Sidan 6 av 12 FörstaFörsta ... 45678 ... SistaSista
Resultat 51 till 60 av 118

Ämne: CF MOTO V5 - Vad tycker ni?

  1. #51
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av lagolag Visa inlägg
    för V5:an betalar jag knappt 1800:- (50+).
    [/url]
    40+ på Bilsport & Motor kostar dryga 1400. Har man mer än en MC så får man 45% rabatt.
    Jag ger dryga 800 spänn....

    Visst det finns många roligare hojjar men man till det priset så får man mycket för pengarna;D;D

    Deauvillen finåker jag på och V3:an rullar som brukscykel.

  2. #52
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    GBG
    Inlägg
    4
    Jag har samma bolag men antar att GBG drar upp priset!
    /Lars

  3. #53
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av lagolag Visa inlägg
    Jag har samma bolag men antar att GBG drar upp priset!
    Så är det säkert...

  4. #54
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    15

    V3 eller V5

    Hej! Jag funderar på att köpa en CF moto 250 men kan inte välja mellan V3 eller V5. Som jag ser det skiljer sig inget åt förutom utseendet. Å andra sidan är jag en trogen scooterkörare som dock gillar automatväxling. Jag har i alla fall bestämt mig för att byta (?) upp mig till en mc-liknande cykel med automatare. Så slipper barnen skämmas ;-). Dock behöver jag hjälp av er som kan mer om dessa fordon. Är där någon skillnad mellan V3 och V5?
    Tacksam för hjälp

  5. #55
    Mc-Bosse
    Gäst
    Dock behöver jag hjälp av er som kan mer om dessa fordon. Är där någon skillnad mellan V3 och V5?
    Tacksam för hjälp
    Jag äger ingen men har studerat den mycket flitigt via nätet.

    Skillnaden ligger i utseende där V5 har ett retro/customstuk och 17 liters tank mot V3:s sportigare utseende och "bara" 12 liters tank. Tekniskt skiljer det inget mellan modellerna.

    Linnex äger en V3 och kommer säkert med ett inlägg.

    Ps: välkommen till forumet!
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2010-05-09 klockan 12:17.

  6. #56
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Linnex äger en V3 och kommer säkert med ett inlägg.


    Det stämmer. Jag har en V3:a och jag tycker de är prisvärda. Bara man är med på att det är en Kines. Dock så räknas de till Kinesisk kvalitets MC.

    Jag valde V3:an de såg lite mer sportigare ut samt var lite bättre vindskyddad med sin kåpa. Och kommer du rulla mycket landsväg så kan det vara en fördel.

    Dock så hade jag idag valt om till en V5:a istället. Främst av två anledningar.

    1. V5:an har en liten pakethållare. V3:an har inget att fästa eventuella packboxar etc. Jag hade tänkt bygga något i vinter men....
    2. Jag åkte på att byta styrlager. Gick på garantin men kunde då konstatera att V5:an är betydligt mer lättskruvad. Inte alls lika mycket som måste plockas ner. Ganska mycket merarbete.

    Sedan är det inte helt fel med 5 liter mer i tanken. V3:an drar ganska exakt 0,4 liter.
    Senast redigerat av Linnex den 2010-05-09 klockan 12:58.

  7. #57
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    15

    Tacktt

    Hej igen och tack för svaren. Problemet är att jag absolut varken kan eller vill lära mig skruva på mc:en. Är det så att kinesiska motorcyklar har så dåligt rykte att ingen annan heller vill göra det. Jag pratar alltså om en märkesverkstad. Eftersom jag bor i Helsingborg har jag inte hittat någon i närheten som säljer cykeln vilket innebär att jag måste få den hemskickad uppifrån landet.
    Är det så illa att man måste kunna skruva själv om man köper en kinesisk cykel? För mig har det viktiga varit att ha kört runt med en piaggio 250 i något år nu så vill jag ha en motorcykel men automatare. Dessutom är Piaggio väldigt mycket dyrare och ett pris på 17 000 till Helsingborg verkar vara rimligt.

  8. #58
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av Tamt Visa inlägg
    Hej igen och tack för svaren. Problemet är att jag absolut varken kan eller vill lära mig skruva på mc:en. Är det så att kinesiska motorcyklar har så dåligt rykte att ingen annan heller vill göra det. Jag pratar alltså om en märkesverkstad. Eftersom jag bor i Helsingborg har jag inte hittat någon i närheten som säljer cykeln vilket innebär att jag måste få den hemskickad uppifrån landet.
    CF Moto och V3:an och V5:an är jag inte orolig för. De förs av ATV Sweden som har utbyggt återförsäljar/service nät.
    Det finns två stycken återförsäljare i Helsingborg för ATV Sweden. ATV Centra och Kågeröds Motor.
    http://www.atvsweden.se/sv/page/37/skane_lan

  9. #59
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    15

    Köpt en nu

    Lite spontant handlat men jag köpte i alla fall en svart V5 2009 gått 547 kilometer för 15.000. Nu har jag kört en liten runda och än så länge känns det bra. Jag fick till någon fjärrstyrd nyckel som jag dock inte har kommit underfund med. Inte heller hur jag får igång radion.
    Jag som kört en Piaggio x7 250 tidigare känner att det är ovant att ha så "nära" till marken men jag vänjer mig nog.
    Men jag har lite frågor: Någon som kan hjälpa mig med radion hur jag ens får igång den, ser inget om detta i användarmanualen.
    Har jag rätt när jag säger att cykeln inte går att starta med stödet nere?
    Hur är det måste man köra in motorcyklar nu för tiden? Jag har läst på andra forum om folk som säger att den börjar gå snabbt och bra efter xx antal mil. Kan det verkligen stämma?
    Någon akilleshäl på motorcykeln? Något jag måste ha koll på och så vidare?
    Något mer jag måste veta när jag nu tagit steget (nästan) fullt ut?
    Tacksam för all hjälp

  10. #60
    Saxat ur reklambladet för V3:
    "Ljudanläggning med integrerade högtalare, FM/AM,
    kassettbandspelare samt MP3 uttag."

    Tillverkas det fortfarande kassettbandspelare

Liknande ämnen

  1. Dom här e rätt coola tycker jag :o)
    Av Knarr i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-03-10, 21:51
  2. vad tycker ni om min annons
    Av lone wolf i forum Custom
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-02-02, 09:59
  3. Vad tycker ni om nya BMW 1600?
    Av erkagn i forum Touring
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-10-08, 21:55
  4. Vad tycker du? (Kriminella/MC-gäng)
    Av Boogieman i forum Off topic
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2007-11-24, 11:00
  5. Honda vill veta vad du tycker
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-30, 09:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •