Sidan 4 av 12 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 118

Ämne: CF MOTO V5 - Vad tycker ni?

  1. #31
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Anledning till att köpa V3/V5

    Har nu kört en bit över 100 mil. Två fel.
    1. Krom släppte på ljuddämparen. Felanmälde det och en ny ljuddämpare kom till bostaden med DHL samma vecka.
    2. Kände glapp i styrlagret och felanmälde. Inget problem. Går på garantin. Lämnade in den hos en ÅF och pratade med honom. Enligt honom är har dessa cyklar riktigt bra kvalité till dess pris. Han sålde även lita andra märken.

    Alltså garanti och service fungerar mycket bra.

    Har 40+ helförsäkring på bilsport MC och då jag har två cyklar får jag 45% rabbatt på denna. Helår kostar då för mig 682 kr. Att jämföras med EU moppen på nästan 4000 :-(

    Och slutligen. Håll utkik på kvarndammen. Jag köpte min där då importören håller på minska sina lager. MYCKET moderata priser....
    Jag är mycket nöjd med mitt köp.
    Senast redigerat av Linnex den 2009-08-20 klockan 16:57.

  2. #32

  3. #33
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av PatrikAdolfsson Visa inlägg
    OBS. Moms tillkommer. Missa inte det.

  4. #34
    Mc-Bosse
    Gäst
    Och slutligen. Håll utkik på kvarndammen. Jag köpte min där då importören håller på minska sina lager. MYCKET moderata priser....
    Jag är mycket nöjd med mitt köp.
    Tre såldes idag för 10 500, 12 100 och 12 500: -. Lägg till moms och utropsavgift (även den + moms) och det blir 15 000, 17 000 och 17 500: -. För min del skulle det även ha blivit 500: - i bensinpengar fram och tillbaka till Ljungby med släpet bakpå bilen för att hämta mc:n.

    Visserligen billigare än listpriset på 21 500 + frakten hem med DHL men inte så där jättebilligt tycker jag med tanke på att garantin på 1 år väl inte existerar på en auktion... eller? Finns garantin på 1 eller 2 år så är det ju inte så där dyrt faktiskt.

    Fyra till finns på auktion den 27:e.
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2009-08-20 klockan 19:43.

  5. #35
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Tre såldes idag för 10 500, 12 100 och 12 500: -. Lägg till moms och utropsavgift (även den + moms) och det blir 15 000, 17 000 och 17 500: -. För min del skulle det även ha blivit 500: - i bensinpengar fram och tillbaka till Ljungby med släpet bakpå bilen för att hämta mc:n.

    Visserligen billigare än listpriset på 21 500 + frakten hem med DHL men inte så där jättebilligt tycker jag med tanke på att garantin på 1 år väl inte existerar på en auktion... eller? Finns garantin på 1 eller 2 år så är det ju inte så där dyrt faktiskt.

    Fyra till finns på auktion den 27:e.
    Listpriset är + moms. Dvs 26.875. De lämnar garanti enligt konsumentlagen. Dvs 6 månader. Och som jag skrev tidigare har jag inte haft några problem med mina två fall.

  6. #36
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Linnex Visa inlägg
    Listpriset är + moms. Dvs 26.875. De lämnar garanti enligt konsumentlagen. Dvs 6 månader. Och som jag skrev tidigare har jag inte haft några problem med mina två fall.
    Jaha dom lämnar 6 månaders garanti? Det är ju bra!

    26 000 - 27 000: - är ett vanilgt pris men dom finns för 21 500: -. T ex. här.

    Den är kanske dock bara jag som tycker att en auktion är en auktion och då ska det vara riktigt billigt...
    Och sen är det inte riktigt aktuellt med ett köp för min del, kanske nästa vår.

  7. #37
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Jaha dom lämnar 6 månaders garanti? Det är ju bra!

    26 000 - 27 000: - är ett vanilgt pris men dom finns för 21 500: -. T ex. här.
    OK. Men det är inte listpriset. Förmodar att återförsäljarna har fått lite sänkta priser.

    Men även var man väljer att köpa så anser jag att V3/V5 är värt pengarna. En billig brukshoj till tex T o R jobbet.

  8. #38
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Halland
    Inlägg
    61
    uräkta mig men visst krom kan släppa men styrlager ?
    låter som skräp i mina öron hoppas det inte blir mer kladd

  9. #39
    Mc-Bosse
    Gäst
    Men även var man väljer att köpa så anser jag att V3/V5 är värt pengarna. En billig brukshoj till tex T o R jobbet.
    Det betvivlar jag inte alls!

  10. #40
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av intemartin Visa inlägg
    uräkta mig men visst krom kan släppa men styrlager ?
    låter som skräp i mina öron hoppas det inte blir mer kladd
    Snabb och effektiv kinesisk tillverkning. En underleverantör har väl slarvat med kromningen och styrlagret var väl defekt från början. Jag fick byta mina framhjulslager på min kinesiska moped efter 50 mil. Dom var helt enkelt defekta när de sattes dit. De är så lättmekade de här kinesiska mc/mopederna så det är liksom inget problem att byta något. Även reservdelarna efter garantitidens utgång ligger på en låg prisnivå.

    Kan man inte acceptera att kanske råka ut för sånt här så ska man inte köpa nytt från Kina. Likaså behöver fordonen inte vara identiska. Vet någon som köpte två identiska mopeder där det inte satt samma förgasare i dom. Funktionen var den samma men fabrikaten skiljde. Har ju ingen betydelse egentligen.

Liknande ämnen

  1. Dom här e rätt coola tycker jag :o)
    Av Knarr i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-03-10, 21:51
  2. vad tycker ni om min annons
    Av lone wolf i forum Custom
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-02-02, 09:59
  3. Vad tycker ni om nya BMW 1600?
    Av erkagn i forum Touring
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-10-08, 21:55
  4. Vad tycker du? (Kriminella/MC-gäng)
    Av Boogieman i forum Off topic
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2007-11-24, 11:00
  5. Honda vill veta vad du tycker
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-30, 09:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •