Sidan 5 av 12 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Resultat 41 till 50 av 118

Ämne: CF MOTO V5 - Vad tycker ni?

  1. #41
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av intemartin Visa inlägg
    uräkta mig men visst krom kan släppa men styrlager ?
    låter som skräp i mina öron hoppas det inte blir mer kladd
    Tja.. Jag köpte en Toyota för för en kvarts mille. Bakre torkare fungerade inte när jag hämtade den. Fick senare byta en strålkastare då det blev kondens i den. Byte av bromsok som började kärva. Detta var garantifrågor.
    Strax efter garantin gått ut fick jag renovera ytterligare två bromsok. Jag väntar bara på att den 4:e oxå skall gå. I våras åkte jag på att byta alla 4:a tändspolar (bilen är nu 5 år gammal). Och Toyota är ju kända för sin kvalite

    Ett styrlager som behöver efterspännas på en kina maskin... tja... Som jag skrev "bra kvalité till dess pris". Och jag tycker att det var ett mindre fel. Att jag inte spänner själv beror på att just V3:an så får man tyvärr demontera massa skit för att komma åt.
    Senast redigerat av Linnex den 2009-08-21 klockan 12:05.

  2. #42
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Halland
    Inlägg
    61
    Citat Ursprungligen postat av Linnex Visa inlägg
    Tja.. Jag köpte en Toyota för för en kvarts mille. Bakre torkare fungerade inte när jag hämtade den. Fick senare byta en strålkastare då det blev kondens i den. Byte av bromsok som började kärva. Detta var garantifrågor.
    Strax efter garantin gått ut fick jag renovera ytterligare två bromsok. Jag väntar bara på att den 4:e oxå skall gå. I våras åkte jag på att byta alla 4:a tändspolar (bilen är nu 5 år gammal). Och Toyota är ju kända för sin kvalite

    Ett styrlager som behöver efterspännas på en kina maskin... tja... Som jag skrev "bra kvalité till dess pris". Och jag tycker att det var ett mindre fel. Att jag inte spänner själv beror på att just V3:an så får man tyvärr demontera massa skit för att komma åt.
    jaha det var bara att efterspännas trodde det var paj.

    jo det med dyra bilar kan jag köpte en MB E200T K ny 2005 för 400000sek och den stog mer på verkstan än jag körde den pgr av elfel som de aldrig hittade så de fick lösa in den tillslut.

  3. #43
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    täby stockholm
    Inlägg
    14

    V3:an imponerar

    Har just kört 650 mil med min V3:a och endast ett problem har framkommit. Insatsen i ljuddämparen har lossnat, så när jag kör över korta vassa gupp och kanter skramlar det till. Troligen är det den stumma fjädringen bak som är boven till att insatsen har lossnat.Jag tror säkert att det går att fixa med några popnitar eller på något sätt. Kanske går det att hitta en ny dämpare eller begagnad. Annars går den som ett skott.
    Efter ca 500 mil började den bli märkbart mycket snabbare och starkare. Innan gjorde den max 100 km/tim men nu går den med lätthet 120 km/tim och accelerationen har också förbättras.
    Jag byter motoroljan var 100 mil, kanske lite onödigt, men den rymmer ju bara 0.9 liter så det är ju en blygsam kostnad.Dessutom har oljan varit mycket svart vid varje byte, så det känns ändå riktig.Jag har kört på en vanlig semi syntet bilolja av hygglig kvalitet, och oljebytet tar ju bara en kvart. Oljefiltret har rengjorts varannan gång, också det mycket enkelt att göra, allt med en 17mm hylsa.
    Jag är verkligen nöjd med min V3:a och funderar kanske på att skaffa en till och ha på landet.
    Tack för informationen om hur man monterar demonterar bakhjulet.

  4. #44
    Mc-Bosse
    Gäst
    Oljefiltret har rengjorts varannan gång, också det mycket enkelt att göra, allt med en 17mm hylsa.
    Är där verkligen ett oljefilter?

    Jag vet en som sa precis samma sak angående att den helt plötsligt blev starkare. Det var visserligen en scootermodell men med samma 250cc motor som i din. Den gjorde med lätthet 120-130 efter 700 mil och 110 i marschfart var då inga problem.

    Ljuddämparen är tydligen en svag punkt. Kolla på youtube. Där finns ersättningsdämpare att kolla in och köpa från USA.
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2009-09-25 klockan 19:10.

  5. #45
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    täby stockholm
    Inlägg
    14

    V3:an

    Tack för tips om ljuddämpare. Det är inget riktigt oljefilter på V3:a, mer som en liten sil i fingerborgs storlek, som på en gammal folka bubbla. Det har aldrig varit några spån eller annan smuts där vid rengöring.
    Här skiner solen och plus 15 så det blir några fler mil på V3:an idag.

  6. #46
    Medlem fistkillers avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    skåne
    Inlägg
    70

    Ang kineser!!!

    Hej har själv en kina hoj en jinlun 150-5 95a som nu har rullat 600 problemfria mil med oljebyte med jämna mellanrum bytt vissa muttrar som lossnar efter ett tag satt dit muttrar med låsring på så va det ur världen,som en del säger finns gott om delar o billigt;D pratade med han som tar in dom att motorerna är väldigt slitstarka han har inte sålt en enda motor av dom han hade liggande bra betyg då!!!!okej ingen racermaskin men min toppar 120 130 räcker gott o väl,ca 03 04 per mil så man måste våga testa inga stor pengar för dom heller,så länge leve kina hojar mvh fistkiller8)8)8)

  7. #47
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Åker på ett battaribyte. Batteriet höll inte många månader, men det har lassepc redan påpekat.

    Ang ljuddämparen. Håll koll på ebay. Trim + trimljuddämpare såg jag på ebay för någon månadsedan. skulle gå på ca 3500 inkl frakten från USA. Minns inte om det var med eller utan tull.

  8. #48

  9. #49
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    GBG
    Inlägg
    4
    En kompis till mig köpte en V3 på KVD och kom hem till mig och jag provade den och blev helsåld på konceptet.
    Jag har nu köpt en V5 på KVD, den är kanon för 15625:- som jag betalt fritt Ljungby, lägsta budet KVD/ATWSWEDEN accepterade är 11.000:-, till detta kom slagavgift & moms.
    V5 är lättare än V3, 12kg skiljer.
    V5:an är en bekväm glidare, har bara köpt den för rent nöje, skönt att slippa växla, bara glida fram och om man vill till ljuv musik fån inbygda ljudanläggningen!
    Har bara hunnit köra ca 20 mil, har inga anmärkningar, bara nöjd, ler hela tiden - har inte haft hoj sedan jag hade lätt MC på 70-talet.
    För fem år sedan köpte vi en ny Pegga Speedfight LC till äldste sonen, då 15 år, Pris 26.900:- och försäkringen kostade 6500:- om året, för V5:an betalar jag knappt 1800:- (50+).
    Nu blir det nog inte mer åka i år.
    För den som vill åka fortare med sin 250 automat:
    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eB...TQ:MOTORS:1123
    Senast redigerat av lagolag den 2009-10-03 klockan 22:15.
    /Lars

  10. #50
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    GBG
    Inlägg
    4
    Vad tycker folk "om" V5:an?
    http://www.bikez.com/bike/rating.php?idbike=27638

    Inte illa!

    /Lars
    /Lars

Liknande ämnen

  1. Dom här e rätt coola tycker jag :o)
    Av Knarr i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-03-10, 21:51
  2. vad tycker ni om min annons
    Av lone wolf i forum Custom
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-02-02, 09:59
  3. Vad tycker ni om nya BMW 1600?
    Av erkagn i forum Touring
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-10-08, 21:55
  4. Vad tycker du? (Kriminella/MC-gäng)
    Av Boogieman i forum Off topic
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2007-11-24, 11:00
  5. Honda vill veta vad du tycker
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-30, 09:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •