Sidan 5 av 9 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Resultat 41 till 50 av 85

Ämne: "men i slutänden är det ändå ingen Harley Davidson..."

  1. #41
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Shaun Visa inlägg
    Jag har haft 3 st HD, några Pan European och diverse customhojar från Japan.
    Det är svårt att säga vad är det som får HD att vara annorlunda. Många Jappsen är minst lika bra om inte bättre motor mässigt, handling mm men de saknar karaktär tycker jag. Fins någon speciellt med " Originalt".
    HD's rötter sträckor sig lång tillbaka och flera modeller verkar kommer från den tiden.
    Tester en HD med öppna sinne och kanske man kan känner själen.
    Frågan är om inte märket förknippas med nostalgi och då lite historiska susningar och även lite rebellaktiga influenser.
    Tror inte att man kan få den känslan på en japshoj.

  2. #42
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    196
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Man säger att bakfjädringen är hård så vill man ha ont ska man köra en HD.

    Hahhaaha...jag körde några km grusväg med min Shadow...det gjorde ont det också!
    Att då köra stelben kan ju bara va ett helvete...men ballt!

  3. #43
    Tänk på att HD har en uppsjö av beg delar ! Vilket gör att det inte behöver kosta många kronor div delar
    Japsen jag har är väl nästan bara nytt som gäller vilket leder till dyrare delar

  4. #44
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    196
    Citat Ursprungligen postat av Guzzi-Leif Visa inlägg
    HD är ingen mc för mig, absolut inte. Möjligen kan jag dela Katarinas intresse för de allra mest avskalade modellerna. HD har dessutom ofta varit en synnerligen opraktisk maskin med tvivelaktig kvalitet och risiga prestanda (dåliga bromsar och så).

    Det som jag tycker gör snacket om "det är ändå ingen HD.." förståeligt, är att japsen härmas på ett så löjligt sätt. Otrolig energi läggs ner på att det ska se ut som HD och man måste ofta gå riktigt nära för att se vilket fabrikat det är på cykeln.
    "Trams!" som Calle Lidbom sa'...
    Men kvalite'n kan man inte klaga på....i de flesta fall.
    kan man få samma prestanda för 50 loppor istället för 150 så är valet klart för mig. Skulle vara ballfaktorn då som tryter. Men jag kör inte hoj för att se cool ut.

  5. #45
    Ni tyckare som anser att HD har tvivelaktig kvalitet kan ju läsa Motorrads långtest (5000 mil). Sköter man servicen så håller HD minst lika bra som andra märken.

    Citat Ursprungligen postat av Helgoson Visa inlägg
    kan man få samma prestanda för 50 loppor istället för 150 så är valet klart för mig.
    Förstår mig inte riktigt på dig...

    Du verkar tycka det är roligare att sitta och spekulera på forum än att faktiskt provköra en HD och sedan bilda dig en egen uppfattning.

    Om det är plånboken och inte hjärtat som bestämmer ditt hojval så är HD inget för dig för HD kostar mer än konkurrenterna (läs bleka tråkiga kopior utan själ). HD är unika (på gott eller ont beroende på vad man gillar) och det kommer du märke så fort du provkör. Antingen kommer du älska hojen eller så kommer du att hata den. Älskar du den kommer du inte ha några som helst problem att hosta upp pengarna den kostar.

  6. #46
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Helgoson Visa inlägg
    Men kvalite'n kan man inte klaga på....i de flesta fall.
    kan man få samma prestanda för 50 loppor istället för 150 så är valet klart för mig. Skulle vara ballfaktorn då som tryter. Men jag kör inte hoj för att se cool ut.
    Min första mc var en Shadow 600, supersnygg var den men jag kunde inte köra den. Absolut inget för min kropp och ergonomi. Efter ett par mil hade baken domnat bort, efter ytterligare ett par mil var fingrarna bortdomnade…

    Enda HD jag skulle kunna tänka mig är XR1200, jag är tydligen svag för högt uppdragna avgasrör. Men den är väl som folk säger: hård bakfjädring. Och då är den ju inte så skön att köra. Har inte sett så många på vägarna heller.

    Men jag gick och blev anglofil, har nu två Triumph i garaget. Två helt olika karaktärer men grymt roliga på sina olika vis.

  7. #47
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Outlaw Visa inlägg
    Ni tyckare som anser att HD har tvivelaktig kvalitet kan ju läsa Motorrads långtest (5000 mil). Sköter man servicen så håller HD minst lika bra som andra märken.
    Det gäller väl för de flesta fordon? Sköter man om dem så håller de länge.

  8. #48
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Men den är väl som folk säger: hård bakfjädring.
    Gå inte på vad andra påstår utan provkör av avgör själv. Skulle du nu tycka att den är hård finns lösningar i form av progressiv fjädring.

  9. #49
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Det gäller väl för de flesta fordon? Sköter man om dem så håller de länge.
    Inte HD om man ska tro alla dessa förståsigpåare.

  10. #50
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Outlaw Visa inlägg
    Inte HD om man ska tro alla dessa förståsigpåare.
    mmm känner du??Det är den svenska avundsjukan som härjar.Är ju bara att titta vad förstårsigpåarna åker för hoj

Liknande ämnen

  1. Harley-Davidson Fat Bob 2013
    Av Delerium i forum Min hoj
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2017-12-25, 14:57
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-07-02, 12:34
  3. Harley Davidson Fat Bob
    Av Markus i forum Min hoj
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-12-28, 03:43
  4. Svar: 25
    Senaste inlägg: 2015-12-23, 14:05
  5. Harley-Davidson SC3 Adventure
    Av rolfmm i forum Offroad
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-07-15, 12:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •