Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Första vurpan

  1. #11
    Mc-Bosse
    Gäst
    men just vid kraftigt regn kan det ofta bli snorhalt beroende på att när vatten strömmar ut på vägen följer alltid en sörja av lera och annat skit med ut på vägbanan.
    Med tanke på hur kläderna ser ut så låter lera och annan skit trolig men just var jag la cykeln fanns ingen lera vad jag kunde se efteråt men däremot grus. Nu vet jag ju inte exakt på metern var jag fick kas på framhjulet heller... Jag kasade ju några meter på asfalten med mc:n över smalbenen (bra att jag köpte ordentliga mc-stövlar och inte körde med de låga mc-bootsen) och landade väl i en mindre lerpöl. Kläderna är leriga på vänster sida men jag la cykeln åt höger... hmm. Jag snurrade väl runt då och kasade på vänster sida och stukade höger handled men samtidigt minns jag att höger knä slog i asfalten kraftigt. Ja vem vet hur man snurrar och kasar egentligen?

    Så här efteråt är det lugnt tycker jag. Nog var det dålig anpassning som gjorde att jag vurpade men samtidigt ser man dåligt med regndroppar på visiret och jag flåkörde inte heller på något vis.

    PS: Kawasakin är riktad och fullt körbar igen. Varvräknaren är paj bara.
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2009-06-13 klockan 21:43.

  2. #12
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Grattis till att du klarade dig själv så bra!
    Beklagar i övrigt...

    För din egen skull:
    Gå till doktorn! För att få järnkoll på hälsan momentant men också ifall du får problem senare och ska ha pengar från försäkringsbolaget. Hörde du vad jag sa'? GÅ TILL DOKTORN!

    När gaffeln vridit sig i kronorna bör den avlastas igen, annars kan det bli senare rackel. Släpp muttern till styrstammen (passa på att justera styrlagret när du ändå är där o rotar), släpp skruvarna till gaffelbenen i båda styrkronorna, släpp på hjulaxelns mutter.
    Skruva åt hjulaxeln igen. Dra åt gaffelbenens skruvar i nedre styrkronan, fjädra hårt några gånger med gaffeln, dra åt gaffelbenens skruvar i övre kronan + muttern för styrstammen.
    Klart!

  3. #13
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Guzzi-Leif Visa inlägg
    Grattis till att du klarade dig själv så bra!
    Beklagar i övrigt...

    För din egen skull:
    Gå till doktorn! För att få järnkoll på hälsan momentant men också ifall du får problem senare och ska ha pengar från försäkringsbolaget. Hörde du vad jag sa'? GÅ TILL DOKTORN!

    När gaffeln vridit sig i kronorna bör den avlastas igen, annars kan det bli senare rackel. Släpp muttern till styrstammen (passa på att justera styrlagret när du ändå är där o rotar), släpp skruvarna till gaffelbenen i båda styrkronorna, släpp på hjulaxelns mutter.
    Skruva åt hjulaxeln igen. Dra åt gaffelbenens skruvar i nedre styrkronan, fjädra hårt några gånger med gaffeln, dra åt gaffelbenens skruvar i övre kronan + muttern för styrstammen.
    Klart!
    Doktorn? Ja kanske det ja.

    Justera styrlagret? Hur gör jag dett? Muttern till styrstammen kan jag väl inte mer än spänna? Jag lossade på allt utom hjulaxelns mutter och drog allt rätt. Ska jag lossa allt igen inkl. hjulaxelns mutter?

  4. #14
    Mc-Bosse
    Gäst
    Nu har jag gjort som du, Guzzi-Leif skrev och det ser riktigt rakt och fint ut nu! Tack för instruktionerna!

    Instrumentreringen är nu i delar. Det tråkiga är att där sitter inga kontaktstycken utan sladdarna är i ett från punkt till punkt. Det blir till att skarva en del när jag sätter dit dom bättre begagnade grejorna. Som jag inte hittat än. Har gjort en förfrågan till en mc-skrot och får väl svar imorgon skulle jag tro.

  5. #15
    Mc-Bosse
    Gäst

    Träningsvärk eller? ;)

    Då vet du vilka fler muskler du har i morgon då, he he.
    Jag förstod inte vad du menade men nu gör jag! 24 timmar efter vurpan har kroppen sagt ifrån att den inte tyckte om att hamna i asfalten. Jag kännner mig rätt mörbultad överallt nu. Inte skadad men som träningsvärk i alla muskler...

    Samtidigt är handleden i princip bra igen.

    Och Kawasakin är redo för fler vurpor!

  6. #16
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Kawasaki-Bosse Visa inlägg
    Jag förstod inte vad du menade men nu gör jag!
    He he, man blir medveten om muskler man inte visste om att man har.

Liknande ämnen

  1. Första hoj
    Av Storm i forum Custom
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2019-06-07, 16:36
  2. Första vurpan..
    Av Con i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2016-10-03, 19:07
  3. Er första hoj
    Av Mymlan i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2013-04-30, 06:02
  4. Första hojarna
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-03-22, 21:05
  5. Första val!?
    Av Methx i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2010-12-14, 11:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •