Sidan 4 av 9 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 85

Ämne: "men i slutänden är det ändå ingen Harley Davidson..."

  1. #31
    Alla märken/modeller har sina för och nackdelar. Utan undantag. Varför valet av hoj styrs av vad man PERSONLIGEN föredrar. Att det sedan finns vissa som dömer ut andra för att de inte kör likadan hoj som vederbörande är ju bara patetiskt.

    En sak kan man i alla fall konstatera om Harley-Davidson och det är att deras marknadsföringsavdelning lyckats bygga upp ett, i alla fall i mc-branschen, unikt starkt varumärke. Vilket bl.a. kommentarer som trådskaparen berättar om är ett bevis på. Det innebär också att de kan ta betydligt mer betalt för sina hojar(och tillbehör) oavsett om de är bättre eller ej.

    Det sistnämnda gäller för övrigt även Ducati som till stor del tack vare ett starkt varumärke kan ta mer betalt för grejorna.

  2. #32
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Citat Ursprungligen postat av Scorpio Visa inlägg
    Det sistnämnda gäller för övrigt även Ducati som till stor del tack vare ett starkt varumärke kan ta mer betalt för grejorna.
    Ja där finns några som marknadsför sina grejor hårt och det är ju bla. den marknadsföringen man betalar för, precis som i den gamla slagdängan "allt går att sälja med mördande reklam.." därmed inte sagt att det är sämre saker. Marknadsföring är inte billigt och när det gäller HD så har dem inte sparat på krutet kan man väl säga.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  3. #33
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Hur nån på allvar kan åka omkring på custom när det finns riktiga motorcyklar är för mig en gåta.
    Jag håller med dej till 300%
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  4. #34
    Hilda
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Scorpio Visa inlägg
    Alla märken/modeller har sina för och nackdelar. Utan undantag. Varför valet av hoj styrs av vad man PERSONLIGEN föredrar. Att det sedan finns vissa som dömer ut andra för att de inte kör likadan hoj som vederbörande är ju bara patetiskt.
    Håller med dig här Scorpio, och har aldrig förstått de här diskussionerna riktigt

    Som det här med att custom inte är "riktiga" motorcyklar, om det sen står Yamaha eller HD eller något annat på tanken spelar väl ingen roll.
    Lika lite som det spelar roll om det är custom, touring eller sporthoj man kör.
    Visst är det enormt olika körupplevelser på olika typer av hojar, men inte desto mindre upplevelse

    Sen är det bara att gratulera HD (och Ducati) som lyckats marknadsföra sitt märke så väl att de trots överpriser har en stark kundgrupp

  5. #35
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    196
    Jag har aldrig kört en HD, men det skulle vara intressant att höra vad som gör HD så mycket bättre än andra fabrikat med samma vrid och knuff.

  6. #36
    Medlem Twenty2s avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    414
    Bättre eller sämre... Det är i mångt och mycket en smak sak vad man kör på för något.
    Harley har lyckats ganska så bra med att sälja in en livsstil.
    Har själv både en HD och en Suzuki. Trivs bättre på HD'n än vad jag gör på Suzukin. Men det är väldigt stor skillnad på motorstorlek mellan dom så det kan självklart hänga ihop med det.

  7. #37
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Den största fördelen med HD är väl att tillbehörsutbudet är en never ending story. Men det är ju bara om man gillar sånt förstås som det blir en fördel. Ironiskt dock att dyraste custommärket verkar kräva minst lika mycket i customprylar...

    Jag vet inte om prisbilden är lika i USA om man tittar på begagnat, men det är ju rätt gott om dom iaf. Lite vaniljvarning där numera.

    /Freddo

  8. #38
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    196
    Personligen kommer jag att sälja min Shadow efter dryga 30 mil. Men jag skall försöka provköra en HD innan jag ger upp customträsket. Jag klev från en KTM 990 Adventure till en Honda Shadow, och det blev inget bra. Men...nu har jag ju provat customträsket iaf. :-)

  9. #39
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Helgoson Visa inlägg
    Jag har aldrig kört en HD, men det skulle vara intressant att höra vad som gör HD så mycket bättre än andra fabrikat med samma vrid och knuff.
    Man säger att bakfjädringen är hård så vill man ha ont ska man köra en HD.

  10. #40
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    154
    Jag har haft 3 st HD, några Pan European och diverse customhojar från Japan.
    Det är svårt att säga vad är det som får HD att vara annorlunda. Många Jappsen är minst lika bra om inte bättre motor mässigt, handling mm men de saknar karaktär tycker jag. Fins någon speciellt med " Originalt".
    HD's rötter sträckor sig lång tillbaka och flera modeller verkar kommer från den tiden.
    Tester en HD med öppna sinne och kanske man kan känner själen.

Liknande ämnen

  1. Harley-Davidson Fat Bob 2013
    Av Delerium i forum Min hoj
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2017-12-25, 14:57
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-07-02, 12:34
  3. Harley Davidson Fat Bob
    Av Markus i forum Min hoj
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-12-28, 03:43
  4. Svar: 25
    Senaste inlägg: 2015-12-23, 14:05
  5. Harley-Davidson SC3 Adventure
    Av rolfmm i forum Offroad
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-07-15, 12:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •