om hur sakerna fungerar?
    ~ Mats

    Min blogg

  7. #67
    Mc-Bosse
    Gäst
    Hej!

    Klart du ska ha igång motorcykeln, den har ju varit igång.
    En en gång kan nog Linnex mer eftersom han äger och kör en V3 men du vill nog ha svar direkt så jag försöker.

    1, Dra bakbromsen (vänster handtag)
    2, Slå på tändningen med nyckeln
    3, Kolla dödarknappen (den röda på styret) så den står i rätt läge
    4, Slå upp sidostödet
    5, Ge gas 1/8 till 1/4 dels gas
    6, Tryck på startknappen

    Just att dra i gasen lite vid kallstart är viktigt enligt min erfarenhet av kinesiska tvåhjulingar. Motorn startar direkt utan att startmotorn behöver snurra i flera sekunder. Troligtvis för att vakum byggs upp fortare till den vakumstyrda bränslekranen och släpper igenom bränslet till förgasaren snabbare.

    Manualen: http://www.cfmoto-usa.com/images/Use...nul_for_V5.pdf sidan 25 behandlar start.

    Vad gäller fjärrkontrollen så är där väl två knappar? Den ena sköter larmet, ett tryck slår på larmet med ett blink i blinkersen. Ett tryck till på samma knapp slår av larmet med två blinkningar. Med reservation för att fjärren inte fungerar som på en kinesisk moped...
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2010-05-14 klockan 09:59.

  8. #68
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Bosse har gett en uförlig instruktion. Har inget att tillägga mer än att sidostödet måste vara uppe.
    Ang fjärrkontrollerna så ligger mina i ett skåp inne. Jag har aldrig mitt larm aktiverad.
    Får du inte igång den så har jag en verkstadsmanual på PDF. Orginal. Dock är jag inte hemma denna helg och lägga upp den för åtkomst.

  9. #69
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    En sak har jag att tillägga. Orginalbatteriet är jä... svagt och även om larmet inte är ativerad så drar det ut batteriet på någon vecka. Så drar inte motorn runt så börja med att ladda batteriet. Drar motor runt så kolla stöd och dödaren vid högra handtaget.

  10. #70
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    15
    Tack snälla ni för hjälpen. Jag har ring mannen jag köpte den av och han ska också hjälpa mig i eftermiddag. Jag blir vansinnig om han bara trycker på en knapp så den startar. Tydligen är det här förbannade fjärrlåset kasst (eller jag ;-) Men om jag inte använder fjärrlåset kan jag ju inte heller använda larmet och det vore ju lite synd.
    Tack ändå för all hjälp men jag tar gärna emot erbjudandet om en verkstadsmanual senare.

Liknande ämnen

  1. Dom här e rätt coola tycker jag :o)
    Av Knarr i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-03-10, 21:51
  2. vad tycker ni om min annons
    Av lone wolf i forum Custom
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-02-02, 09:59
  3. Vad tycker ni om nya BMW 1600?
    Av erkagn i forum Touring
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-10-08, 21:55
  4. Vad tycker du? (Kriminella/MC-gäng)
    Av Boogieman i forum Off topic
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2007-11-24, 11:00
  5. Honda vill veta vad du tycker
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-30, 09:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •