Sidan 12 av 12 FörstaFörsta ... 2101112
Resultat 111 till 118 av 118

Ämne: CF MOTO V5 - Vad tycker ni?

  1. #111
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Nu har jag läst hela tråden, av ren nyfikenhet. Och det låter inte helt enkelt att köra en CF MOTO.
    Citat Ursprungligen postat av Tamt Visa inlägg
    ALDRIG haft något problem med den (förutom ett dåligt batteri...)... Radion är iofs urkass och även larmet .... stötdämparna behövde bytas [efter 2-3 år??] ...Att hitta reservdelar kanske är svårt ... ...två stycken cyklar där man kunde köpa saker ifrån.... gillar att den inte är för tung... skulle iofs inte ta den på en långrunda...
    Måste ställa frågan: blir den billiga hojen verkligen billig sett över en livscykel? Borde det inte vara smartare att köpa något av högre kvalitet? Med färre reparationer? Och ett stabilare andrahandsvärde?

    En bättre beg. cykel av någon "fint" japanskt märke, t ex?

  2. #112
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    15
    Det är möjligt att det blir billigare med en annan motorcykel. Frågan är bara om du hittar någon sådan som uppfyller kriteriet med automatväxel, runt 250 kubik och bekväm. Hittar du en sådan till ett bra pris kan även jag tänka mig att byta

  3. #113
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    390
    En mc258 kanske klarar parametrarna (tvåtakt dock)?

  4. #114
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    15
    Citat Ursprungligen postat av TMax500 Visa inlägg
    Nu har jag läst hela tråden, av ren nyfikenhet. Och det låter inte helt enkelt att köra en CF MOTO.Måste ställa frågan: blir den billiga hojen verkligen billig sett över en livscykel? Borde det inte vara smartare att köpa något av högre kvalitet? Med färre reparationer? Och ett stabilare andrahandsvärde?

    En bättre beg. cykel av någon "fint" japanskt märke, t ex?
    Jag vet inte riktigt iofs om min är så mycket dyrare än andra. Jag gissar att service måste alla mc ha och det som bytas ut då förmodar jag har med servicen att göra. Att jag sen var tvungen att byta annat var mitt "eget" fel. Men du har helt rätt om andrahandsvärdet det är inte lönt att ens försöka sälja den igen. Men å andra sidan får den för runt 20 000 kronor.
    Jag som inte alls kan meka själv måste ju dessutom lämna in den, Men trots att jag är rätt nöjd så är jag intresserad av några fler kubik men att hitta en 4-500 kubikare med automat är svårt. Utan att behöva betala 80 000 kronor.

  5. #115
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Gräsmyr
    Inlägg
    5
    Hejsan.
    Köpte V3.an och är riktigt nöjd med den. Man blir förvånad så lättkörd den är. Men en del saker har dykt upp. Insatsen skramlar i ljuddämparen. Är visst en sjuka på dem.

    Men nu så har ljudet lagt av på stereon. Ser att allt verkar fungera när jag trycker på FM knappen, SEEK knappen TAPE och MP3. Stickan blinkar med en minnes sticka insatt. Hör även klick i högtalarna när jag trycker på knapparna,men inget ljud. Har tagit bort vänster kåpan och följt kabelhärvan så långt det går,men ser ingen som lossnat. Är det någon fler som har varit med om nått liknande?


    Och om utseendet. Ful eller inte,,,,,den drar då till sig blickarna. Folk kommer fram och kikar på den fastän det står betydligt dyrare hojar bredvid. Så nått måste den ju ha.
    Senast redigerat av Weldman den 2012-09-03 klockan 11:30.

  6. #116
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2014
    Ort
    Skellefteå
    Inlägg
    2

    Reservdelar ??

    Hej, hoppas att någon svarar här efter att de gått några år sen senast det skrevs.

    Har AtvSweden lagt ner reservdelslagret till Cf moto 250? Tänkte köpa en v3a i dagarna.
    Men verkar vara svårt att få tag på reservdelar??

    Har ni några tips på det eller? Den jag ska köpa har bara gått 37 mil och är en 08a.

    Mvh Ken

  7. #117
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Nu vill jag inte låta som någon besserwisser eller så... Men har du frågat varför ägaren bara har kört 37 mil sedan 2008? Eller varför han/hon säljer? Du nämner själv reservdelsfrågan. Jag vet inget konkret om den, men hade tänkt mig för både en, två och tre gånger före köp..

  8. #118
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2014
    Ort
    Skellefteå
    Inlägg
    2
    Citat Ursprungligen postat av TMax500 Visa inlägg
    Nu vill jag inte låta som någon besserwisser eller så... Men har du frågat varför ägaren bara har kört 37 mil sedan 2008? Eller varför han/hon säljer? Du nämner själv reservdelsfrågan. Jag vet inget konkret om den, men hade tänkt mig för både en, två och tre gånger före köp..
    10 000 kr är inte så mkt att kasta i sjön om de skulle bli så, har aldriig brytt mig om pengar och inte lär ja börja göra det nu heller.

Liknande ämnen

  1. Dom här e rätt coola tycker jag :o)
    Av Knarr i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-03-10, 21:51
  2. vad tycker ni om min annons
    Av lone wolf i forum Custom
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-02-02, 09:59
  3. Vad tycker ni om nya BMW 1600?
    Av erkagn i forum Touring
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-10-08, 21:55
  4. Vad tycker du? (Kriminella/MC-gäng)
    Av Boogieman i forum Off topic
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2007-11-24, 11:00
  5. Honda vill veta vad du tycker
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-30, 09:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •