Sidan 11 av 12 FörstaFörsta ... 9101112 SistaSista
Resultat 101 till 110 av 118

Ämne: CF MOTO V5 - Vad tycker ni?

  1. #101
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Då har jag demonterat V3:an jag köpte för ha till reserv. (Stått som demo men saknade papper för att kunna registreras).

    Lite sent att svara på säkringsfrågan men nu vet jag i a f vad allt sitter.
    Huvud säkringen på 20A sitter på höger sida bakom stora kåpan som bla täcker högtalaren (eventuellt bakom den kromade plastbiten som det står 250 på). Övriga säkringar sitter på vänster sida bakom stora plastkåpan jämte luftfiltret.
    Senast redigerat av Linnex den 2011-01-24 klockan 09:31.

  2. #102
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    täby stockholm
    Inlägg
    14

    V3 delar

    Hej Linnex, jag har en V3 som jag har haft i snart tre år. Är mycket nöjd efter ca: 1000 mil, har funkat klockrent. Tyvärr är min ljuddämpare trasig och därför undrar jag om du möjligen kommer att sälja några delar från ditt "nerplock"? Om, är jag köpare på ljuddämparen och eventuellt bakdäcket. Kul att det är dax för mc-mässan igen. Hälsningar Lassepc:

  3. #103
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av lassepc Visa inlägg
    Hej Linnex, jag har en V3 som jag har haft i snart tre år. Är mycket nöjd efter ca: 1000 mil, har funkat klockrent. Tyvärr är min ljuddämpare trasig och därför undrar jag om du möjligen kommer att sälja några delar från ditt "nerplock"? Om, är jag köpare på ljuddämparen och eventuellt bakdäcket. Kul att det är dax för mc-mässan igen. Hälsningar Lassepc:
    Mja... jag är inte främmande för att sälja delar. Men slitdelar så som de du nämnde hade jag väl inte tänkt sälja...

  4. #104
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    täby stockholm
    Inlägg
    14

    V3

    Hej igen jag förstår hur du tänke och det känns tryggt att ha ett litet eget reservdelslager. Men det är bra att vet att du har vissa delar om det händer något.
    Det är l krångligt att handla från ATV Sweden, man får lägga orden direkt till ATV och sedan hämta delarna hos någon ÅF. Svårt när man inte har produkt nummer och dessutom dyrt.Ha det bra Lassepc

  5. #105
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av lassepc Visa inlägg
    Det är l krångligt att handla från ATV Sweden, man får lägga orden direkt till ATV och sedan hämta delarna hos någon ÅF. Svårt när man inte har produkt nummer och dessutom dyrt.
    Sprängskiss med artikelnr finns på deras hemsida. Exempel avgasröret. http://www.atvsweden.se/sv/category/802/muffler

  6. #106
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    täby stockholm
    Inlägg
    14

    V3

    Tack för den sidan, då ska jag kolla.

  7. #107
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Gräsmyr
    Inlägg
    5
    Hejsan.
    Det har ju gått ett tag nu sedan sissta inlägget.
    Undrar lite om ni har kvar era V3/v5 och hur dom har gått för er? Är ni nöjda med dem fortfarande? Lurar en åt frugan då det är en automat som underlättar för henne. Tänker själv ta en tur eller 2 med den. Men hur är kvaliteten nu när dom blivit några år? Reservdelar?

  8. #108
    Ankan1
    Gäst
    Måste vara något av det fulaste som byggts på två hjul.Påminner mer om en wannabe custom som söp sig full och krockade med en vägskrapa.Isshh ...

  9. #109
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Måste vara något av det fulaste som byggts på två hjul.Påminner mer om en wannabe custom som söp sig full och krockade med en vägskrapa.Isshh ...
    Måste tyvärr hålla med dig

  10. #110
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    15
    Huruvida CF moto är ful eller inte tänker jag inte kommentera. Dock har jag haft min i två-tre år nu. Jag har ALDRIG haft något problem med den (förutom ett dåligt batteri som jag bytade). Radion är iofs urkass och även larmet men det stör mig inte längre. Jag har servat den två gånger och nu sist blev det rätt dyrt (tror jag, har inget att jämföra med). Det var en "stor" service och dessutom hade jag lite grejor som gått sönder (efter att den vält). Jag upptäckte dock att stötdämparna behövde bytas denna gången och de kostade runt 1200 kronor styck från ATG. Jag hittade dock några lätt begagnade som jag fick för 500 kronor paret.
    Jag är väldigt nöjd med min V5:a. Att hitta reservdelar kanske är svårt men jag hittade någon som hade två stycken cyklar där man kunde köpa saker ifrån. Jag har läst mycket gott och mycket ont om denna motorcykel. Och jag har läst tester där den, faktiskt, har fått bra betyg.
    Gällande reservdelar tror jag det kan vara rätt svårt att hitta i Sverige men det finns ju flera utländska sajter som säljer delar till den.
    Jag gillar att den inte är för tung, att det är en automatare och att den trots allt inte är dyr. Jag skulle iofs inte ta den på en långrunda Europa runt men att använda som jag till och från jobb funkar utmärkt.
    Om jag hade köpt en idag? Vet inte riktigt möjligtvis skulle jag vilja köpa en 400-500 kubik med automatväxel (om det överhuvudtaget finns) men som jag förstår det så är priserna mycket, mycket högre då. Och nej, jag vill inte ha en vespa eller scooter, det hade jag först men de blev bara stulna. Med larmet på denna så är det ingen som stjäler den. Om det nu har med larmet att göra ;-) Hoppas detta hjälpte dig lite.

Liknande ämnen

  1. Dom här e rätt coola tycker jag :o)
    Av Knarr i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-03-10, 21:51
  2. vad tycker ni om min annons
    Av lone wolf i forum Custom
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-02-02, 09:59
  3. Vad tycker ni om nya BMW 1600?
    Av erkagn i forum Touring
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-10-08, 21:55
  4. Vad tycker du? (Kriminella/MC-gäng)
    Av Boogieman i forum Off topic
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2007-11-24, 11:00
  5. Honda vill veta vad du tycker
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-30, 09:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •