Sidan 2 av 9 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 85

Ämne: "men i slutänden är det ändå ingen Harley Davidson..."

  1. #11
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Hassan
    -Kawasaki 125a går det bra?
    -Glöm det detta är en harleyklubb!!

    Kör vad du vill. Det är hur du känner dig när du kör som spelar roll.

  2. #12
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Gurrag Visa inlägg
    Hassan
    -Kawasaki 125a går det bra?
    -Glöm det detta är en harleyklubb!!

    Kör vad du vill. Det är hur du känner dig när du kör som spelar roll.
    Ha, ha den där Hassangrejen är klockren....klart man ska köra det man vill.

    Bara lite tråkigt när man ser ner på dom som inte delar ens smak, men dom får gärna hållas och beundra varandras hojar. Bara dom är nöjda och glada så är jag det. Finns så många andra trevliga människor att umgås med inom MC-kollektivet så dom utgör inget problem för min del.
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #13
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Självklart är det den egna smaken som avgör!
    För övrigt lite lustigt att många märkesfanatiker utmålar sig själva som stora individualister och samtidigt förlöjligar andras val här i livet...

  4. #14
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Guzzi-Leif Visa inlägg
    HD är ingen mc för mig, absolut inte. Möjligen kan jag dela Katarinas intresse för de allra mest avskalade modellerna. HD har dessutom ofta varit en synnerligen opraktisk maskin med tvivelaktig kvalitet och risiga prestanda (dåliga bromsar och så).

    Det som jag tycker gör snacket om "det är ändå ingen HD.." förståeligt, är att japsen härmas på ett så löjligt sätt. Otrolig energi läggs ner på att det ska se ut som HD och man måste ofta gå riktigt nära för att se vilket fabrikat det är på cykeln.
    "Trams!" som Calle Lidbom sa'...
    Jag tycker att japanerna är riktigt smarta, inte löjliga alls. Det är alla köpare av HD som är lite löjliga. Lite enkelspårigt att i slutändan vilja ha en HD. Japanerna kopierar en till utseeendet fin och populär mc men gör den kvalitetsmässigt överlägsen och billigare. De flesta motorcyklar som säljs i Sverige kommer väl från Japan?

    En ny Kawasaki VN900 custom går lös på 85 900 kr vilket i sammanhanget är helt ok.

    När det gäller att hälsa så hälsar aldrig någon på min polare och hans Yamaha 125cc scooter. Det kan ju bli "genant" kan jag tänka mig om man då råkar hälsa på en mopedist. Själv känner jag igen mopedisterna på vägen till jobbet och hälsar glatt när jag kommer med min Kawasaki. Jag menar att en tvåhjuling med motor är just en tvåhjuling med motor.

  5. #15
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av Kawasaki-Bosse Visa inlägg
    Jag tycker att japanerna är riktigt smarta, inte löjliga alls. Det är alla köpare av HD som är lite löjliga. Lite enkelspårigt att i slutändan vilja ha en HD. Japanerna kopierar en till utseeendet fin och populär mc men gör den kvalitetsmässigt överlägsen och billigare. De flesta motorcyklar som säljs i Sverige kommer väl från Japan?

    En ny Kawasaki VN900 custom går lös på 85 900 kr vilket i sammanhanget är helt ok.

    När det gäller att hälsa så hälsar aldrig någon på min polare och hans Yamaha 125cc scooter. Det kan ju bli "genant" kan jag tänka mig om man då råkar hälsa på en mopedist. Själv känner jag igen mopedisterna på vägen till jobbet och hälsar glatt när jag kommer med min Kawasaki. Jag menar att en tvåhjuling med motor är just en tvåhjuling med motor.

    Javisst härmar japanerna HD men dom gör det ju mycket bättre än vad amerikanerna gör, jag tycker att dom flesta japanska custom hojarna är både snyggare och har bättre kvalité än HD.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  6. #16
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Men då kunde väl japsen stå för sin sak och inte försöka kopiera ljud och designdetaljer?
    I övrigt håller jag helt med om att japanernas kvalitet för närvarande (och sedan länge) ligger ljusår före europeer och amrisar.

    För egen del skulle jag aldrig kunna tänka mig en custom men det beror bara på att de inte passar mina körbehov. Och visst är det väl självklart att vi tvåhjulingsåkare hör ihop oavsett preferenser?

  7. #17
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Katarina Visa inlägg
    Kan man säga att HD-åkare är… inskränkta?
    När de sysslar med snobberi och klankar ner på de med andra fabrikat än HD. I övrigt är det säkert trevliga människor!

    Är det någon som vill vara med i min klubb? Du måste ha en Kawasaki Z 750 LTD från 1981 med skadat krom på hastighetsmätare, varvräknare och framlampa. Vidare så ska mc:n ha rullat 3 600 mil och vara i väntan på en ny kopplingsvajer.

    Va bra! Då slipper jag medlemmar för jag är inte för kollektiv...

  8. #18
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Tycker man ska ta det lite lugnt med att bli allt för kategorisk, då gör man samma misstag som de man retar sig på. Jag tycker det är jättekul att slänga käft med folk jag känner som kör andra typer av hojar än mig. Upptäckte dock snart att det lätt missuppfattades när man gjorde samma sak på nätet. Det finns rötägg på alla typer av hojar men jag har inga problem med att slå följe på vägen med vem som helst som insett tjusningen på två hjul.

    Visst blir man grinig på alla HD-gubbar med halvkruka som vägrar släppa aphängaren å hälsa, eller moppefuckot på sporthoj som hälsar med långfingret. Hur nån på allvar kan åka omkring på custom när det finns riktiga motorcyklar är för mig en gåta, men samtidigt är det nog lika mystiskt för andra när jag åker omkring på däck som förvandlar hojen till en jättevibrator. Enas kring likheterna, skoja om olikheterna och strunta i rötäggen så blir vägarna mycket slätare.

  9. #19
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Du är en vis man, Molgan! Seriöst alltså.

    Fast nåt blev ändå fel när du nu väljer så knottriga gummin ;-)

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172

    Cool

    jag brukde heja på alla bikers jag mötte men nu håller jag handen nere när jag möter custom o sporthojar hejar dom först så vinkar jag tillbaka ,men kommer man i sällskap med flera hojar då går det bra att heja,förstår ej skillnaden om man kommer själv eller flera, men det är ju valfritt om man ska heja eller inte.

Liknande ämnen

  1. Harley-Davidson Fat Bob 2013
    Av Delerium i forum Min hoj
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2017-12-25, 14:57
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-07-02, 12:34
  3. Harley Davidson Fat Bob
    Av Markus i forum Min hoj
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-12-28, 03:43
  4. Svar: 25
    Senaste inlägg: 2015-12-23, 14:05
  5. Harley-Davidson SC3 Adventure
    Av rolfmm i forum Offroad
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-07-15, 12:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •