Sidan 2 av 12 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 118

Ämne: CF MOTO V5 - Vad tycker ni?

  1. #11
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Blir kul att läsa om erfarenheterna om det blir ett köp. Det är som sagt inte så stora pengar det rör sig om. Bara den som ska ha den är nöjd så är allt gott och väl...
    ~ Mats

    Min blogg

  2. #12
    Jag kände inte till denna moppe tidigare, utan passade på att läsa lite om den nu. Min inställning var att konceptet verkar kul men utförandet antagligen är bristfälligt. Jag började skriva ett skeptiskt svar om det.

    Men så slog det mig: Vad är jag för en depparjeppe? Inte skall väl jag komma med avrådande tips och varningar om något som jag faktiskt inte ens har sett i verkligheten.

    Nej, istället tycker jag faktiskt att det är kul att någon öppnar sina (och våra) ögon och vågar prova. Om den lever upp till förväntningarna så kommer många att glädjas med och inspireras av dig. Och om den av någon anledning inte skulle göra det så lämnar det dig några erfarenheter rikare, och det är ju inte fy skam det heller.

  3. #13
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Jag är kluven.
    Gillar teknisk utveckling och valfrihet men vill ändå att mc ska vara rå, synlig teknik utan onödor.
    Ska bli jättespännande att höra vad du tycker efter provkörning/köp! Följ ditt hjärta och skit i alla vi konservativa! ;-)

  4. #14
    Mc-Bosse
    Gäst
    Nu när mc:n efter en och en halv veckas stillastående (kopplingsvajern bytte jag idag) är igång igen så förundras jag igen över kraften som motorn levererar. Den bara drar så jag blir lyrisk ju! Jag som ny mc-åkare är förundrad över allt som har med mc att göra! Kommer jag att sakna 4 cyl och 70 hk i full frihet om jag går ner till 250cc och 18 Hk? Troligtvis faktiskt. Det är farligt med kraften men ack en sån kick jag får när vänsterfoten växlar ner, jag ser en liten lucka, och rullen dras i botten när någon bilist är i vägen!

    Det perfekta hade varit att behålla Kawasakin och köpt en CF MOTO V5 också. Då kan jag ta Kawasakin när jag känner för att få lite frispel... Sen har jag ju lagt några tusen på Kawasakin och lärt känna den lite rent tekniskt och då är det ju inte kul att sälja den...

    Ja jag velar fram och tillbaka, stå ut med mig!
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2009-06-27 klockan 21:09.

  5. #15
    Medlem Bänkad o Klars avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    i bergslagen
    Inlägg
    37

    Post

    [QUOTE=Kawasaki-Bosse;20226]Hej!

    Intressant att läsa vad ni tycker. Själv är jag nu ganska såld på den.........QUOTE]

    Är du såld på hojen så KÖP!!
    Kör försiktigt!
    Det är inte bara hojen som kan återkallas av sin tillverkare......

  6. #16
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Jag har en V3:a Dvs syskonet till V5:an.

    Jag tycker att den är klart prisvärd. Har inte haft den så länge så det är förtidigt att säga något om kvalitén. Men motorn skall vara en Honda klon. Drivsystemet sitter på flera asiatiska scotrar. Tror jag såg att det bla finns passande delar från kymco.

    Delar finns det gott om. Bara att titta in på www.atvsweden.se Där kan man se vad som finns i lager och dess pris. Dock får man beställa från någon av deras återförsäljare.


    Att köra den är ren skoterkänsla. Men jag har den som ren brukscykel och i samhällen är det gott att slippa växla. Dock på landsväg trivs jag betydligt bättre på min Kawasaki.
    Årsförsäkring ligger på 1244 kr på Bilsport och MC. Drar ca 0,4 l mil. Så det är en billig fortskaffningsmedel att äga.

  7. #17
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Och när det gäller tanken på V3:an så sitter den inte under sadeln som någon skrev tidigare. Där sitter motorn. Tanken sitter där tanken skall sitta men är mindre än som den ser ut då det är påbyggt runt den med lastkåpor och MP3/kassett spelare.

  8. #18
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Linnex Visa inlägg
    Jag har en V3:a Dvs syskonet till V5:an.

    Jag tycker att den är klart prisvärd. Har inte haft den så länge så det är förtidigt att säga något om kvalitén. Men motorn skall vara en Honda klon. Drivsystemet sitter på flera asiatiska scotrar. Tror jag såg att det bla finns passande delar från kymco.

    Delar finns det gott om. Bara att titta in på www.atvsweden.se Där kan man se vad som finns i lager och dess pris. Dock får man beställa från någon av deras återförsäljare.


    Att köra den är ren skoterkänsla. Men jag har den som ren brukscykel och i samhällen är det gott att slippa växla. Dock på landsväg trivs jag betydligt bättre på min Kawasaki.
    Årsförsäkring ligger på 1244 kr på Bilsport och MC. Drar ca 0,4 l mil. Så det är en billig fortskaffningsmedel att äga.
    Intressant!

    Skriv om dina erfarenhet när milen rullar på! Fler än jag är säkert intresserade!

  9. #19
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    CF moto skall vara kinesiskt "kvalitetsmärke" Vad det nu betyder

    Ramen är i alla fall ordentligt svetsad och inte som vissa ökända EU-mopeder.
    Laddar upp par bilder på min V3:a. Och med tanke på att jag gav mindre för dena än vad jag gav för grabbens och fruns EU moppe så tycker i a f jag att detta var ett bra köp.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    täby stockholm
    Inlägg
    14

    V3

    Hej har själv en V3 som jag ägt 2 år och 500 mil. En perfekt pendlare men även kul för kortare turer. V3 imponerar på flera sätt och kvalitetsmässigt är den helt okay, kanske just för att den är byggd för USA marknaden.Heter visst Honda helios eller något ditåt. Jag har inte ens bytt en glödlampa under åren som gått. Det som tyvärr är dåligt på V3:an är fjädringen bak. Den är alldeles för stum med ryggont som följd. Orginalbatteriet var bara skräp var slut efter 4 dagar, om hojen inte kördes. Köpte ett gel på Biltema därefter inga problem.

    En fråga ut i etern, Hur byter man bakdäck på en V3-V5? Måste man montera ner swingen, stötdämparen, ljudämparen för att få loss hjulet? Är det någon som vet så träd fram.Hjulmuttern på högersida snurrar med hjulet, förstår inte riktigt konstruktionen.

    Servicen utför jag själv tar ca: 15 min och kräver en 17 hylsa och 9 deciliter olja semi synt. Att byta i slutväxel, viktigt, tar också ungefär en kvart anvädde "castrol scooter gear 90" 64 kr tuben på mekonomen ej lagervara. Slutligen, jag är helnöjd med köpet, mycke glädje och ny vänner för 21 papp. Lasse

Liknande ämnen

  1. Dom här e rätt coola tycker jag :o)
    Av Knarr i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-03-10, 21:51
  2. vad tycker ni om min annons
    Av lone wolf i forum Custom
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-02-02, 09:59
  3. Vad tycker ni om nya BMW 1600?
    Av erkagn i forum Touring
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-10-08, 21:55
  4. Vad tycker du? (Kriminella/MC-gäng)
    Av Boogieman i forum Off topic
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2007-11-24, 11:00
  5. Honda vill veta vad du tycker
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-30, 09:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •